مدتهاست موتورسیکلتهای طرح و کپی چینی از نسخههای با کیفیت اصلی و با توجه به افزایش قیمت ارز در بازار با حاشیه سود بالا توسط وارد کنندگانشان جولان میدهند. از بین موتورهای مطرح، اسکوتر کویر AGV 150 طرح ضعیف شده از هوندا ADV است که توسط کویرموتور به بازار عرضه میشود. ولی باید بگوییم که هوندا ADV کجا، کویر AGV 150 کجا!!!
در ادامه برای مقایسه این دو موتور با موتور پلاس همراه باشید.
نکته: عدم ارائه مشخصات فنی دقیق و کامل از سوی کویرموتور در مورد AGV کویر و دیگر محصولاتش در وب سایت رسمیشان نقض کامل حقوق مصرف کننده است. تمامی اطلاعات این مقاله با پرس و جو از فروشندگان این محصول در بازار موتورسیکلت جمعآوری شده است.
تصویر وب سایت کویر موتور و کل توضیحات آن در مورد محصول طرح هوندا ADV بنام اسکوتر کویر AGV
متاسفانه همانطور که در تصویر بالا میبینیم کویر به تصاویر نیم رخ موتور بسنده کرده و نه از ظرفیت باک بنزین گفته و نه از قدرت انجین به اسب بخار، نه از نوع سیستم ترمز و دیسک ….
نکتهی دیگر تصاویر مورد استفاده در وبسایت شرکت کویر موتور این است که با ورق زدن آنها و مقایسه با هم متوجه خواهید شد برخی از تصاویر مربوط به هوندا ADV اصلی بوده و برخی مربوط به موتور AGV است.
در اصل خریدار اگر پول خرید نسخه اصلی را نداشته باشد مجبور است بدون کسب دانش و آگاهی از این موتور آن را به عشق نسخه اصلی بخرد و پشیمانی بعد از خرید هم با توجه به ضعف سیستم خدمات پس از فروش kavirmotor هم چاره ای برایش نخواهد گذاشت.
طرح ADV هوندا بنام کویر AGV 150
کویر موتور در نسخه فیس لیفت طرح کلیک بنام S2 ADV 150 از کلمه ADV استفاده کرده که مخفف adventure معنی نسخه ماجراجویی است. در نتیجه بنظر میآید برای عدم تداخل نامگذاری طرح هوندا ADV خودرا به نام Kavir AGV 150 نامگذاری کرده است.
با نیم نگاهی به مشخصات فنی مخصوصا انجین AGV کویر متوجه خواهیم شد که تقریبا با اسکوتر طرح کلیک S2 یکی است و تنها فرق آن اضافه شدن سیستم کاهش دمای انجین (آب خنک) به آن اضافه شده است.
کویر موتور با تنها انجینی که در اختیار دارد، دقیقا همانکاری را که ایرانخودرو با موتور TU5 و نصب آن روی محصولاتش میکند، انجام میدهد.
مشخصات فنی انجین کویر AGV 150
کویر AGV دارای انجین ۱۴۹ سی سی است و یک موتور تک سیلندر، دو سوپاپ است. موتور AGV کویر در کلاس اسکوتر قرار گرفته و به عنوان یک موتور شهری یا خیابانی شناخته میشود. انجین آن توانایی تولید حداکثر توان ۷,۰۱ كيلووات در ۷۵۰۲ دور بر دقيقه که حدودا معادل 10 اسب بخار است را دارد.
این قدرت برای موتورسیکلتی که وزن خالص آن 158 کیلوگرم بدون درنظر گرفتن بنزین درون باک و راکب (وزن این اسکوتر با یک راکب 75 کیلویی معادل 233 کیلوگرم خواهد شد) بیش از اندازه ضعیف است. بدیهی است وزن راکب دوم در این محاسبات لحاظ نشده است.
در مقابل این انجین ضعیف نسخه اصلی هوندا ADV میتواند به لطف تکنولوژی هوندا و ضریب تراکم ۱۰.۶ به یک، ۱۴.۵ اسب بخار قدرت و ۱۳.۸ نیوتون متر گشتاور تولید کند.
دیگر امکانات طرح ADV هوندا Kavir AGV 150
کویر AGV موتورسیکلت شهری با قابلیت سفرهای برون شهری، دارای استاندارد یورو 5 مجهز به سیستم رادیاتور آب و کمک فنرهای قوی و گازی دوبل در عقب است. بدنه و شاسی موتور AGV کویر و تکتاز دارای طوقههای آلمینیومی بوده و سیستم ترمزهای ضد قفل ABS به همراه دو عدد سوییچ KeyLess به خریداران عرضه میشود.
