برترین‌هاپیشنهاد سردبیر

معرفی ۱۰ برند نوپا و آینده‌دار موتورسیکلت

اخبار خودرو

ما در این مطلب قصد داریم به سراغ چند برند موتورسیکلت برویم که چند سالی است که تاسیس شده‌اند ولی بدون شک می‌توانند در آینده‌ای نزدیک به موفقیت بسیار بالایی دست یابند. این ۱۰ برند نوپا و آینده‌دار موتورسیکلت در مدت زمان کوتاه عمر خود توانسته‌اند تا نگاه‌ها را به سمت خود جذب کرده‌اند.

علاقمندان صنعت موتور سیکلت همیشه پذیرای محصولات جدید با سرعت، سبک و نوآوری‌های پیشرفته هستند، چرا که یقین دارند چنین موتورسیکلت‌هایی می‌توانند مرزهای طراحی و عملکرد را جابجا کنند. حتی اگر این موتورسیکلت‌ها خیلی هم جدید نباشند، باز هم امتحان خود را پس داده‌اند و موفقیت زیادی کسب کرده‌اند.

بسیاری از شرکت‌ها به همین ترتیب وارد این صنعت شده‌اند ولی نتوانستند در برابر چالش‌های مختلف ایستادگی کنند، همین امر موجب شد تا دیگر نتوانند محصولات جدیدی را به بازار عرضه کنند.

این مطلب را نیز بخوانید: ۱۰ موتورسیکلت ادونچر برتر دنیا مخصوص گردش و ماجراجویی

حالا ما در این مقاله، به سراغ ۱۰ برند آینده‌دار موتورسیکلت رفتیم که به تازگی تاسیس شده‌اند. این برندها همگی در حال توسعه هستند و چشم‌انداز جدیدی از تنوع و نوآوری را ارائه کرده‌اند. بنابراین بیایید آنها را باهم بررسی کنیم.

معرفی ۱۰ برند آینده‌دار موتورسیکلت

برند Buell Motorcycles

سال تاسیس: 1983

برند Buell Motorcycles در سال 1983 تاسیس و موسس آن، اریک بول مهندس سابق هارلی دیویدسون بود. هارلی دیویدسون در سال 1993 حدود 49 درصد از سهام این شرکت را خریداری و سپس تا سال 2003 کل کمپانی را در دست گرفت.

Buell Motorcycles

خط تولید این کمپانی در سال 2009 متوقف شد، ولی اخیرا در سال 2021 بود که برند Buell Motorcycles دوباره سرپا شد. این شرکت قصد دارد بیشتر روی ایمنی موتورسیکلت‌های خود کار کند. تنها مدل فعلی آن سوپر کروزر است و گفته می‌شود که Buell Motorcycles پتانسیل تبدیل شدن به یک برند محبوب موتورسیکلت در سال‌های آینده را دارد. مدل‌های مهم Buell Motorcycles شامل موارد پایین هستند:

  • Buell S1 Lightning (1996 تا 1998)
  • Buell X1 Lightning (1999 تا 2002)
  •  سوپر کروزر

برند Gas Gas

سال تاسیس: 1985

برند Gas Gas در سال 1985 تاسیس و تا به امروز با موتورسیکلت‌های آفرودی شناخته می‌شود، البته اکنون موتورهای برقی آن نیز در بین محصولاتش حضور یافته‌اند. این امر نشان از توجه مدیران این شرکت به محیط زیست و حرکت به سوی آینده را نشان می‌دهد.

Gas Gas

محصولات این برند همگی سبک وزن هستند و سواری خوبی را به ارمغان می‌آورند. علاوه بر آن، Gas Gas موفق شده با چالش‌ها روبرو شود و انعطاف خوبی را در برابر تغییرات مختلف موجود در این صنعت از خود نشان دهد. مدل‌های مهم و قابل‌توجه این برند شامل:

  • EC 300
  • EX 450 F
  • ES 700

برند CFMoto

سال تاسیس: 1989

برند چینی CFMoto از سال‌ها پیش در بازار حضور داشته و طیف متنوعی از موتورسیکلت‌ها را به صنعت موتورسیکلت عرضه کرده است. علاوه بر آن، سبک‌های مختلف سواری، حق انتخاب گسترده‌تری را در اختیار علاقمندان گذاشته است.

