اخباراخبار موتورسیکلتپیشنهاد سردبیرنقد و بررسی

نگاهی به KPT 200 Pro، محصول جدید ایران دوچرخ با قدرت بیشتر و ظاهر جذاب‌تر

اخبار خودرو

گروه صنعتی ایران دوچرخ به عنوان قدیمی‌ترین تولید کننده موتورسیکلت و دوچرخه در کشور شناخته شده که زیر مجموعه گروه بهمن است.

این مجموعه با عرضه چندین مدل موتورسیکلت و اسکوتر برقی، برنامه‌های جذابی برای سال جاری و سال آینده دارد.

موتورسیکلت ادونچر KPT 200 به عنوان گل سرسبد محصولات ایران دوچرخ شناخته می‌شود. موتورسیکلتی در دسته ماجراجویی یا ادونچر که با ظاهری خاص و خشن، طرفداران خود را دارد.

پتروتکس تولیدکننده اکتان و مکمل سوخت نانوتکنولوژی تحت لیسانس کشور آلمان، حامی مالی پلاس‌موتو

اما ایران دوچرخ به زودی نسخه جدیدی از این موتورسیکلت لیفان را وارد بازار کشور خواهد کرد.

گروه لیفان، نسخه جدید این موتورسیکلت را در وبسایت رسمی خود با نام KPT 200 – 4V معرفی میکند و ایران دوچرخ این محصول را با نام KPT 200 Pro  وارد بازار ایران خواهد کرد.

KTP200 Pro

محصول جدید لیفان، نسخه به روز شده همان KTP200 است که هم در ظاهر و هم در انجین خود به روز رسانی‌هایی را میبیند.

پیشرانه این محصول یک انجین 4 زمانه تک سیلندر است که اینبار مجهز به 4 سوپاپ شده است. این موتور آب خنک مجهز به سیستم پاشش سوخت EFI بوده و با گیربکسی 6 سرعته به بازار عرضه می‌شود.

حداکثر توان تولید شده این پیشرانه برابر 15 کیلو وات و 17.5 نیوتن متر گشتاور است. نسبت تراکم این پیشرانه برابر 11.5:1 است.

در خصوص موتور جدید این محصول باید گفت که مکانیسم چهارسوپاپ باعث تقویت راندمان ورودی موتور شده و بدین ترتیب قدرت نهایی موتور نیز افزایش می‌یابد. در این حالت نسبت تراکم بالاتر رفته و راندمان موتور نیز بیشتر می‌شود؛ نتیجه این تغییرات رها سازی قدرت و انرژی بیشتر در زمان کوتاهتر است!

این محصول از لحاظ سایز، ابعاد، ارتفاع صندلی از زمین و فاصله دوچرخ تقریبا با نسخه قبل برابر است.

دیگر بروز رسانی‌های کی پی تی 200

از دیگر تغییرات صورت گرفته در این محصول، به روزرسانی چراغ‌های این موتورسیکلت است. تمامی چراغ‌ها در این نسخه به LED تغییر پیدا کرده‌اند و بدینوسیله هم به حفظ محیط زیست کمک شده است و هم مصرف انرژی در این محصول کاهش پیدا کرده است. ظاهر چراغ‌های جلو نیز نسبت به نسخه پیشین تغییر کرده و کمی جذاب تر شده است.

صندلی‌ها و زین این محصول نیز به صورت دو تکه بوده و عرض مناسبی برای راکب خواهد داشت؛ همچنین قسمت عقب زیر قابل جدا شدن است.

قسمت کلاستر KTP200 Pro به طور کاملا دیجیتالی بوده و ظاهر بسیار مدرن و جذابی پیدا کرده است. در قسمت فرمان دستگیره ها به طور یکپارچه آلومنیومی شده و عملکرد بهتری نسبت به نسخه پیشین پیدا کرده است.

لازم به ذکر است که باک سوخت این موتورسیکلت 13 لیتر است که برای شما طی کردن مسافتی 500 کیلومتری را ضمانت میکند.

ترمزهای KPT 200 Pro در جلو و عقب به صورت دیسکی خواهد بود و از سیستم 2 کاناله ABS بهره میبرد.

این محصول وزنی برابر 158 کیلوگرم داشته و با استارت الکتریکی عرضه می‌شود. حداکثر سرعت این موتور 110 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.

