برترین‌ها

۱۰ تا از سریع‌ترین موتورسیکلت‌های زیر 1.3 میلیارد

اخبار خودرو

اگر بودجه نسبتا زیادی در اختیار دارید و قصد دارید که به سراغ سریع‌ترین موتورسیکلت‌های جهان بروید حتما این مطلب را بخوانید، چرا که ما قصد داریم در این مقاله به سراغ ۱۰ تا از سریع‌ترین موتور سیکلت‌های زیر ۲۰ هزار دلار برویم و مشخصات هر یک را برای شما ارائه کنیم. بدون شک پرداخت ۲۰ هزار دلار برای یک موتورسیکلت هزینه بسیار بالایی است. ولی باید بدانید که با پرداخت چنین پولی طیف گسترده‌ای از موتور سیکلت‌های پرسرعت را در اختیار خواهید داشت.

تمامی این مدل‌ها به حداکثر سرعت 150 مایل تا 200 مایل در ساعت (240 تا 322 کیلومتر بر ساعت) مجهز شده‌اند، بنابراین ما از تمام تولیدکنندگان ژاپنی، اروپایی، آمریکایی مدلی برگزیدیم و از سوزوکی هایابوسا گرفته تا دوکاتی پانیگال، همگی در این لیست حضور دارند. برای اطلاعات بیشتر درباره هر یک از این مدل‌ها با ما همراه باشید.

Ducati Panigale V2

حداکثر سرعت: 268.76 کیلومتر بر ساعت

دوکاتی در طی سال‌ها مدل‌های جذابی را به بازار ارائه کرده است که یکی از آنها Ducati Panigale V2 نام دارد. این مدل نسبت به V4 اندازه کوچکتری دارد و می‌تواند به عنوان انتخاب خوبی برای سوارکاران مبتدی به حساب بیاید. اگرچه قیمت آن خیلی پایین نیست ولی می‌توان گفت که با توجه به قیمت محصولات موجود در این لیست، قیمت این مدل مناسب‌تر است.

Ducati Panigale V2

پیشرانه دو سیلندر سوپر کوادرو می‌تواند قدرت و گشتاوری برابر با 155 اسب بخار و 76.7 پوند فوت تولید کند. بدنه موتور به خوبی طراحی شده است و خطوط زیبایی روی آن به چشم می‌خورند. تمام این‌ها با رنگ‌بندی مشکی بدنه تکمیل می‌شوند. دوکاتی سعی کرده است که با ارائه فناوری‌های گسترده الکترونیکی در بخش کمک سواری هندلینگ دقیق‌تری را به ارمغان بیاورد.

این مطلب را نیز بخوانید: ۱۰ موتورسیکلت سریع زیر ۱۰.۰۰۰ دلار

همچنین کنترل کشش، سیستم ABS در پیچ، کنترل ترمز موتور و نمایشگر TFT در دسترس هستند. بنابراین اگر قصد دارید یک موتور سیکلت اسپرت بسیار سریع با بودجه کمتر از ۲۰ هزار دلار را خریداری کنید، این مدل انتخاب خوبی خواهد بود.

مشخصات فنی Ducati Panigale V2

قیمت18595 دلار
انجینپیشرانه دوقلوی با سیلندر L شکل سوپرکوادرو 955 سی‌سی مجهز به سیستم خنک‌کننده مایع
حداکثر قدرت155 اسب بخار
حداکثر گشتاور76.7 پوند فوت
گیربکس6 سرعته
شتاب 0-60 مایل در ساعت2.8 ثانیه

Kawasaki Ninja ZX-10R

حداکثر سرعت: 297.73 کیلومتر بر ساعت

یکی از محصولات کاوازاکی که در طی این چند دهه پیشرفت‌های زیادی به خود دیده است، Kawasaki Ninja ZX-10R نام دارد. این محصول که با قیمتی کمتر از ۲۰ هزار دلار به بازار عرضه شده است، یک پیشرانه ۹۹۸ سی سی دارد که می‌تواند عملکرد خوبی را در بخش تولید قدرت ۲۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۵ پوند فوت از خود نشان دهد.

