اخباراخبار موتورسیکلت

عدم شارژ کارت سوخت موتورسیکلت فاقد بیمه شخص ثالث

اخبار خودرو

سیدکاظم عزیزی معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از اجرای شرط دارابودن بیمه‌نامه شخص ثالث برای صدور کارت سوخت خودروها و موتورسیکلت‌ها خبر داد و گفت: کارت سوخت برای وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث صادر نمی‌شود.

ایشان در ادامه با اشاره به عدم صدور کارت سوخت برای اشخاصی که فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث هستند، گفت: در اجرای تکلیف محوله به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مطابق ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث، صدور کارت سوخت برای خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه نامه ممنوع است.

ایشان همچنین افزود در حال حاضر برای ثبت درخواست صدور کارت سوخت خودرو و موتور سیکلت در دفاتر پلیس +۱۰ ابتدا این مراکز اقدام به استعلام بیمه نامه شخص ثالث کرده و خدماتی همچون تغییر رمز کارت سوخت در نواحی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز به شرط اینکه بیمه نامه شخص ثالث برای وسیله نقلیه فعال باشد انجام می‌شود.

از آنجایی که بیمه نامه شخص ثالث برای همه وسیله‌های نقلیه منجمله موتورسیکلت الزامی است، معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: بر اساس آخرین تصمیمی که اتخاذ شد در بخش ناوگان تاکسیرانی، به‌زودی صرفاً تاکسی‌های درون شهری و برون شهری دارای بیمه نامه شخص ثالث، از سهمیه بنزین برخوردار می شوند که فرآیندهای مربوط به نحوه اجرای آن را درحال برنامه‌ریزی است.

عزیزی با اشاره به اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث در بخش خودروهای نفت گازسوز با موفقیت اجرا شده که از یک سو تاثیر بسزایی در افزایش مراجعه جهت تمدید بیمه نامه شخص ثالث و از سوی دیگر صرفه‌جویی قابل توجه در مصرف نفت گاز به دلیل عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای بدون بیمه و غیرفعال، را به همراه داشته است.

تبلیغ پایین مطلب

محمدحسین

من عاشق هنر، عکاسی و تکنولوژی و IT هستم، برای دل خودم مینویسم. عاشق موتور و ماشینم. عاشق روندن با ماشین و موتورم هستم و کم کم دارم به حوزه خبرنگاری موتورسیکلت مسلط میشم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!