اخباراخبار موتورسیکلتگوناگون

اهداف ایران دوچرخ در چهارمین نمایشگاه صنعت موتورسیکلت CycleShow

شرکتی کهن با رویکردی متفاوت از رقبا

اخبار خودرو

حال که از تب و تاب نمایشگاه بین المللی موتور سیکلت تهران گذشته است، در نظر داریم تا دستاوردهای یکی از قدیمی‌ترین برندهای این حوزه را معرفی کنیم. شرکتی قدیمی با هفتاد و اندی سال تجربه که در فرایند خصوصی سازی، برخلاف برندهای دیگری که این پروسه را طی کرده اند، با هوشمندی در راستای پیشرفت و تبدیل شدن به یکی از پیشروهای ایران در این صنعت است.

ایران دوچرخ یکی از قدیمی‌ترین برندهایی است که در حوزه دوچرخه و موتورسیکلت در ایران مشغول فعالیت است. سابقه تاسیس این شرکت به سال ۱۳۴۹ باز می‌گردد، به زمانی که این شرکت برای تولید انواع دوچرخه و موتورسیکلت گازی و دنده‌ای با همکاری فنی و تجاری شرکت‌های مشهور بزرگی چون پژو فرانسه و یاما‌ها موتور ژاپن تاسیس شد و پس از دو سال، بهره‌برداری از کارخانجات خود را در شهر صنعتی البرز در نزدیکی قزوین آغاز کرد.

این برند معتبر بر خلاف دیگر شرکتهایی که در این رویداد بزرگ شرکت کرده بودند با رویکردی اصیل، به معرفی سبد محصولات خود در این رویداد پرداخت و یک موتورسیکلت جدید در سبک آفرودی بنام تریل 230 را معرفی کند.

البته این شرکت در نمایشگاه‌های قبلی نسخه جدید KPT200 ادونچر معروف خود را بنام KPT Pro 200 در نمایشگاه اصفهان را معرفی کرده بود و با همین رویکرد در این نمایشگاه تریل 230 را به نمایش عموم گذاشت.

خبر اولین نمایش موتورسیکلت جدید KPT 200 Pro ایران دوچرخ در نمایشگاه اصفهان به این موضوع اشاره دقیقتری دارد.

نگاهی کوتاه به تریل 230 ایران دوچرخ

این موتور بعد از تریل X2، دومین موتور آفرودی است که در ایران دوچرخ خط تولید روی خط تولید می‌رود است. انجین تک‌سیلندر آن با حجم تقریبی 229 سی‌سی هواخنک با کمک فن بوده و سیستم سوخت‌رسانی EFI است و قادر است 14.7 اسب بخار در دور موتور 6700 با گشتاوری معادل 16 نیوتن‌متر در دور موتور 5500 تولید کند. مصرف سوخت 2.9 لیتری در هر 100 کیلومتر دارد و حجم باک این موتورسیکلت آفرودی جدید، 14 لیتر است که شعاع حرکتی 473 کیلومتر به آن داده است.

تریل 230 ایران دوچرخ برای تحرک در مسیرهای آفرودی از یک گیربکس 5 دنده دستی و زنجیر بهره می‌برد و با کمک استارتر قدرتی که از باتری 12 ولت 7 آمپرساعتش می‌گیرد روشن می‌شود.

شرکت ایران دوچرخ، برای امنیت بیشتر موتورسوار، ترمزهای جلو و عقب را از نوع دیسکی انتخاب کرده. همچنین سیستم تعلیق نیز در جلو، از نوع تلسکوپی روغنی، و در عقب نیز از نوع فنری روغنی است. وزن این موتور حدود 130 کیلوگرم اعلام شده است.

آشنایی با هلدینگ بزرگ بهمن

 گروه بهمن در سال ۱۳۳۱ و در راستای فعالیت در زمینه حمل و نقل دریایی و حق العمل کاری نمایندگیهای تجاری ، به نام شرکت سهامی ایران خلیج کو تاسیس شد. این شرکت در سال ۱۳۳۸، اولین محصول خود را با عنوان وانت سه چرخ مزدا تولید کرده است. امروزه ماموریت اصلی این شرکت، پوشش نیازهای بازار حمل و نقل با رویکرد تولید وسائل نقلیه سبک از جمله موتور سیکلت و انواع خودروهای سواری تا خودروهای تجاری سبک و سنگین در قالب شرکتهای بهمن موتور، بهمن دیزل، سیبا موتور و ایران دوچرخ، توانسته نقش موثری در صنعت خودرو به ویژه در بخش خودروهای کار و تجاری ایفا نماید.

گروه بهمن در سال ۹۵ با رویکردی جدید به بخش خصوصی (مجموعه قطعه سازی کروز) واگذار شد و مأموریت اصلی این شرکت، پوشش نیازهای بازار ترابری با رویکرد تولید وسایل نقلیه از ۲ چرخ تا ۱۸ چرخ، در قالب شرکت‌های ایران دوچرخ، بهمن موتور، سیبا موتور و بهمن دیزل است و نقش مؤثری در صنعت خودرو به ویژه در بخش خودروهای کار و تجاری ایفا نماید.

شرکت زیرمجموعه‌ها گروه بهمن شامل شرکتهایی صنایع ریخته‌گری ایران، بهمن دیزل، بهمن موتور، بهمن لیزینگ، سیبا موتور، ایران دو چرخ، طراحی و ساخت قطعات صنایع ایران، شاسی ساز ایران، توسعه قوای محرکه تیوان و خودروسازی آسنا را شامل می‌شود

تبلیغ پایین مطلب

محمدحسین

من عاشق هنر، عکاسی و تکنولوژی و IT هستم، برای دل خودم مینویسم. عاشق موتور و ماشینم. عاشق روندن با ماشین و موتورم هستم و کم کم دارم به حوزه خبرنگاری موتورسیکلت مسلط میشم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!