Kawasaki Ninja ZX-10R

با اینکه اوج قدرت آن ۲۰۰ اسب بخار است ولی سیستم تعلیق Showa و دیگر فناوری‌های پیشرفته در بخش ترمز مانند ترمز برمبو با کیفیت می‌توانند هندلینگ عالی را برای این موتور به ارمغان آورده‌اند. سیستم‌های الکترونیکی پیشرفته مانند کنترل کشش، مدیریت پیچ‌ها، دمپر الکترونیکی فرمان، و حالت‌های سواری متفاوت نیز در دسترس هستند.

موتور Kawasaki Ninja ZX-10R با دسته‌های عریض، جلوپنجره گسترده و پایه‌های بلند طوری طراحی شده است که کارایی آیرودینامیکی بسیار عالی را از خود نشان دهد و بتواند با سرعت بسیار بالایی در پیچ‌ها حرکت کرده و اوج هیجان را برای سوارکار فراهم کند.

مشخصات فنی Kawasaki Ninja ZX-10R

قیمت17799 دلار
انجینپیشرانه 998 سی‌سی چهار سیلندر خطی مجهز به سیستم خنک‌کننده مایع
حداکثر قدرت200 اسب بخار
حداکثر گشتاور85 پوند فوت
گیربکس6 سرعته
شتاب 0-60 مایل در ساعت2.9 ثانیه

Honda CBR1000RR

حداکثر سرعت: 299.34 کیلومتر بر ساعت

احتمالا اکنون با کمپانی هوندا آشنایی داشته باشید، این سازنده از سالیان قبل روی ساخت محصولات متنوع و قدرتمند کار می‌کند و حالا یکی از مدل‌های آن در لیست امروز ما قرار گرفته است. این محصول که Honda CBR1000RR نام دارد، قدرت بسیار بالایی را تولید می‌کند در نتیجه می‌تواند در مسیرهای مختلف پرقدرت ظاهر شده و سواری هیجان‌انگیزی را برای سوارکار فراهم کند.

Honda CBR1000RR

تنها 2.9 ثانیه زمان لازم است تا موتور شتاب ۰ تا ۶۰ مایل بر ساعت را طی کند. پیشرانه 1000 سی‌سی چهار سیلندر خطی مجهز به سیستم خنک‌کننده مایع قدرتی برابر با 189 اسب بخار و گشتاوری معادل 84 پوند فوت تولید می‌کند. این قدرت به وسیله گیربکس ۶ ساعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

هوندا برای کاهش درگ و شتاب بیشتر آن سعی کرده است تا بدنه را به صورت باریک‌تری بسازد. علاوه بر آن شاسی سبک یکی دیگر از دلایلی است که هندلینگ موتور افزایش پیدا کرده است. این محصول به ویژگی‌های پیشرفته مجهز شده که از جمله آنها می‌توانیم به سیستم ترمز، کنترل گشتاور و غیره اشاره کنیم.

مشخصات فنی Honda CBR1000RR

قیمت16599 دلار
انجینپیشرانه 1000 سی‌سی چهار سیلندر خطی مجهز به سیستم خنک‌کننده مایع
حداکثر قدرت189 اسب بخار
حداکثر گشتاور84 پوند فوت
گیربکس6 سرعته
شتاب 0-60 مایل در ساعت2.9 ثانیه

Kawasaki Ninja ZX-14R

حداکثر سرعت: 299.34 کیلومتر بر ساعت

در آن زمان که کاوازاکی از این مدل خود رونمایی کرد، اعلام کرده بود که محصول Kawasaki Ninja ZX-14R به عنوان رقیب اساسی برای هایابوسا شناخته می‌شود. کاوازاکی در این مدل از شاسی مونوکوک استفاده کرده که در Grand Prix بکار رفته بود و استحکام بالایی را فراهم کرد.

Kawasaki Ninja ZX-14R

سیستم تعلیق نیز برای ارائه هرچه بهتر هندلینگ و سواری در دسترس است. این موتور با دو حالت سواری عرضه می‌شود که شامل حالت تمام قدرت و حالت قدرت پایین می‌شوند. حالت تمام قدرت قادر است در شرایط سواری سخت‌تر بهتر عمل کند و برای سواری حرفه‌ای انتخابی مناسب‌تر باشد.

