پیشنهاد سردبیرمشاوره خریدنقد و بررسی

بررسی مزایا و معایب کویر زونتس Z4 250 R

اخبار خودرو

شرکت کویر موتور از اواسط سال 1399 عرضه موتورسیکلتی بنام زونتس Z4 250 R را به بازار کشورمان آغاز کرد. زونتس برندی از شرکت چینی هاوجیانگ است که موتورسیکلت‌های متنوعی در کلاس‌های مختلف با حجم موتوری از 125 تا 350 سی‌سی تولید می‌کند.

محصولات زونتس در چین پرطرفدار هستند و کیفیت ساخت بالاتری هم نسبت به دیگر موتورسیکلت‌های چینی حاضر در بازار ایران دارند.

کویر موتور انواع مختلفی از موتورسیکلت‌های زونتس را در کشورمان عرضه می‌کند که یکی از آن‌ها مدل Z4 250 R است. این موتورسیکلتی در کلاس نیکد است که ظاهر جذابی دارد و در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

طراحی موتورسیکلت Zontes Z4 250 R

این موتورسیکلت به لطف ظاهری تهاجمی، قطعاً در نگاه اول توجهات را جلب می‌کند. طراحان چینی با استفاده از خطوط شارپ و پانل‌های تهاجمی، نمای چشمگیری به Z4 بخشیده‌اند تا جایی که ظاهر زیبا را می‌توان جذاب‌ترین ویژگی آن دانست.

زبان طراحی این نیکد اسپرت چینی مشابه دیگر محصولات زونتس است و باید گفت کار طراحان در ایجاد ترکیب کاملاً اسپرت و درخور یک موتورسیکلت نیکد شهری، قابل‌تحسین است. در نمای جلوی زونتس Z4 250 R چراغ زیبایی با طراحی مثلثی شکل با دی‌لایت و راهنماها با زوایه‌ای تند در طرفین آن به چشم می‌خورد.

در قسمت جانبی موتورسیکلت شاهد استفاده متعدد از خطوط طراحی شکسته روی باک و فلاپ‌ها هستیم که با طراحی نمای جلو همخوانی داشته و ترکیبی تهاجمی را ایجاد کرده‌اند.

علاوه بر این، با وجود تک سیلندر بودن پیشرانه، کمپانی چینی خروجی‌های اگزوز دوگانه را برای Z4 طراحی کرده که چاشنی اسپرت بیش‌تری را به آن افزوده و چهره موتورسیکلت‌های مشهور ایتالیایی را تداعی می‌کند.

همچنین در جداره بیرونی این خروجی‌های اگزوز از عایق حرارتی استفاده شده که میزان انتقال گرما به بدنه را به میزان محسوسی کاهش می‌دهد.

در نمای عقب نیز اتفاق متفاوتی رخ نداده و همان سبک طراحی اسپرت را شاهد هستیم؛ طراحی منحصربه‌فرد چراغ‌های خطر و راهنمای LED در کنار گلگیری که جداگانه توسط یک بازوی آلومینیومی به محور عقب متصل شده، قابل‌توجه‌ترین نکات نمای عقب زونتس Z4 250 R هستند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب زونتس Z4 250 R، صفحه آمپر تمام دیجیتالی TFT به شکل یک تبلت مقابل راکب با قابلیت اتصال به اپلیکیشن گوشی همراه هوشمند از طریق بلوتوث است که چهارتم مختلف برای آن قابل انتخاب خواهد بود.

نور پس‌زمینه در این صفحه آمپر نیز دو حالت دستی و خودکار دارد که در حالت خودکار، شدت روشنایی آن متناسب با شرایط نور محیط تنظیم می‌شود.

این موتورسیکلت همچنین از ارگونومی خوبی هم برخوردار است و به لطف ارتفاع مناسب دسته‌فرمان به همراه محل نصب خوب جاپایی و زین پهن و نسبتاً نرم، راکب امکان مانور قابل قبولی داشته و موقعیت قرارگیری مطابق معمول دیگر موتورسیکلت‌های نیکد اسپرت را تجربه خواهد کرد.

Z4 250 R از سیستم راه‌اندازی بدون کلید یا همان کی‌لس هم برخوردار است که می‌تواند قفل موتورسیکلت را از فاصله 1.5 متری باز کند.

