اخباراخبار موتورسیکلت

جریمه دیرکرد بیمه موتور سیکلت بخشیده شد

اخبار خودرو

به گزارش پلاس موتو و اعلام بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تاریخ بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه موتور سیکلت، 13 آذر تا 12 دی و بخشودگی جرایم دیرکرد سایر وسایل نقلیه از 13 تا 30 آذر اجرا می‌شود. در اصل این جریمه بیمه موتور به مدت یک ماه عفو شد.

طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت و خودرو

طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتور و خودرو در سال ۱۴۰۲ به پیشنهاد صندوق تامین خسارات بدنی با هدف حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و در راستای فرهنگ سازی و اجرای طرح‌های تشویقی به منظور افزایش ضریب نفوذ بیمه به مرحله اجرا درآمده است. طرح بخشودگی جرایم دیرکرد فقط برای دارندگان وسایل نقلیه‌ای است که بیمه شخص ثالث ندارند. این افراد می‌توانند با خرید بیمه شخص ثالث یکساله از پرداخت جرایم دیرکرد خود معاف شوند.

متاسفانه طبق آمار رسمی و با توجه به خطراتی که موتور سیکلت نسبت به دیگر وسایل نقلیه دارد، تنها 13 درصد از موتورسواران دارای بیمه شخص ثالث هستند. این در حالی است که 30 درصد از مجموع تصادفات سالانه، مربوط به موتور سیکلت‌ها است.

در قوانین شرکت‌های بیمه، جریمه دیرکرد بیمه موتور سیکلت نیز مانند خو‌‌د‌ر‌‌و، بصورت روزانه و برای یک سال محاسبه می‌شود. بنا بر دستور بیمه مرکزی ایران و به مناسبت هفته بیمه، در سال 1402 طرح بخشودگی جریمه دیرکرد موتورسیکلت‌ها اجرا خواهد شد.

جریمه بیمه نکردن موتور، حداکثر برای 365 روز اعمال می‌شود که مقدار این جریمه‌ها براساس نرخ بیمه شخص ثالث هر سال متفاوت است. در واقع اهمیتی ندارد که چند سال از اتمام بیمه موتور شما گذشته است زیرا تنها معادل 365 روز جریمه می‌شوید. اگر در بازه زمانی مقرر اقدام به خرید بیمه نمایید، جریمه شما به طور کل بخشیده می‌شود.

در ایران داشتن بیمه شخص ثالث برای تمامی وسایل نقلیه اجباری است و موتورسیکلتی که این بیمه را نداشته باشد به ازای هر روز تاخیر، شامل جریمه دیرکرد می‌شود.

مقدار جریمه دیرکرد بیمه موتور سیکلت در سال 1402

لیست جرایم دیرکرد بیمه موتور سیکلت در سال 1402 در ازای هر روز به شرح زیر است:

  • موتورسیکلت گازی برای هر روز مبلغ 2073 تومان
  • موتورسیکلت دنده‌ای یک سیلندر برای هر روز مبلغ 2533 تومان
  • موتور سیکلت دو سیلندر به بالا برای هر روز مبلغ 2782 تومان
  • موتور سیکلت سه چرخ یا سایدبار برای هر روز مبلغ 2992 تومان

تبلیغ پایین مطلب

محمدحسین

من عاشق هنر، عکاسی و تکنولوژی و IT هستم، برای دل خودم مینویسم. عاشق موتور و ماشینم. عاشق روندن با ماشین و موتورم هستم و کم کم دارم به حوزه خبرنگاری موتورسیکلت مسلط میشم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!