پیشنهاد سردبیرمشاوره خریدنقد و بررسی

نقد و بررسی ارزش خرید موتور کویر ST3 220

اخبار خودرو

شرکت کویر موتور با معرفی موتور سیکلت کویر ST3 220 که در دسته اسکرامبلر و یک ظاهر اسپرت و کلاسیک سبک جدید سواری در جامعه میان موتورسواران در کشور با قیمت مناسب معرفی کرد. این موتور سیکلت جذاب با طراحی زیبا و خاصی که دارد در نگاه اول نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در ادامه می‌خواهیم نقد و بررسی ارزش خرید موتور سیکلت کویر ST3 220 را در پلاس موتو داشته باشیم.

زادگاه اصلی این موتور نیز به کشور چین که توسط شرکت ZHEJIANG SHANQI TIANYING VEHICLE INDUSTRY CO., LTD.که به اختصار TEYIN نامیده می‌شود و مدل VOX 125 آن برمی‌گردد. کویر برای ایران انجین 125 سی‌سی آن را به 220 سی‌سی و گیربکس 5 سرعته آن را به 6 دنده سفارش گذاری کرده است و با نام اختصاصی خود بفروش می‌رساند.

پتروتکس تولیدکننده اکتان و مکمل سوخت نانوتکنولوژی تحت لیسانس کشور آلمان، حامی مالی پلاس‌موتو

نقد و بررسی ارزش خرید موتور کویر ST3 220 کویر اس تی 3
مقایسه نسخه چینی و مونتاژ شده ایرانی این موتور

بررسی اولیه

همانطور که در مقدمه گفتیم موتورسیکلت کویر مدل ST3 با ۲۲۰ سی‌سی حجم انجین محصولی زیبا و چشم نواز است و در این رنج قیمتی که داشته کمتر رقیبی با این زیبایی در بازار برای آن پیدا خواهید کرد.
میزان مصرف سوخت متوسط به بالا، سیستم تعلیق خوب عقب، صدای فوق‌العاده گوش نواز اگزوز و چراغ‌ هدلایت و نئون با مصرف کم از خصوصیات خوب این محصول است.

از طرف مقابل وقتی نظرات کاربران این موتور را در وب سایت‌های اینترنتی مطالعه می‌کنیم به چند جمله تکراری مواجه می‌شویم. کیفیت پایین قطعات و ساخت، قدرت کم و نداشتن شتاب لازم برای یک انجین 220cc و ضعف در سیستم تعلیق جلو به همراه بالا رفتن هزینه نگهدای آن با بالارفتن کارکردش و افت شدید قیمت پس از خرید اشاره کرد.

انجین و مشخصات فنی کویر ST3 220

موتورسیکلت کویر ST3 نیروی خود را از یک انجین ۲۲۰ س‌سی تک سیلندر هوا خنک، ۴ زمانه با حداکثر توان تولیدی ۱۰.۰۳ کیلووات معادل ۱۳.۶۴ اسب بخار گرفته و سیستم سوخت رسانی انژکتوری EFI آن باعث شده تا استانداردهای آلایندگی EURO 4 اخذ نماید.

در این موتور خبری از سیستم کی لس نبوده و با یک سوئیچ و انجین آن با کمک استارت الکتریکی روشن می‌شود.

کویر اس تی 3 مجهز به یک جعبه دنده دستی 6 سرعته است، حداکثر سرعتی بالغ بر 150 کیلومتر بر ساعت را برای این موتورها به همراه داشته است.

مراجعه به کامنت های کاربران در اینترنت متجه این موضوع خواهید شد که اکثرا از شتاب پایین آن گله دارند.

حجم باک ۱۲ آن لیتر است و با توجه به حجم انجین و مصرف بالایی که دارد کمی این باک بنزین برایش کوچک بنظر می‌رسد و مجبورید به پمپ بزنین زودتر سر بزنید.

نقد و بررسی ارزش خرید موتور کویر ST3 220 کویر اس تی 3

این موتور از ترمزهای دیسکی در جلو و عقب استفاده می‌کند که با برخورداری از سیستم تعلیق تلسکوپی جلو و همچنین سیستم تعلیق کمک فنر تکی عقب، عملکرد نسبتا قابل قبولی را در شرایط مختلف برای راکب به همراه خواهد داشت. البته ضعف سیستم تعلیق جلو در دست اندازها بقدری است که راکب آنرا کمی خسته می‌کند.