پیشرانه چهار سیلندر خطی 1441 سی سی آن با سیستم‌های پیشرفته خود، قدرت و گشتاور گسترده‌ای تولید می‌کنند. قدرت ۲۰۰ بخاری پیشرانه توسط گیربکس ۶ ساعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود و تنها 2.6 ثانیه زمان لازم است تا موتور به شتاب صفر تا ۶۰ مایل در ثانیه برسد. برای اطلاعات بیشتر جدول پایین را بخوانید.

مشخصات فنی Kawasaki Ninja ZX-14R

قیمت16599 دلار
انجینپیشرانه 1441 سی‌سی ۴ سیلندر خطی مجهز به سیستم خنک‌کننده مایع
حداکثر قدرت200 اسب بخار
حداکثر گشتاور113.2 پوند فوت
گیربکس6 سرعته
شتاب 0-60 مایل در ساعت2.6 ثانیه

Yamaha YZF-R1

حداکثر سرعت: 299.34 کیلومتر بر ساعت

مدل Yamaha YZF-R1 با پیشرانه 998 سی‌سی ۴ سیلندر خطی خود می‌‌تواند قدرتی معادل 198 اسب بخار تولید کند‌. سپس این قدرت توسط گیربکس ۶ سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود. یاماها در محصول Yamaha YZF-R1 از پیشرانه‌ای مجهز به میله‌های اتصال تیتانیوم سبک و بادوام، سوپاپ‌های ورودی و پیستون‌های باکیفیت استفاده کرده تا دور زدن در پیچ‌ها کار سختی نباشد و بهترین عملکرد را ارائه کند.

Yamaha YZF-R1

سیستم مدیریت اینرسی در Yamaha YZF-R1 موجب می‌شود که انرژی سیستم کمک سواری از این طریق تامین شود. هندلینگ موتور به صورت خوبی کار می‌کند و با فریم آلومینیومی و منیزیمی خود نسبت به دیگر مدل‌ها در این رده عملکرد بهتری خواهد داشت. سازنده حتی از منیزیم در چرخ‌ها نیز استفاده کرده تا علاوه بر کاهش وزن، واکنش‌پذیری آنها را در هنگام حرکت و جهت‌گیری افزایش دهد.

بنابراین اگر به دنبال یک محصول سریع، پرقدرت و با طراحی ظاهری جذابی هستید پیشنهاد ما به شما این است که حتما نگاهی به Yamaha YZF-R1 بیندازید. البته بهتر است که قبل از هر چیزی بودجه نسبتا زیادی تقریبا 19000دلار را در اختیار داشته باشید تا بتوانید به سراغ خریداری این مدل بروید.

مشخصات فنی Yamaha YZF-R1

قیمت18399 دلار
انجینپیشرانه 998 سی‌سی ۴ سیلندر خطی مجهز به سیستم خنک‌کننده مایع
حداکثر قدرت198 اسب بخار
حداکثر گشتاور83 پوند فوت
گیربکس6 سرعته
شتاب 0-60 مایل در ساعت2.6 ثانیه

Suzuki Hayabusa

حداکثر سرعت: 299.34 کیلومتر بر ساعت

بررسی سریع‌ترین موتورسیکلت‌های اسپرت بدون اشاره به هایابوسا اشتباهی بزرگ است. سوزوکی هایابوسا به حداکثر سرعت ۱۸۰ مایل در ساعت مجهز شده است البته کمپانی می‌توانست میزان سرعت آن را نیز افزایش دهد ولی بنابر قوانین سختگیرانه‌ای که درباره این موضوع وضع شده است، رسیدن به سرعت ۱۸۶ مایل در ساعت نیز کم است و با چنین موتور قدرتمندی، رسیدن به سرعت 270 مایل بر ساعت نیز شگفت‌زده‌مان نخواهد کرد.

Suzuki Hayabusa

سوزوکی در این مدل از پیشرانه افسانه‌ای 1340 سی‌سی استفاده کرد که حدود ۱۹۶ اسب بخار قدرت و تقریبا ۱۱۴ پوند فوت گشتاور را تولید کند. گیربکس ۶ ساعته ثابت قدرت مذکور را به چرخ‌ها می‌فرستد تا شاهد عملکرد بهتری در موتور باشیم.

