اخباراخبار موتورسیکلتاخبار موتورسیکلت برقیپیشنهاد سردبیر

موتورسیکلت‌های برقی مادو تمام ایرانی یا تمام چینی؟ مسئله این است!

اخبار خودرو

مادو موتور یک شرکت سازنده موتورسیکلت برقی ایرانی است که در سال ۱۳۹۵ تأسیس شد. مادو با هدف ارائه وسایل نقلیه سبز و اقتصادی با قطعات ایرانی تأسیس و مشغول فعالیت است. این شرکت ادعا می‌کند که تمام قطعات موتورسیکلت‌های آن ساخت ایران هستند ولی اسنادی که اخیراً به دست پلاس موتور رسیده، خلاف این ادعا را نشان می‌دهند. طبق اسناد گمرک ایران، شرکت مادو موتور اقدام به ثبت سفارش قطعات موتورسیکلت‌های برقی جدیدی از چین کرده و این قطعات به‌صورت SKD وارد کشور می‌شوند.

پتروتکس تولیدکننده اکتان و مکمل سوخت نانوتکنولوژی تحت لیسانس کشور آلمان، حامی مالی پلاس‌موتو

مقالات مشابه:

مادو موتور، با موتورهای تمام ایرانی در نمایشگاه موتورسیکلت مادو 230 - 3000 وات
مادو 230 – 3000 وات در نمایشگاه

شرکتی چینی QCIX تامین کننده قطعات مادو موتور

این موتورسیکلت‌های برقی که مادو موتور به اسم موتور تمام ایرانی در کشورمان عرضه می‌کند، درواقع ساخت شرکتی چینی بنام QCIX هستند. قطعات این موتورسیکلت‌ها به‌صورت SKD یا قطعات نیمه منفصل به ایران وارد شده و در اینجا مونتاژ می‌شوند. به‌عنوان مثال، در اسناد گمرک نام مادو 230 دیده می‌شود که قطعات SKD آن از چین وارد شده است. این موتورسیکلت برقی چند ماهی است که در کشورمان عرضه می‌شود. توان این موتورسیکلت 3000 وات است و در دو مدل با باطری اسیدی و لیتیومی به فروش می‌رسد. برد مادو 230 با باطری اسیدی 80 کیلومتر و با باطری لیتیومی 90 کیلومتر است و هردو مدل می‌توانند به حداکثر سرعت 80 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنند.

محصولات QCIX چینی قبل از صادرات

مادو در حال حاضر فقط همین مدل 230 را در کشورمان عرضه می‌کند اما طبق اسناد گمرک، این شرکت قصد عرضه موتورسیکلت برقی جدیدی بنام مادو 120 را دارد که قطعات آن ثبت سفارش شده و در حال حمل به سمت ایران است.

هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که مادو موتور کدام محصول چینی QCIX را برای مونتاژ و عرضه در ایران انتخاب کرده است اما توان موتور مدل در اسناد گمرک 2000 وات ذکر شده و بنابراین این مدل احتمالاً اسکوتری است که در تصاویر زیر می‌بینید. در حال حاضر، مادو 230 بسته به نوع باطری، در ایران بین حدود 60 تا 80 میلیون تومان قیمت دارد و بنابراین، ازآنجایی‌که مادو 120 موتورسیکلتی کوچک‌تر و ضعیف‌تر است، انتظار می‌رود قیمت ارزان‌تری داشته باشد.

علاوه بر این، ممکن است مادو در آینده مدل‌های دیگری از QCIX را هم در ایران عرضه کند که یکی از آن‌ها مدلی است که در تصویر زیر می‌بینید. این یک اسکوتر آفرودی بزرگ است که توان 3000 هزار واتی دارد.

تبلیغ پایین مطلب

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام اگر ممکنه کانال بله راه اندازی کنید دسترسی به تلگرام ندارم بتونیم دنبال کنیم محتوا
    الان یک نمکدون نیاد بگه برو نصب کن رو نت من نه پروکسی جواب میده نه vpn رایگان
    روا نیست برای دنبال کردن موتور پلاس برم 150پول vpn بدم
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!