این محصول توسط لیفان در سه رنگ زرد و مشکی مات، مشکی مرواریدی و خاکستری صدفی عرضه می‌شود.

جدول مقایسه KPT 200 و KPT 200 Pro

KPT 200KPT 200 Pro
موتور: تک سیلندر آب خنک 4 زمانهموتور: تک سیلندر آب خنک 4 سوپاپه
قدرت: 12.5 کیلو واتقدرت : 15 کیلو وات
گشتاور: 17 نیوتن مترگشتاور: 17.5 نیوتن متر
مخزن سوخت : 14 لیترمخزن سوخت: 13 لیتر
گیربکس: 6 دنده، کلاچ دستیگیربکس: 6 دنده، کلاچ دستی
نسبت تراکم: 11:1نسبت تراکم: 11.5:1
وزن: 153 کیلوگرموزن: 158 کیلوگرم
مقایسه کی پی تی 200 با کی پی تی 200 پرو

تبلیغ پایین مطلب

محمد سعید بهمنی

دنیای موتور و ماشین، دنیای عجیبیه! قبول دارین؟ سوالی داشتین در خدمتم @msaeidb

نوشته های مشابه

‫22 دیدگاه ها

  1. بسیار عالی، فقط نشیمن عقبش، شیبش زیاد نمیزنه!! حتی با وجود وزن سرنشین عقب که یکم میاد پایین،

      1. فقط قیافه اش … اما فنی نه
        ۱۲۰۰ گاردن و دیفرانسیل داره اما این همون زنجیر هست
        ۱۲۰۰ نفر بندی جلو ترکیبی هست و این ساده
        و خیلی چیز های دیگه

  2. خرید موتور به چه قیمتی هیچ کسی هم رسیدگی نمیکنه از چین چند میخرند و خدا میدونه چقدر سود۱۰۰٪۲۰۰٪
    ای وای بر مصرف کننده

  3. 75درصد کالاهای چینی کالاهای بی کیفیت وبه درد نخور هستند که وارداتشون به اروپا وامریکا وبعضی کشورهای اسیایی ممنوعه.ولی توکشور ما همین کالاهای بی کیفیت 10برابر قیمت واقعی به فروش می رسند.این هم یکی از همونهاست.

  4. من یک موتور ایردوکو XY150_10B خریدم بعد از 2000 کیلومتر گیر بکسش به صدا اومد 3 میلیون خرجش کردم ولی باز صدا میده کل گیربکس و رقه ورقه شده بوده که خواست فیلمش هم هست به هر جا پیگیری کردم کردم کسی جوابگو نبودند موتور دیگه ای بخرید بهتره

    1. سلام دوستان
      من 10 سال بوکسر داشتم. خیلی خوب بود فقط روغن ریزی وبعد روغن سوزیش تومخی شد. آپاچی دوست داشتم که پولشو نداشتم. 10 ماهی هست kpt200 لیفان که ایران دوچرخ واردیا مونتاژ میکنه قسطی گرفتم.خداییش موتور نرم وبرویی هست.فعلا که راضیم.

  5. سیاست خودروسازی تو موتورسازاهم نفوذ کرده .عرضه ندارن یه انجین تولید کنن ادعا هزارهزار

    1. سلام.من آپاچی نیوفیس 180 ساخت هند رو دارم از سال 95تا حالا دارمش 50هزارتا کارکرد داره بجز روغن وبنزین یه ریال خرج نداره مثل ساعت سویسی کار میکنه

  6. سلام من پالس 180از سال 1387دارم رو دست باجاج تو این موتورهای جدید نیومده و نخواهد اومد

  7. سلام
    در مورد تامین قطعات هیچ اشاره ای نکردید …
    مهمترین بخش خرید موتور در کشور ما تامین قطعات و خدمات هستش که بیشتر شرکت ها فقط موتور وارد میکنن و از بابت تامین قطعات بسیار ضعیف عمل میکنن ،در موقع خرید هم کلی وعده میدن که شرکت تامین قطعات داره ولی در عمل ضعیف هستن …

  8. سلام، واقعآ حیف پولی که برای این موتورهای چینی بدهید… اصلآ کیفیت نداره و پر هزینه و فاقد خدمات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!