CFMoto

خوب است بدانید که اخیرا اخبار زیادی منتشر شده مبنی بر اینکه این برند با برخی از بزرگترین سازندگان موتورسیکلت مانند KTM و غیره وارد همکاری شده است. KTM در عرضه موتورسیکلت‌های اقتصادی، باکیفیت و عملکرد خوب بسیار مشهور است.

بنابراین می‌توان انتظار داشت که CF Moto بیش از پیش در بازارهای جهانی بدرخشد و خریداران بیشتری را به محصولات خود جذب کند. در پایین مدل‌های مهم این سازنده چینی را برای شما ارائه کرده‌ایم:

  • Ibex 800
  • 700CL-X Sport
  • 800NK

برند Zero Motorcycles

سال تاسیس: 2006

این برند که در سال 2006 تأسیس شد، در ساخت دوچرخه‌های الکتریکی پیشگام است. حالا بنظر می‌رسد که موتورسیکلت‌های برقی نیز قرار است به سبد محصولات این سازنده اضافه شود.

Zero Motorcycles

محصولاتی که تاکنون توسط برند Zero Motorcycles تولید شده‌اند، بیشتر به صورت مینیمال بودند و علاوه بر ارائه گزینه‌های سفارشی‌سازی بالا، عملکرد خوبی را نیز به ارمغان آوردند. این برند روی یکپارچه‌سازی محصولات تمرکز کرده و طبق سلیقه مشتریان و سازگاری با محیط زیست دوچرخه‌های باکیفیتی را به بازار عرضه کرده است.

این دوچرخه‌ها همچنان در بازار محبوب هستند و علاقمندان به محیط زیست از آن استفاده می‌کنند. با این حال، چالش‌هایی مانند گسترش ایستگاه‌ها و زیرساخت شارژ در این راه وجود دارند که سازنده باید به آنها توجه کند. از محبوب‌ترین مدل‌های این کمپانی می‌توانیم به موارد پایین اشاره کنیم:

  • SR/S
  • DSR/X
  • FXE

برند لایتنینگ موتورسیکلت

سال تاسیس: 2006

ریچارد هتفیلد در سال 2006 برند لایتنینگ موتورسیکلت را تاسیس کرد. این برند در زمینه موتورسیکلت‌های الکتریکی فعالیت دارد و برای پیشبرد و گسترش فناوری موتورسیکلت‌های الکتریکی خود با دیگر شرکت‌ها وارد همکاری شده است.

لایتنینگ موتورسیکلت

این همکاری‌ها به کمپانی امکان می‌دهد تا محدودیت‌های عملکردی موتورسیکلت را برطرف کرده و نوآوری‌های جدیدی را به ارمغان بیاورد. برند لایتنینگ موتورسیکلت در صنعت موتورسیکلت جایگاه خوبی دارد و توانسته در طی این سال‌ها به عنوان پیشرو در بخش فناوری موتورسیکلت برقی شناخته شود.

برقی از قابل‌توجه‌ترین مدل‌های این شرکت عبارتند از:

  • LS-218
  • Strike R
  • Strike C

برند Energica

سال تاسیس: 2014

برند ایتالیایی Energica در صنعت موتورسیکلت‌های برقی با کارایی بالا فعالیت دارد. این برند که در سال 2014 تأسیس شد، برای عرضه دو مدل Ego و Eva شناخته شده است. این مدل‌ها علاوه بر سرعت، به قابلیت‌های شارژ سریع و سیستم‌های ترمز قدرتمند مجهز شده‌اند.

Energica

محصولات این برند به صورت جهانی نیز عرضه می‌شوند و می‌توانند با دیگر مدل‌های برقی نیز رقابت کنند. در پایین، برخی از قابل‌توجه‌ترین مدل‌های این برند را برای شما آورده‌ایم:

  • Experia
  • Eva Ribelle
  • Ego+
  • EsseEsse9+

برند Brixton Motorcycles

سال تاسیس: 2015

با اینکه برند Brixton چند سالی است که تاسیس شده، ولی موتورسیکلت‌هایی قدرتمند با قیمتی مقرون به صرفه را وارد بازار کرده است. بنابراین تعجبی ندارد که علاقمندان زیادی روی محصولات پیشرفته و زیبای آن تمرکز کرده باشند.