یکی دیگر از آپشن‌های این موتورسیکلت دو پورت شارژ USB است که می‌تواند به‌طور هم‌زمان دو دستگاه را با یک جریان الکتریکی سنگین ۲.۱ آمپری شارژ کند. این موتورسیکلت 2,052 میلی‌متر طول، 800 میلی‌متر عرض و 1,122 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن 1,390 میلی‌متر است.

مشخصات فنی موتورسیکلت زونتس Z4 250 R

Z4 250 R از یک پیشرانه 250 سی‌سی تک سیلندر چهارزمانه و چهار سوپاپ با سیستم DOHC استفاده می‌کند. این پیشرانه با نسبت تراکم 12.5 به یک، 21.5 اسب بخار قدرت در دور 7,500 rpm تولید می‌کند.

ویژگی منحصربه‌فرد این پیشرانه سیستم روغن‌کاری آن است که با پیشرانه‌های متداول موتورسیکلت‌ها متفاوت است.

پیشرانه Z4 250 R از سیستم روغن‌کاری کارتل خشک استفاده می‌کند که معمولاً در موتورسیکلت‌ها و خودروهای مسابقه‌ای برای افزایش بهره‌وری و بهبود عملکرد به کار می‌رود.

پس از استارت خوردن پیشرانه، مقدار بسیار اندک روغن‌موتور توسط پمپ موتور A بلافاصله به بیرون پمپ شده و وارد لوله تشکیل‌دهنده بدنه می‌شود تا حرارت آن در محیط پراکنده گردد.

پس از آن، روغن که حال خنک شده است مجدد وارد مجاری بی‌شمار پاشش در پمپ موتور B شده و درست مثل یک دوش بر روی تک‌تک قطعات پاشیده می‌شود تا حرارت آن‌ها را مستقیماً برطرف کند.

البته استفاده از این سیستم باعث افزوده شدن به پیچیدگی فنی پیشرانه و درنتیجه بالا رفتن استهلاک و هزینه نگهداری آن خواهد شد. انتقال نیروی پیشرانه نیز توسط یک گیربکس شش سرعته با کلاچ چندصفحه‌ای صورت می‌گیرد.

سواری و رانندگی موتورسیکلت زونتس Z4 250 R

این موتورسیکلت 164 کیلوگرم وزن دارد که در مقایسه با نیکد اسپرت‌های ۲۵۰ سی‌سی بازار اصلاً عدد کمی نیست و به همین علت نیز می‌توان گفت عملکرد این موتورسیکلت محصول چینی در سطح معمولی خواهد بود. بااین‌حال، وظیفه متوقف کردن زونتس Z4 250 R بر عهده دیسک‌های ترمز تکی در جلو و عقب با سیستم ABS است که قدرت توقف خوبی را فراهم می‌کنند. همچنین در این موتورسیکلت از لاستیک‌های پهن 110 در جلو و 160 در عقب استفاده شده که در پیچ‌ها تعادل و پایداری خوبی را فراهم می‌کنند.

در این موتورسیکلت همچنین دو حالت رانندگی بنام‌های S (اسپرت) و E (اقتصادی) تعبیه شده است که حالت E، کاملاً نیاز راکب به صرفه‌جویی در سوخت در سفرهای طولانی و بین‌شهری را تأمین می‌کند و حالت S نیز آن چابکی‌ای را که راکب در سفرهای کوتاه شهری نیاز دارد در اختیارش می‌گذارد. اگر راکب در حالت صرفه‌جویی در انرژی باشد اما حالتی اضطراری پیش آید و لازم باشد که موتورسیکلت تندوتیز حرکت کند، با رسیدن سرعت پیشرانه به ۷۰۰۰ دور بر دقیقه موتورسیکلت به‌طور خودکار از حالت صرفه‌جویی انرژی به حالت ورزشی شیفت می‌کند.

قیمت و جمع‌بندی Zontes Z4 250 R

زونتس Z4 250 R در بازار کشورمان با رقبای زیادی مواجه است اما به لطف طراحی جذاب و کیفیت بالاتر نسبت به دیگر چینی‌های بازار می‌تواند نظر خریداران را به خود جلب کند.

