اخباراخبار موتورسیکلت

افزایش قیمت خودرو دلیل افزایش تقاضا در تولید موتور سیکلت

اخبار خودرو

دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران «بهمن ضیاء مقدم» گفت: ۳۰ تا ۴۰ درصد خریداران موتورسیکلت سریع‌تر رسیدن به مقصد را دلیل خرید خود عنوان می‌کنند و علاوه بر آنها، درصد محدودی نیز موتور سیکلت را به عنوان یک کالای سرمایه‌ای خریداری کردند.

وی ابراز امیدواری کرد کارخانجات و شرکت‌ها بتوانند در سال ۱۴۰۲ معادل سال گذشته به تولید موتورسیکلت بپردازند.

تولید حدود ۴۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در سال ۱۴۰۱ توسط موتورسیکلت‌سازان انجام شده است.

افزایش قیمت خودرو در بازار کشور باعث شده تا آن افرادی که توان خرید آنرا ندارند، به سمت خرید موتورسیکلت بروند و این عدد برابر ۶۰ تا ۷۰ درصد متقاضیان بازار فعلی است.

بدلیل حفظ محیط زیست چند سالی است که شرکت‌ها به تولید موتورسیکلت برقی ورود کرده‌اند که با مشکلاتی مواجه هستند که به نهادها و ارگان‌هایی همچون محیط زیست، وزارت صمت و غیره مربوط است.

دیگر خبرهای مرتبط

مشکلات تولید و استفاده از موتورسیکلت‌های برقی

اکنون موتورسیکلت‌سازان عضو انجمن صنعت موتورسیکلت ایران و همچنین چند موتورسیکلت‌ساز دیگر که در آن عضو نیستند، به تولید موتورهای برقی می‌پردازند، اما در مجموع کمتر از پنج درصد تولیدات را تشکیل می‌دهد.

مهمترین مشکل تولید موتورسیکلت برقی؛ قیمت تمام شده آن است که از قیمت بالای باتری‌های مورد استفاده آنهاست. در صورتیکه هزینه باتری‌های لیتیمی مورد استفاده در هر دستگاه موتو بین ۴۰ تا ۵۰ درصد قیمت تما شده یک موتور سیکلت برقی را تشکیل می‌دهد.

صاحبان این موتورسیکلت‌ها، با گذشت چند سال و خراب شدن باتری، به‌ناچار باید به خرید باتری با قیمتی بین ۴۰ تا ۵۰ درصد قیمت موتور اقدام کنند که فشار سنگینی مالی به آنان وارد می‌کند.

معایب موتور برقی

بگفته ضیاء مقدم: با توجه به شیب‌دار بودن شهرهایی همچون تهران و بسیاری دیگر از مناطق کشور، موتورسیکلت برقی نمی‌تواند قدرت و شتاب لازم را در اختیار مصرف‌کننده آن در این موقعیت ها قرار دهد. این مشکل با استفاده از موتورهایی با توان بیش از سه‌هزار وات حل می‌شود که معادل معادل موتورسیکلت‌های بنزینی ۱۲۵cc است.

محدودیت‌های شارژ موتور برقی

بهترین باتری‌هایی که در این دسته از موتورسیکلت‌ها به کار می‌رود پیمایشی نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر دارد و پس از آن باید مجدد شارژ شوند، این در حالی است که موتورهای بنزینی روزانه بالای ۲۰۰ کیلومتر پیمایش دارند.

شارژ این موتورسیکلت‌ها در حیاط و پارکینگ منازل، در حالی که باید از برق مشاع آپارتمان‌ها استفاده کنند، خود مشکل دیگری است.

تبلیغ پایین مطلب

محمدحسین

من عاشق هنر، عکاسی و تکنولوژی و IT هستم، برای دل خودم مینویسم. عاشق موتور و ماشینم. عاشق روندن با ماشین و موتورم هستم و کم کم دارم به حوزه خبرنگاری موتورسیکلت مسلط میشم.

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. موتور برقی بدرد نمیخوره هر چند وقت باید بزنی به شارژ حتی اگه از موتور استفاده هم نکنی شارژ باطریش تموم میشه

  2. این مردم هرچی چیزی که گرون میشرو میخرن که گرونتر بشه ..بابا تو کشور فرانسه بنزین گرون شود همه ریختن تو خیابون ماسینهاشونو ول کردن وسط خیبانون بعد بنزین ارزون شود ….ما چی ما نه تا گرون میشه کیلویی خرید میکنیم حالا چه خراک چه‌پوشاک چه نقلیه ..

  3. زمانی تکنولوژی تلفن همراه قادر به ارسال پیام نبود چه برسه به لمس و دوربین و…..در رابطه با موتورهای برقی هم هنوز به بلوغ نرسیدن تا مقدار مسافت بالا با شتاب زیاد و عمر باطری طولانی اونها چشمگیر باشه وگرنه وسیله پاک و کارایی میشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!