نقد و بررسی ارزش خرید موتور کویر ST3 220 کویر اس تی 3

اندازه تایر جلو ۱۷_۱۰۰/۸۰ و تایر عقب ۱۷_۱۳۰/۷۰ بوده و فاصله محورهای بین دو چرخ آن ۱۳۶۰ میلیمتر است. وزن ST3
۱۲۸.۴ کیلوگرم و ابعاد آن برابر با ۱۹۹۰ × ۷۴۵ × ۱۰۹۵ میلی‌متر می‌باشد.

یکی از بزرگترین معایب ST3 نبود سیستم ترمز ترکیبی CBS یا سیستم ترمز ضد قفل ABS است.

امکانات و ویژگی ها کویر ST3

این موتور فقط دارای یک جک بقل بوده که مجهز به سنسور قطع کن می‌باشد که این بدان معنی است تا موتور روی جک است شما نمی‌توانید آن را روشن کنید.

صفحه کیلومتر گرد شکل یا همان صفحه آمپرها دیجیتال آن با کمی تمایل به سمت راست نسبت به مرکز فرمان نصب شده حس متفاوت بودن به راکب می‌دهد و تمامی اطلاعات مورد نیاز راننده را از جمله شماره دنده را نمایش می‌دهد و با یک دکمه تعبیه شده در زیر آن می‌توانید تنظیمات ساعت و کیلومتر تعویض روغن را روی آن انجام دهید.

خصلت مهم دیگه این موتور که دقیقا با ظاهر کلاسیک آن همخوانی دارد استتفاده از رینگ‌های پره‌ای آن است که زیبایی خاص این موتور را دو چندان کرده است.

کویر موتور برای این موتور رنگ‌های سبز, کرمی, مشکی درنظر گرفته است.

مزایا کویر اس تی 3

  • طراحی زیبا
  • صدای اگزوز عالی
  • سیستم تعلیق عقب مناسب
  • ترمز دیسکی در هر دو چرخ

معایب کویر ST3 220

  • مصرف بالا و حجم کم باک بنزین
  • نداشتن ترمز ABS یا حتی CBS
  • کیفیت پایین ساخت قطعات
  • هزینه و استهلاک بالا با زیاد شدن کارکرد
  • شتاب پایین
  • سیستم تعلیق جلو نامناسب

جدول مشخصات فنی

انجینیک سیلندر، 4 زمانه، هوا خنک
حجم انجین‌223 سی‌سی
 سیستم سوخت رسانیانژکتوری الکترونیک (EFI)
توان۱۰.۰۳ کیلووات (۱۳.۶۴ اسب بخار)
سوختبنزین
حجم باک12 لیتر
جعبه دندهدستی، 6 دنده
حداکثر سرعت150 کیلومتر بر ساعت
ترمز جلودیسکی
ترمز عقبدیسکی
سیستم تعلیقتلسکوپی
آمپردیجیتال
ویژگی هارینگ‌های پره‌ای و چراغ های ال ای دی، ظاهری جذاب و خیره کننده
جدول اطلاعات فنی موتور سیکلت کویر ST3 220 سی‌سی

تبلیغ پایین مطلب

محمدحسین

من عاشق هنر، عکاسی و تکنولوژی و IT هستم، برای دل خودم مینویسم. عاشق موتور و ماشینم. عاشق روندن با ماشین و موتورم هستم و کم کم دارم به حوزه خبرنگاری موتورسیکلت مسلط میشم.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. یک نمونه تریل داشتم دلتا همین انجین داشت زیاد تولید نشده موتور بلندتراز از فلات و مابقی تریل ها بود و سنگینتر همین انجین روش بود ولی کاربراتور .دقیقاا خوره بنزین هست ولی تریل هندل داشت این موتور حذف شده ولی از لحاظ قدرت و سرعت واقعا کولاک بود .اگر این همون انجین باشه که خیلی خیلی شبیه عالیه .خودم شاید یک دست دومش بخرم البته اگر همون انجین باشه وباید تحقیق کرد برای ما ۱۰۰ملیون کم پولی نیست کاکو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!