اخباراخبار موتورسیکلت

جزئیات طرح جدید برخورد با موتورسیکلت‌‌های پلاک مخدوش در تهران

اخبار خودرو

سرهنگ مومنی در گفت‌و‌گوی جدیدی درباره تخلف پوشاندن پلاک موتورسیکلت‌ها توسط راکبین آنها اظهار داشت که به زودی طرح جدیدی برای برخورد با این تخلف در تهران آغاز می‌شود. در این طرح با رانندگان متخلفی که پلاک موتورسیکلت‌های خود را می‌پوشانند، در محل برخورد می‌کنیم.

پیشبینی می‌شود اجرای این طرح در کنار طرح موتوریار یکی از طرح‌های موفق پلیس برای فرهنگ‌سازی تردد در راستای اجرای قانون توسط صاحبان این وسیله نقلیه پر کاربرد باشد.

او همچنین اعلام کرد که طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، هر فردی که بخواهد پلاک موتور سیکلت خود را دستکاری کند، مجازاتی برابر با ۶ ماه تا یک سال حبس خواهد داشت.

او در ادامه اشاره کرد که این طرح قرار است در چند مرحله اجرا شود و اکنون در مرحله تذکر دادن قرار دارد.

فاز اول اجرای این طرح

مرحله اول این طرح بیشتر حالت آموزشی دارد و تا هفته‌های آینده در سراسر تهران اجرایی می‌شود. بنابراین اکنون جریمه و توقیفی برای پوشاندن پلاک در نظر نگرفته و تنها ماموران سعی می‌کنند به افراد متخلف تذکر دهند.

مرحله اول این طرح فقط در منطقه ۱۲ شهر تهران انجام شده ولی بنظر می‌رسد که در خیابان‌های جمهوری، مولوی، خیام و مصطفی خمینی نیز اجرایی شود.

جزئیات طرح جدید برخورد با موتورسیکلت‌‌های پلاک مخدوش در تهران

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت که در جریان این امر گروه‌هایی از تیم‌های پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، عوامل انتظامی شامل یگان امداد و پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی و شهرداری تهران حضور دارند.

این گروه‌ها می‌توانند در حال حاضر در خیابان‌های منطقه 12 حرکت کنند و اگر موتورسیکلت متخلفی را مشاهده کردند، متوقف کنند. بنابراین اگر پلاک موتورسیکلتی پوشانده شده باشد و یا در آن دستکاری شده باشد، در همانجا رفع اثر از پلاک انجام خواهد شد. او در ادامه اظهار داشت که پس از این کار، اعداد و نوشته‌های پلاک باید به صورت کامل و درست دیده شوند.

مومنی در انتها به سوارکاران موتورسیکلت در تهران هشدار داد که اگر فردی بنا به هر دلیلی پلاک موتور خود را پوشانده باشد، بهتر است که در ابتدا نسبت به رفع اثر کردن آن اقدام کند و سپس وارد خیابان‌ها شود.

تبلیغ پایین مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!