جدول مشخصات فنی موتورسیکلت Zontes Z4 250 R

نام موتورزونتس Z4 250 R
پیشرانهتک سیلندر چهار سوپاپ
حجم موتور250 سی‌سی
قدرت21.5 اسب بخار
سوخت‌رسانیانژکتوری
سیستم خنک‌کنندهآب خنک
گیربکس6 سرعته دستی
نوع انتقال نیروزنجیر
طول2,052 میلی‌متر
عرض800 میلی‌متر
ارتفاع1,122 میلی‌متر
فاصله محوری1,390 میلی‌متر
وزن خالص164 کیلوگرم
تایر جلو110/70-17
تایر عقب160/60-17
مصرف سوخت3.4 لیتر
ظرفیت باک15 لیتر
zontes z4 249 r
مشخصات فنی زونتس Z 250 R چیست؟

این موتورسیکلت از یک پیشرانه 250 سی‌سی تک سیلندر چهارزمانه و چهار سوپاپ با سیستم DOHC استفاده می‌کند که 21.5 اسب بخار قدرت دارد.

آپشن‌ها و ویژگی‌های زونتس Z 250 R چیست؟

سیستم کی‌لس، دو پورت شارژ USB، صفحه کیلومتر تمام دیجیتالی، دو حالت رانندگی اقتصادی و اسپرت، ترمز ABS و سیستم روغن‌کاری کارتل خشک پیشرانه ازجمله ویژگی‌های این موتورسیکلت هستند.

تبلیغ پایین مطلب

نوشته های مشابه

‫13 دیدگاه ها

    1. اینا که گفتید چه ربطی به کوير داشت؟ این موتور سیکلت که ساخت چینه. بعد این یارو کچله مدیر عامل وصاحب کویر میاد تو تلویزیون پز میده میگه ما افتخار می کنیم که این همه آدم کنارمون نون میخوره همچین موتوری ساختیم.????

  1. کدوم یکی از میر سلیم های کشور تو‌حوزه موتور سلطان هستش سلطان تو همه چیز در مملکت برا مردم بستن ی عده قیمت سازی میکنن به اسم تولید ملی مردم چقدر بد بختن

  2. از کویر نخرین همش کلاه برداریه. لعنت خدا هزار بار به صاحب کچلش. 4ماه یه موتور ثبت نام کردم هنوز ندادن. هیچکسم جوابگو نیست

  3. کویر سیکت اسم اصلیش کچل سیکلت هست،
    هر کس هم موتور کویر که همش ساخت چین و بیابان ها و کویرهای چین هست رو بخره انقدر موتورهاش بیخوده و اعصاب خوردکنه که اونم کچل میشه.مملکت پر شده از امثال آقای حامی خودرویسازی داخلی کچل که کچلیشون رو انتقال میدن،مراقب باشید موج کچلی سهمگینی در راه است

  4. سلام و خسته نباشید خدمت آقای دهقانی واسه مقاله زیباشون و مرسی از سایت پلاس موتو واقعا خیلی در خرید یک موتورسیکلت خوب کمک میکنه واقعا راضی ام ازتون دم شما گرم.
    خدمتتون عرض کنم که واسه یک موتور ۲۵۰ سی سی ۲۱ اسب بخار کم نیست؟
    انتظار داشتم این موتور قودرت و توان بیشتری داشت مثلا حداقل ۲۵ اسب ۲۷ اسب بخار
    ولی در کل شکل و ظاهر فوق‌العاده قشنگی داره و به نظر من رقیبش میتونه موتور cf 250 ریس باشه ام از نظر قیمت نجومی که داره هم از نظر طراحی ظاهری و کیفیت
    مرسی از شما دمه همتون گرم به امید روزی که مردم کشورم بتونن اون موتوری رو که میخوان بدون اینکه نگران کیفیت و کمبود قطعات وقیمتش باشن سوار شن.

  5. سلام.من همین الان بغل موتورم که اس ۲ هست و ۳ماهه خریدمش و الانم خراب شده وهزینه تعمیرشم زیاده و نمایندگی هم به ….و کچل هم به ….نشستم.خواهش میکنم قبل از خرید از کویر موتور برید دوراتون رو بزنید
    مثل من گول نخورید که بعدش دور بخورید

  6. من z4خریدم بسیار عالیه و بسیار کم استحلاک اما چون از کویر خریدم هیچ گونه خداماتی نداره من ۲ خرید از کویر کردم خدا نعلتش کنه هروقت زنگ میزنم حتی یک پیچ هم به من نداده میگه قطعشو نداریم اگه ندارید درشو گل بگیرید
    حتی اچار شمع مخصوص رو هم به من ندادن من رفتم خودم براش ساختم کلاه ایمنی ایمنیش رو هم ندادن پروداکشنش هم ندادن جواب گو هم نیستن کلا از کویر خرید کردن یه اشتباه بزرگه من که اخرین خریدم بود از این شرکت بی مسعولیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!