پیشنهاد سردبیرمشاوره خریدنقد و بررسی

بررسی فنی و ارزش خرید KTM RC 125 2023

اخبار خودرو

در این مطلب به سراغ بررسی موتورسیکلت KTM RC 125 (کی تی ام آر سی 125) برویم و مزایا و معایب آنرا برایتان در پلاس‌موتو شرح دهیم. پس برای اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

امروزه در بین موتورسیکلت‌های اسپرت و مسابقه‌ای، محصولات 125 سی‌سی جایگاه خوبی پیدا کرده‌اند بطوریکه این رنج به افراد تازه‌کار توصیه می‌شود و انتخاب مناسبی هستند؛ چرا که علاوه بر سرعت، مانورپذیری و مقرون به صرفه بودن قیمت، طراحی مناسبی دارند.

طراحی کی تی ام آر سی 125

در بخش طراحی وقتی به موتورسیکلت KTM RC 125 نگاه می‌کنیم به یاد محصولات مسابقه‌ای خفن می‌افتیم چرا که سازنده سعی کرده تا در طراحی موتور از نمایی جذاب، خطوطی زاویه‌دار و رنگ‌های بسیار چشم‌نواز استفاده کند. علاوه بر آن، ساختار شبیه کربن در مدل 2023 در دور چراغ جلو توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند. تمامی این موارد تداعی گر یک موتور اسپرت، سریع و خشن است.

وقتی صحبت از زیبایی‌شناسی به میان می‌آید، طراحان KTM بخوبی توانسته اند این مدل را نسبت به نسل قبلی جذاب‌تر طراحی کنند. اگر به دنبال یک موتور اسپرت مسابقه‌ای کم حجم هستید که ظاهری جسورانه دارد، KTM RC 125 انتخاب خوبی است.

این موتور در دو رنگ مشکی نارنجی و سفید نارنجی به بازار عرضه می‌شود.

بررسی فنی و ارزش خرید KTM RC 125 2023 کی تی ام آرسی 125

بررسی انجین KTM RC 125

KTM RC 125 به یک پیشرانه 124.7 سی‌سی 4 سوپاپ مایع خنک مجهز شده و این سیستم خنک کاری موجب می‌شود انجین در سرعت‌های بالا خیلی گرم نشود و کارایی خود را حفظ نمایید.

پیشرانه RC 125 قدرتمندتر از نسل قبلی خود بوده و می‌تواند قدرتی برابر با 14.5 اسب بخار و حدود 11 کیلووات و 12 نیتون متر کشتاور تولید کند و با کمک یک گیربکس 6 سرعته این قدرت را به چرخ عقب منتقل می‌کند. این قدرت بالاتر یکی از دلایل شتاب سریع‌تر این موتور نسبت به رقبایش مثل Pulsar RS125 خواهد بود و درنتیجه سواری هیجان‌انگیزتری را فراهم کرده و با آن می‌توانید آدرنالین‌ خون‌تان را بالا ببرد!

باک این موتور 13.7 لیتر بنزین در خود جای میدهد.

سیستم تعلیق

سیستم تعلیق به کار رفته در موتورسیکلت کی تی ام RC 125 با به روزرسانی های که در نسخه 2023 داشته به راننده این امکان را می‌دهد تا در سواری حرفه‌ای به همراه هندلینگ عالی تجربه کند. سیستم تعلیق WP در جلو به یک دو شاخه وارونه و در عقب به یک فنر تک شوک مجهز شده است.

این سیستم می‌تواند در هنگام دور زدن و پیچ‌ها عملکرد خوبی از خود نشان دهد. زین راکب طراحی خوبی دارد و برای سواری اسپرت طراحی شده‌ است.

موتور کی تی ام آرسی 125 بدون شک بهترین گزینه برای استفاده در محیط‌های پر پیچ و خم مثل، پیست مسابقه و مسیرهای کوهستانی خواهد بود.

کارکرد و فناوری مورد استفاده در KTM RC 125 2023

در بخش فناوری و ویژگی‌های پیشرفته به یک صفحه نمایش دیجیتالی در KTM RC 125 می‌رسیم که می‌تواند موارد مهمی از جمله سرعت وسیله نقلیه، میزان بنزین باقیمانده و غیره را به راننده نشان دهد. این موتور از ترمز ضد قفل ABS دو کاناله برند بوش و دیسک ترمز 320 میلیمتری در چرخ جلو و 230 میلیمتری در عقب استفاده می‌کند.

سیستم کمک راننده My Ride KTM به کاربر امکان می‌دهد تا موارد ضروری مانند تماس‌های دریافتی، کنترل پخش کننده موسیقی و پیامک‌های گوشی هوشمند خودتان را با کمک این نمایشگر مشاهده کنید. صفحه‌نمایش TFT با وضوح بالا و قابلبت اتصال به تلفن‌های هوشمند حسی کاربرپسند و مدرنی را به راکب آن منتقل می‌کند.

قیمت

قیمت KTM RC 125 نسبت به رقیب آن Pulsar RS125 بالاتر بوده؛ تنها دلیل این مسئله می‌تواند به خوش‌ساخت بودن، استفاده از قطعات باکیفیت و مهندسی عالی و تکنولوژی بالاتر آن باشد.

بررسی فنی و ارزش خرید KTM RC 125 2023 کی تی ام آرسی 125

جمع‌بندی

در نهایت، KTM RC 125 مزایای و معایب خودشان را دارند و در نوع خود قطعا یک انتخاب منحصر به‌فرد است. اگر یک موتورسوار مبتدی هستید و یا برای رفت و آمد روزانه به دنبال محصولی ایده‌آل و اسپرت می‌گردید، این موتور یک گزینه اسپرت با قیمت کمی بالا است که انتخاب آن بستگی به میطان علاقه خریدار آن دارد.

در نتیجه خرید KTM RC 125 برای افرادی مناسب خواهد بود که خواهان قدرت بالاتر با یک انجین 125 سی‌سی هستند، پیشرانه و هندلینگ منحصر به‌فرد، سیستم تعلیق فوق‌العاده و ویژگی‌های فنی و تکنولوژی های جذاب آن برای انتخاب آرسی 124 کی تی ام هستند و ارزش خرید آنرا نشان می‌دهد.

تبلیغ پایین مطلب

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. من تخقیق کردم ازکسانی که خریدکردن میگن زودبه سروصدا میفته وگیربکسش به مرورزمان عملکردی خشک پیدامیکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!