شارژر USB و فندکی در محفظه مخصوص (فقط در مدل طرح هوندا ADV توسط تکتاز موتور) که قابلیت قفل شدن را دارد از دیگر امکانات رفاهی این اسکوتر ادونچر شهری است.
یکی از ویژگیهای این موتور، طراحی فضای حمل بار آن است. در طراحی این موتور یک فضای دو لیتری در جلوی آن و یک فضای ۲۷ لیتری زیر صندلی آن ساخته شدهاست. این موتور دارای پورت USB با ولتاژ ۱۲ ولت بوده که مناسب شارژ تلفن همراه است.
این توضیحات مربوط به نسخه اصلی است و برای مقایسه با نسخه طرح درج شده است
امکان نصب دوربین در جلو و عقب موتورسیکلت محیا بوده و همچنین دارای یک صفحه نمایش LCD 7 اینچی است که اطلاعات سفر و دیگر موارد را به راکب نمایش میدهد. چراغ های جلو دارای DAY Light و چراغ خطر عقب و راهنماها LED هستند.
فضای مناسب تعبیه شده در زیر زین امکان قرار گیری کلاه کاسکت را میدهد.
همچنین با توجه به سبک اسکوتر ماجراجویی، خریداران آن میتوانند از قابلیت نصب باکس در عقب موتور و بغل آن استفاده ببرند.
این تصاویر مربوط به موتور تکتاز ADV 150 است
جدول مشخصات فنی کویر AGV 150 یا تکتاز ADV 150
نام موتور
کویر AGV 150 یا تکتاز ADV 150
قوای محرکه
تک سیلندر، چهارزمانه، مایع خنک، EFI
حجم محفظه احتراق
۱۴۹ سیسی
نسبت تراکم
۱۱/۲ : ۱
جعبه دنده
CVT تسمه – اتوماتیک
سیستم استارت
Key Less
وزن خالص (کیلوگرم)
۱۵۸
ابعاد طول در عرض در ارتفاع
میلیمتر ۲۰۷۲ x ۷۶۰ x ۱۲۶۰
ارتفاع زین
۷۷۵ میلیمتر
فاصله محور چرخ ها
۱۲۶۰ میلیمتر
حداکثر قدرت (min/r/kW)
۱۲.۱/۸۵۰۰
حداکثر گشتاور (N.m/r/min)
۱۴.۶/۶۵۰۰
ترمز جلو
دیسکی ABS
ترمز عقب
دیسکی ABS
ظرفیت باک (لیتر)
۹/۳
سایز لاستیک جلو
۱۱۰/۸۰ – ۱۴
سایز لاستیک عقب
۱۳۰/۷۰ – ۱۳
فاصله محورهای دو چرخ
۱۳۶۵ میلیمتر
جدول مشخصات فنی طرح هوندا ADV
سوالات متداول در مورد کویر AGV
تولید کنندگان طرح ADV هوندا چه شرکت هایی هستند؟
در زمان نگارش این مقاله طرح هوندا ADV توسط تکتاز موتور بنام ADV150 و کویر موتور AGV 150 در بازار به فروش میرسد.
مشخصات فنی انجین کویر AGV 150 در مقایسه با نسخه اصلی چیست؟
Kavir AGV 150 یا انجین طرح ADV هوندای خود توانایی تولید حداکثر توان ۷,۰۱ كيلووات در ۷۵۰۲ دور بر دقيقه که حدودا معادل 10 اسب بخار است را دارد. در مقابل این انجین ضعیف نسخه اصلی هوندا ADV میتواند به لطف تکنولوژی هوندا و ضریب تراکم ۱۰.۶ به یک، ۱۴.۵ اسب بخار قدرت و ۱۳.۸ نیوتون متر گشتاور تولید کند.
من عاشق هنر، عکاسی و تکنولوژی و IT هستم، برای دل خودم مینویسم. عاشق موتور و ماشینم. عاشق روندن با ماشین و موتورم هستم و کم کم دارم به حوزه خبرنگاری موتورسیکلت مسلط میشم.
من با نگارنده این متن مخالفم.بدلیل اینکه خودم این موتور را امتحان کردم و واقعاً توان خوب را بهمراه استفاده ٢ سرنشین میان جثه، دیدم.خودم nvx کبیر موتور دارم و به لحاظ توان ازnvx بالاتر و به لطف سیستم خنک کننده آب، نه تنها مشکلات داغ کردن موتورهای معمولی را ندارد، بلکه کاستی نیز از این بابت بعد از چند ساعت رانندگی ندیدم. حداکثر سرعتی که با این موتور امتحان کردم و البته بیشتر نرفتم 105 کیلومتر بود.