Brixton Motorcycles

هنوز محصولات متنوع این کمپانی وارد بازار آمریکا نشده‌اند ولی از آنجایی که طیف محصولات متنوع است، می‌توان امیدوار بود که علاوه بر آمریکا، در دیگر کشورها نیز عرضه شوند. اگر به موتورهای Brixton نگاهی بیاندازید، می‌توانید ترکیب زیبایی‌شناسی کلاسیک را با طراحی مدرن آن ببینید.

توصیه ما به افرادی که به یکپارچه‌سازی سیستم‌ عامل اهمیت می‌دهند و به دنبال موتورسیکلتی قدرتمند و با عملکرد بالا هستند، محصولات Brixton Motorcycles است. برخی از بهترین مدل‌های این برند شامل:

  • Cromwell 250
  • Felsberg 250
  • Rayburn 125

برند Evoke Motorcycles

سال تاسیس: 2016

برند چینی Evoke Motorcycles در سال 2016 با هدف تولید موتورسیکلت‌های برقی تاسیس شد. از آن زمان تاکنون، این برند مورد توجه علاقه‌مندان زیادی قرار گرفت، دلایل این امر طراحی، عملکرد خوب و سازگاری با محیط زیست عنوان شده است.

Evoke Motorcycles

محصولات این شرکت آنقدر خوب طراحی شده‌اند که برای استفاده روزانه و رفت و آمد در شهر نیز مناسب هستند. برند Evoke نیز مانند دیگر کمپانی‌های حاضر در بازار، با چالش‌های زیادی روبرو شده است. با این حال، همکاری‌ با دیگر شرکت‌ها و اصلاح محصولات موجب شده تا نام آن را در لیست آینده‌دارترین برندهای موتورسیکلت ببینیم.  

ما در ادامه این مطلب سه مورد از بهترین مدل‌های این برند ساخت موتورسیکلت را برای شما گردآوری کرده‌ایم:

  • Urban Classic
  • Urban S
  • 6061-GT

برند Verge

سال تاسیس: 2018

تولید کننده موتورسیکلت برقی Verge در سال 2018 تاسیس شد‌. این برند فنلاندی در حال حاضر در چندین کشور از جمله فنلاند، ایتالیا، آلمان، اسپانیا، فرانسه، ایالات متحده، بریتانیا و موناکو فعالیت دارد و قصد دارد به زودی جدیدترین محصول خود یعنی TS را وارد بازار کند.

Verge

این مدل امکانات و قابلیت‌های ویژه‌ای دارد و تاکنون توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. علاوه بر آن، TS Ultra که در رویداد CES 2023 رونمایی شده بود، حالا قرار است علاوه بر اروپا در ایالات متحده نیز عرضه شود. مدل‌های مهم این برند را در پایین برایتان آورده‌ایم:

  • TS
  • TS Pro
  • TS Ultra

برند Arc Motorcycles

سال تاسیس: 2018

برند Arc Motorcycles با عرضه موتورسیکلت Vector در بازار شناخته شد. این محصول که توسط مارک ترومن طراحی شده بود، توجه بسیاری از علاقمندان را به خود جلب کرد. Vector طراحی خوبی دارد و به ویژگی‌های پیشرفته‌ای همچون مونوکوک فیبر کربنی و سیستم جدید (HMI) مجهز شده است. این ویژگی‌ها استاندارد جدیدی را برای موتورسیکلت‌های برقی ایجاد کرده‌اند.

Arc Motorcycles

این برند با هدف عملکرد بالای موتورسیکلت‌های برقی تاسیس شد و حتی در زمینه سازگاری با محیط زیست نیز بسیار عالی عمل کرده است. تاثیر آن به طور کلی در صنعت موتورسیکلت مشهود است.

تمام کمپانی‌هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم، در زمینه ساخت موتورسیکلت فعالیت دارند و می‌توانند در آینده‌ای نزدیک به موفقیتی منحصر به‌فرد دست پیدا کنند. بدون شک باید منتظر باشیم تا صنعت موتورسیکلت دگرگون شود. با تولید موتورسیکلت‌های برقی، سازگاری با محیط زیست نیز افزایش می‌یابد و زمینی پاک‌تر خواهیم داشت.

تبلیغ پایین مطلب

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!