اخباراخبار موتورسیکلتاخبار موتورسیکلت برقی

رونمایی دوکاتی از موتور برقی V21L در مسابقات MotoE

اخبار خودرو

دوکاتی در نمایشگاه EICMA 2023 موتور الکتریکی جدید خود را با نام V21L رونمایی کرد. این موتور قرار است در فصل 2024 مسابقات MotoE شرکت کند. دوکاتی می‌گوید که این موتور یک آزمایشگاه متحرک برای توسعه فناوری‌های الکتریکی است.

پتروتکس تولیدکننده اکتان و مکمل سوخت نانوتکنولوژی تحت لیسانس کشور آلمان، حامی مالی پلاس‌موتو

مشخصات موتورسیکلت الکتریکی V21L دوکاتی

V21L دارای یک موتور الکتریکی با قدرت 170 اسب بخار و گشتاور 200 نیوتن متر است. این موتور قادر به رسیدن به سرعت 270 کیلومتر در ساعت است. باتری این موتور دارای ظرفیت 15 کیلووات ساعت است و قابل شارژ سریع با ولتاژ 800 ولت است.

طراحی V21L بسیار شبیه به موتورهای دوکاتی پانیگاله V4 است. این موتور دارای شاسی فولادی، جعبه دنده شش سرعته، سیستم تعلیق الکترونیک، ترمزهای Brembo و لاستیک‌های Michelin است. همچنین دارای سامانه‌های الکترونیکی پیشرفته از جمله ABS، تراکشن کنترل، ول کنترل و لانچ کنترل است.

دوکاتی گفته است که قصد دارد در آینده نزدیک نسخه های تجاری از این موتور را به بازارهای جهانی عرضه کند. قیمت و زمان عرضه این موتور هنوز اعلام نشده است.

مسابقات جهانی MotoE

مسابقات جهانی MotoE

این مسابقات از سال 2019 با پشتیبانی دوکاتی تا به امروز (2023) با اسپانسری تایر میشلن تا به امروز در حال برگذاری‌ است و در طول 5 فصل طول حیاتش زیر نظر فدراسیون بین المللی موتور سواری (FIM) در اروپا و مخصوص موتورهای الکتریکی سوپر اسپرت و مسابقه‌ای است و اخبار آن در وب سایت موتو جی پی منتشر می‌شود.

تبلیغ پایین مطلب

محمد سعید بهمنی

دنیای موتور و ماشین، دنیای عجیبیه! قبول دارین؟ سوالی داشتین در خدمتم @msaeidb

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!