مال باخته جان باخته امید باخته می گوید
حقا که حقمونه اشغال بهمون بدن با قیمت بالا .
واقعا شما که نطر دادی مبلغ موتور سیکلت کویر رو در برابر کیفیت و کاراییش کنار هم بزاری جور در میاد؟
مقایسه مدل فیک و اصلی هم که کلا کار بیهوده ایه .
من یدونه طرح کلیک کویر گرفتم واقعا زباله به تمام معنا.
خیلی قدیم یدونه طرح ویو داشتم با اینکه با خود ویو تچقابل قیاس نبود ولی در حد قیمتش خوب بود .
الان با این قیمتا زباله تحویل میدن دوستان به به و چه چه میکنن . وای بر ما
hasanvand می گوید
سلام دوستان،بنده از این موتور از شرکت تکتاز گرفتم قطعات این موتور ساخت تایوان هستش وکیفیت خوبی داره،اتومات و دارای ترمزABSهستش که مزیته براش،
شتابش خیلی عالیه و بنظر من با دوسرنشین هم شتاب خوبی داره.
درکل موتور زیبا و به روزیه.من تا الان هزار کیلومتر باهاش رفتم و خداروشکر تا الان مشکل خاصی نداشته.
بنظر من واقعا ارزش خرید داره.
موفق باشید.
کویر موتور فقط به فکر چاپیدن مردمه اول که خدمات پس از فروش صفر دوم طرح کلیک خریدم بعد از دو روز کیلس از کار افتاد رفتم نمایندگی گفت باید یک سره بشه خیلی ها این مشکل را دارند چینی جنس بنجلش است فقط ایران است که اجناس درجه ۴ وارد میکنند و مردم را گرفتار میکنند
دقیقا راس یک ماه هم کیلس طرح کلیک کویر من از کار افتاد ….
عرفان می گوید
واقعا موتور فوق العاده ایه! من و سه تا دیگه از دوستام این موتورو داریمو واقعا ازش راضی هستیم.
رها می گوید
بهترین طرح از نظر قدرت انجین رو شرکت لیفان داره (KPV150) که 9 کیلوات معادل 12 اسب بخار قدرت داره و انجینش آب خنکه – ( اگر توان خرید موتور اصلی ( چه یاماها چه هوندا ) رو ندارید ، بهترین انتخاب از نظر قدرت انجین ، همین لیفانه
کاوه می گوید
این موتور یه آشغال به تمام معناس ، انجینی که روشه با کلیک s2یکیه ، تازه حدود 40کیلو سنگینتر!!!
خود s2راه نمیرفت الان ۴۰ کیلو هم سنگینترش کردن این دیگه رسما سوار آدمه 😂😂 متاسفم واسه خودمون که انقدر آشغال پسند شدیم
چرا ما مردم ایران فقط بیکار حرف های بیهوده زدن هستیم!؟
دوستان خواهش میکنم فقط اگر این موتور را نداشته اید نظر منفی ندید چون قطعاً از کسری ها و ناتوانی مالی شماست.
کاملاً بدون جناح گیری عرض کنم که من این موتور را دو ماه هست که خریداری کرده ام و تا حالا 1700 کیلومتر رفته ام.هیچگونه عیبی که نداره هیچ ، بسیار هم راضیم .شتاب خوب ،مصرف بسیار کم با سیستم خنک کننده آبی.
اونهایی که از این موتور بد میگویند همانند آنهایی هستند که از ماشین چینی فقط بد میگفتند. دریغ از اینکه بعد از ۵ سال آرزوی داشتن یک خودرو چینی را الآن دارند.پس نداشته حرف نزنید.
دوستان، از من که سوار این موتور هستم و استفاده میکنم بشنوید که موتور بسیار خوبی هست و ارزش خرید هم داره.امیدوارم بخرید و لذتش را ببرید.اگر خلافی عرض کرده باشم ، همینجا جوابگو هستم.
