اخباراخبار موتورسیکلتپیشنهاد سردبیرشرایط فروش

مقایسه قیمت موتورسیکلت‌های داخل کشور با خارج از کشور

اخبار خودرو

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که اختلاف قیمت جهانی موتورسیکلت‌های داخل کشور چقدر است؟ ما در این مطلب از پلاس موتو به سراغ بررسی این موضوع رفتیم و می‌خواهیم میزان اختلاف قیمت موتورسیکلت‌های داخلی محبوب بازار کشور را با قیمت نسخه جهانی آنها مقایسه کنیم. پس با ما همراه باشید.

همیشه افراد روی اختلاف قیمت آشکار محصولات خارجی موجود در کشور تمرکز کرده‌اند؛ این در حالی است که قیمت جهانی نسبت به موتورسیکلت‌های داخلی به شدت کمتر از قیمت در داخل کشور هستند. خوب است بدانید که درصد این اختلاف قیمت حتی از اختلاف قیمت خودروهای خارجی موجود در کشور نیز بیشتر است!

قیمت جهانی موتورسیکلت هوندا Vario 160

به عنوان مثال می‌توانیم به اسکوتر هوندا واریو 160 مدل 2023 اشاره کنیم. این محصول در کشور هند با قیمت حدودی ۱۳۰ هزار روپیه به فروش می‌رسد؛ یعنی چیزی حدود 78 میلیون تومان. این در حالی است که این اسکوتر در ایران با قیمت ۲۱۰ میلیون تومان در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. یعنی سه برابر قیمت جهانی آن!

مقایسه قیمت موتورسیکلت‌های داخل کشور با قیمت خارج از کشور
اسکوتر هوندا واریو 160

نکته جالب ماجرا اینجاست که این موتورسیکلت‌ها برای واردات در کشور به صورت عمده و یا CKD خریداری می‌شوند، بنابراین قیمت‌های خرید پایین‌تر خواهند بود و شرکت عرضه‌کننده سود بیشتری می‌برد.

مقایسه قیمت هوندا CDI 200cc در داخل و خارج

طرح موتورسیکلت هوندا CDI 200cc (همان نسخه کپی و چینی سی‌جی 125) اکنون در کشور حدود 63 میلیون تومان قیمت دارد. خوب است بدانید که هوندا کلیک 125i مدل 2023 در فیلیپین با قیمت 79 هزار پزو یعنی 71 میلیون تومان به فروش می‌رود!

قیمت هوندا ADV 160 و یاماها ایروکس در خارج و داخل

نکته عجیب‌تر داستان اینجاست که اسکوتر هوندا ADV 160 مدل 2023 در فیلیپین تنها 165 هزار پزو قیمت دارد؛ یعنی چیزی حدود 149 میلیون تومان! اگرچه مشتریان در کشور ما آن را با قیمتی بیش از 400 میلیون تومان خریداری می‌کنند.

یاماها اروکس 155 مدل 2023 در فیلیپین با قیمت 125 هزار پزو معادل 112 میلیون تومان به فروش می‌رسد ولی متاسفانه این محصول با قیمتی بیش از 250 میلیون تومان به دست مصرف‌کنندگان ایرانی می‌رسد.

بنابراین در انتها باید اشاره کنیم که قیمت موتورسیکلت‌ها در کشور ما سه برابر قیمت جهانی آنهاست و به طور واضح می‌توانیم ببینیم که گران‌فروشی رخ می‌دهد. این امر می‌تواند به دلیل عدم وجود شورای رقابت باشد، در نتیجه توجه افراد نیز به این موضوع جلب نخواهد شد.

تبلیغ پایین مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!