اخباراخبار موتورسیکلتپیشنهاد سردبیرنقد و بررسی

اسکوتر SR GT 200 کبیر موتور رقیب جدید هوندا ADV و یاماها NMAX

اخبار خودرو

آپریلیا برندی ایتالیایی است که به خاطر سوپر موتورسیکلت‌های که دارد شناخته می‌شود. این کمپانی با الهام از طراحی موتورهای مسابقه‌ای خود اسکوتر شهری نیز تولید می‌کند. یکی از آنها اسکوتر آپریلیا SR GT 200 است که یک محصول همه کاره و اسپرتی است که برای سواری در شهر و خارج از جاده ایده‌آل است. لازم بذکر است این کمپانی زیر گروه کمپانی مشهور و بنام پیاجیو ایتالیایی است که همه آنرا با محصولات وسپا می‌شناسند.

اسکوتر SR GT 200 کبیر موتور رقیب جدید هوندا ADV و یاماها NMAX

کبیر موتور به عنوان توزیع کننده محصولات آپریلیا در ایران، برخی از مدل‌های این شرکت را در بازار ایران همانند آپریلیا SR 160 بفروش می‌رساند و با توجه به اسنادی که بتازگی بدستمان در پایگاه خبری و تحلیلی موتور سیکلت پلاس موتو رسیده این شرکت در نظر دارد تا اسکوتر آپریلیا SRGT200 را وارد بازار کشور کند.

مشخصات فنی آپریلیا SR GT 200

SR GT 200 توسط یک موتور تک سیلندر 4 زمانه مایع خنک با حجم 174 سی‌سی با قدرت 17.4 اسب بخار یا معادل 13 کیلو وات در دور موتور 8500 نیرو می‌گیرد و قدرت گشتاور آن در دور موتور 7000 برابر 16.5 نیوتن متر است. این موتور با یک گیربکس CVT قدرت را به طور روان و کارآمد تحویل چرخ عقب آن می‌دهد. انجین این محصول با قابلیت و سیستم (استارتر برقی) استارت استاپ عرضه شده است.

اسکوتر SR GT 200 کبیر موتور رقیب جدید هوندا ADV و یاماها NMAX

سیستم تعلیق آن در جلو دو شاخه تلسکوپی و در عقب جفت هیدرولیک بوده و ترمز هر دو چرخ آن نیز دیسکی بوده بطوری که در اندازه دیسک جلو 260 میلیمتر دارای سیستم ABS موتور بوده و دیسک عقب نیز 220 میلیمتر می‌باشد.

با توجه به سیستم تعلیق و ابعاد SR GT 200 این موتور سواری راحت و زین بزرگی است. طراحی آن بگونه ای است که برای سواری در شهر و خارج از جاده در آن فرمان در بهترین موقعیت قرار گرفته است. سایز و ابعاد این اسکوتر 1920 میلی‌متر در 765 میلی‌متر و 1295 میلی‌متر که تقریبا سایز بزرگی برای یک اسکوتر محصوب می‌شود.

اسکوتر SR GT 200 کبیر موتور رقیب جدید هوندا ADV و یاماها NMAX

وزن خالص این موتور 148 کیلوگرم و باک بنزین آن 9 لیتری بوده و مصرف بنزین SRGT 200 به اندازه 2.61 لیتر در هر 100 کیلومتر است که شعاع حرکتی بیش از 300 تا 350 کیلومتر در نظر داشت.

SR GT 200 با طیف وسیعی از ویژگی‌هایی عرضه می‌شود که آن را برای سواری در محیط شهری و خارج از جاده انتخابی عالی می‌سازد. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • طراحی ظاهری اسپرت و جوان پسند
  • چراغ‌های جلو و عقب LED
  • ترمز ABS
  • کنترل کشش
  • سیستم استارت/استاپ
  • باکس حجیم در زیر صندلی

رقبا

هوندا ADV و یاماها NMAX یکی از رقباهای سر سخت این موتور هستند که آپریلیا با ظاهری تقریبا شبیه به هوندا ADV داشته و در موتورهای طرح و اقتصادی گلکسی jt200 و طرح ADV مثل AGV کویر طرح NMAX می‌توان برشمرد

SR GT 200 در طیف وسیعی از رنگ‌ها، از جمله قرمز، زرد، مشکی و سفید، موجود بوده و قیمت آن در اروپا 4499 یورو است. گفتنی است که مخزن سوخت این محصول برابر 9 لیتر بوده که بر اساس اعلام رسمی شرکت تولید کننده می‌تواند تا 350 کیلومتر را با 9 لیتر بنزین طی کند.

گالری تصاویر

تبلیغ پایین مطلب

محمد سعید بهمنی

دنیای موتور و ماشین، دنیای عجیبیه! قبول دارین؟ سوالی داشتین در خدمتم @msaeidb

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. حالا این یا ان مکس فول، بجز قدرت کمی بیشتر آپرلیا، در مابقی موارد به نظر شما کدوم بهتره، نظر شما برای ما ارزشمنده منتظریم مچکرم

      1. ممنون کم استهلاکی که گفتی اصلا خودش تعیین کننده بود که رو انتخاب قبلیم بمونم، یه سال قبلم نظر گذاشته بودم اما پولشو گذاشتم ماشینو عوض کردم، خدا کنه تا بهار همین قیمتا بمونه، اونقدی که واسه موتور هیجان دارم یه درصدشم واسه ماشین نداشتم!

        1. اگر قصد خرید داری حتما قبل عید تو زمستون ماکسیمم بگیر، به چند علت در فصل سرما بازار موتور کمی رکورد داره و قطعا توی کف قیمت مینونی خرید بکنی و دلیل بعدی تضمینی نیست با توجه به وضعیت بازار ارز قیمتها همینطور تا سال بعد ثابت بمونه قبل از هر آرامشی همیشه طوفانی داشتیم (در شرایط ثبات بازار ارز خرید کنی ضرر نمیکنی تا توی نوسانات بازار ارز که هر کی هر چقدر دلش بخواد قیمت بده)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!