1- وقتی سازنده و برند معروفی مثل هوندا و یاماها که موهاشونو توی این کار سفید کردند و با اون همه وسواس و استاندارد و سخت گیری میان یه موتور میسازن میشه a تومان بعد یه چینی میاد بدون رعایت هیچ کودوم اینا یه موتور نصف اون قیمت میده که فقط ظاهرش شبیهش هست و راه میره و نباید توقع اصلی و کیفیت داشت! حالا شما رفتی خریدی دلیل نمیشه بهترین موتور دنیاست. نظر شما زمانی درسته که پول اصلی داشته باشیو اصلی سوار شو بعد بری طرح بخری و تفاوتهاشو بگی
2- ما طرف مردم هستیم، مثلا خودروسازی که خودرو چینی میخره 15 هزار دلار میاد مونتاژ میکنه به مردم میده 65 هزار دلار خودت حساب کار بیاد دستت همین داستانم توی موتورسیکلت هست شما داری موتور طرح و ماشین چینی به قیمت نسخه اصلی توی ایران میخری و بعد ازش حمایت میکنی؟!!!
3- خدمات پس از فروش زیر خط فقر موتورسازها (مونتاژ کننده های چینی) چه دفاعی ازشون داری؟!
احسان می گوید
کویر خدمات پس از فروشش افتضاحه. من طرح کلیک دارم برای سرویس بردم یه هفته موتور رو بی دلیل خوابوندن. چندتا عیب هم گذاشتن روش به بهانه اونا قطعه عوض کردن. تسمه عوض کردن 5 هزار تا بیشتر دووم نیورد و وسط همت مجبورم کرد وانت بگیرم ببرم جای دیگه تسمه جدید بندازم. اجرت تعویض روغن رو پارسال پنجاه تو فاکتور زد! یه عده … جمع شدن کویر موتور رو زدن.
ساسان می گوید
من که نه اصلشو داشتم نه طرحشو.ولی مدل هوندا ویو هم اصل و هم طرحهای مختلفشو داشتم و با جرات میگم یک کلید چراغ اصل با طرح دنیایی کیفیتش فرق داره چه برسه به قطعات حساس انجین.از نظر من خرید هوندا اصل هر مدلی بصورت دست دوم منطقیتر از طرح اون بصورت صفر کیلومتره.صحبت قیمته که تقریبا یکی میشه.قرار نیست مدل اصل هوندا پرواز کنه اما به هیچ عنوان ایرادات الکی برنمیداره علاوه بر اون لذت سواریش هم واقعا متفاوته.
من با نگارنده این متن مخالفم.بدلیل اینکه خودم این موتور را امتحان کردم و واقعاً توان خوب را بهمراه استفاده ٢ سرنشین میان جثه، دیدم.خودم nvx کبیر موتور دارم و به لحاظ توان ازnvx بالاتر و به لطف سیستم خنک کننده آب، نه تنها مشکلات داغ کردن موتورهای معمولی را ندارد، بلکه کاستی نیز از این بابت بعد از چند ساعت رانندگی ندیدم. حداکثر سرعتی که با این موتور امتحان کردم و البته بیشتر نرفتم 105 کیلومتر بود.
حقا که حقمونه اشغال بهمون بدن با قیمت بالا .
واقعا شما که نطر دادی مبلغ موتور سیکلت کویر رو در برابر کیفیت و کاراییش کنار هم بزاری جور در میاد؟
مقایسه مدل فیک و اصلی هم که کلا کار بیهوده ایه .
من یدونه طرح کلیک کویر گرفتم واقعا زباله به تمام معنا.
خیلی قدیم یدونه طرح ویو داشتم با اینکه با خود ویو تچقابل قیاس نبود ولی در حد قیمتش خوب بود .
الان با این قیمتا زباله تحویل میدن دوستان به به و چه چه میکنن . وای بر ما
سلام دوستان،بنده از این موتور از شرکت تکتاز گرفتم قطعات این موتور ساخت تایوان هستش وکیفیت خوبی داره،اتومات و دارای ترمزABSهستش که مزیته براش،
شتابش خیلی عالیه و بنظر من با دوسرنشین هم شتاب خوبی داره.
درکل موتور زیبا و به روزیه.من تا الان هزار کیلومتر باهاش رفتم و خداروشکر تا الان مشکل خاصی نداشته.
بنظر من واقعا ارزش خرید داره.
موفق باشید.
کویر موتور فقط به فکر چاپیدن مردمه اول که خدمات پس از فروش صفر دوم طرح کلیک خریدم بعد از دو روز کیلس از کار افتاد رفتم نمایندگی گفت باید یک سره بشه خیلی ها این مشکل را دارند چینی جنس بنجلش است فقط ایران است که اجناس درجه ۴ وارد میکنند و مردم را گرفتار میکنند
دقیقا راس یک ماه هم کیلس طرح کلیک کویر من از کار افتاد ….
واقعا موتور فوق العاده ایه! من و سه تا دیگه از دوستام این موتورو داریمو واقعا ازش راضی هستیم.
بهترین طرح از نظر قدرت انجین رو شرکت لیفان داره (KPV150) که 9 کیلوات معادل 12 اسب بخار قدرت داره و انجینش آب خنکه – ( اگر توان خرید موتور اصلی ( چه یاماها چه هوندا ) رو ندارید ، بهترین انتخاب از نظر قدرت انجین ، همین لیفانه
این موتور یه آشغال به تمام معناس ، انجینی که روشه با کلیک s2یکیه ، تازه حدود 40کیلو سنگینتر!!!
خود s2راه نمیرفت الان ۴۰ کیلو هم سنگینترش کردن این دیگه رسما سوار آدمه 😂😂 متاسفم واسه خودمون که انقدر آشغال پسند شدیم
شبیهش هست ولی آب خنکه بنابرین یکمی قویتره
چرا ما مردم ایران فقط بیکار حرف های بیهوده زدن هستیم!؟
دوستان خواهش میکنم فقط اگر این موتور را نداشته اید نظر منفی ندید چون قطعاً از کسری ها و ناتوانی مالی شماست.
کاملاً بدون جناح گیری عرض کنم که من این موتور را دو ماه هست که خریداری کرده ام و تا حالا 1700 کیلومتر رفته ام.هیچگونه عیبی که نداره هیچ ، بسیار هم راضیم .شتاب خوب ،مصرف بسیار کم با سیستم خنک کننده آبی.
اونهایی که از این موتور بد میگویند همانند آنهایی هستند که از ماشین چینی فقط بد میگفتند. دریغ از اینکه بعد از ۵ سال آرزوی داشتن یک خودرو چینی را الآن دارند.پس نداشته حرف نزنید.
دوستان، از من که سوار این موتور هستم و استفاده میکنم بشنوید که موتور بسیار خوبی هست و ارزش خرید هم داره.امیدوارم بخرید و لذتش را ببرید.اگر خلافی عرض کرده باشم ، همینجا جوابگو هستم.
به چند دلیل ما از موتورهای طرح ایراد میگیریم
1- وقتی سازنده و برند معروفی مثل هوندا و یاماها که موهاشونو توی این کار سفید کردند و با اون همه وسواس و استاندارد و سخت گیری میان یه موتور میسازن میشه a تومان بعد یه چینی میاد بدون رعایت هیچ کودوم اینا یه موتور نصف اون قیمت میده که فقط ظاهرش شبیهش هست و راه میره و نباید توقع اصلی و کیفیت داشت! حالا شما رفتی خریدی دلیل نمیشه بهترین موتور دنیاست. نظر شما زمانی درسته که پول اصلی داشته باشیو اصلی سوار شو بعد بری طرح بخری و تفاوتهاشو بگی
2- ما طرف مردم هستیم، مثلا خودروسازی که خودرو چینی میخره 15 هزار دلار میاد مونتاژ میکنه به مردم میده 65 هزار دلار خودت حساب کار بیاد دستت همین داستانم توی موتورسیکلت هست شما داری موتور طرح و ماشین چینی به قیمت نسخه اصلی توی ایران میخری و بعد ازش حمایت میکنی؟!!!
3- خدمات پس از فروش زیر خط فقر موتورسازها (مونتاژ کننده های چینی) چه دفاعی ازشون داری؟!
کویر خدمات پس از فروشش افتضاحه. من طرح کلیک دارم برای سرویس بردم یه هفته موتور رو بی دلیل خوابوندن. چندتا عیب هم گذاشتن روش به بهانه اونا قطعه عوض کردن. تسمه عوض کردن 5 هزار تا بیشتر دووم نیورد و وسط همت مجبورم کرد وانت بگیرم ببرم جای دیگه تسمه جدید بندازم. اجرت تعویض روغن رو پارسال پنجاه تو فاکتور زد! یه عده … جمع شدن کویر موتور رو زدن.
من که نه اصلشو داشتم نه طرحشو.ولی مدل هوندا ویو هم اصل و هم طرحهای مختلفشو داشتم و با جرات میگم یک کلید چراغ اصل با طرح دنیایی کیفیتش فرق داره چه برسه به قطعات حساس انجین.از نظر من خرید هوندا اصل هر مدلی بصورت دست دوم منطقیتر از طرح اون بصورت صفر کیلومتره.صحبت قیمته که تقریبا یکی میشه.قرار نیست مدل اصل هوندا پرواز کنه اما به هیچ عنوان ایرادات الکی برنمیداره علاوه بر اون لذت سواریش هم واقعا متفاوته.