علاوه بر پیشرانه، سوزوکی در طراحی بدنه نیز بسیار عالی عمل کرده است تا آیرودینامیک و هندلینگ جذابی را فراهم کند. علاقمندان می‌توانند با خریداری جدیدترین مدل هایابوسا مجموعه‌ای از ویژگی‌های الکترونیکی مانند انتخابگر حالت رانندگی، سیستم کنترل مسیر، کنترل ترمز، کروز کنترل، سیستم ترمز ترکیبی و شیفتر دو جهته را در اختیار داشته باشند.

مشخصات فنی Suzuki Hayabusa

قیمت19099 دلار
انجینپیشرانه 1340 سی‌سی 4 سیلندر مجهز به سیستم خنک‌کننده مایع
حداکثر قدرت195.7 اسب بخار
حداکثر گشتاور113.6 پوند فوت
گیربکس6 سرعته ثابت
شتاب 0-60 مایل در ساعت2.6 ثانیه

Suzuki GSX-R1000R

حداکثر سرعت: 299.34 کیلومتر بر ساعت

سوزوکی GSX-R1000R در سال 2001 به بازار آمد. سازنده برای انتقال قدرت و گشتاور از سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ (VVT) و یک اگزوز کارآمد استفاده کرد تا شاهد عملکرد خوبی در این بخش باشیم. سوزوکی برای ساخت شاسی سبک آن از MotoGP الهام گرفته است تا بتواند در بخش سرعت نیز از دیگر رقبا پیشی بگیرد.

Suzuki GSX-R1000R

برای همین شاهد سیستم سواری دقیق و سریعی هستیم. ویژگی‌هایی همچون انتخابگر حالت رانندگی، پنل چند منظوره LCD، ترمزهای ضد قفل و سیستم کنترل کشش ده حالته در این محصول حضور یافته‌اند تا بر ویژگی‌های جذاب آن بیافزایند. در بخش سیستم تعلیق، شاخک‌های Showa USD در جلو و مونوشوک در عقب حضور دارند و گیربکس ۶ سرعته می‌‌تواند قدرت ۲۰۰ اسب بخاری را به چرخ‌ها منتقل کند.

تمامی این عوامل باعث شدند که شاهد هندلینگ عالی و عملکرد منحصربفردی باشیم. سوزوکی از سیستم ترمز برمبو و نیسان در این محصول استفاده کرد تا در پیچ‌ها کنترل بهتری داشته باشد. سایر اطلاعات این موتور اسپرت را در بخش پایین در جدول برایتان قرار دادیم.

مشخصات فنی Suzuki GSX-R1000R

قیمت18499 دلار
انجینپیشرانه 999.8 سی‌سی چهار سیلندر مجهز به سیستم خنک‌کننده مایع
حداکثر قدرت199 اسب بخار
حداکثر گشتاور86.7 پوند فوت
گیربکس6 سرعته ثابت
شتاب 0-60 مایل در ساعت2.9 ثانیه

BMW S1000RR

حداکثر سرعت: 302.56 کیلومتر بر ساعت

بی‌ام‌و برای بهبود آیرودینامیک و محافظت بهتر در برابر باد در مدل BMW S1000RR از پانل‌های جلویی و جانبی بهبودیافته و همچنین شیشه جلوی بلندتری استفاده کرده و به عنوان یکی از سریع‌ترین موتورسیکلت‌‌های ژاپنی در کلاس خود شناخته می‌شود.

BMW S1000RR

تمام این ویژگی‌ها نسبت به مدل قبلی ارتقا یافته‌اند و حالا عملکرد موتور افزایش یافته است. چهار حالت سواری در کنار مجموعه‌ای از ویژگی‌های الکترونیکی استاندارد مانند ABS، کنترل کشش، کنترل ترمز موتور قرار گرفته‌اند و سازنده سعی کرده که با افزودن ویژگی‌هایی همچون دستگیره‌های خودگرم‌شونده توجه افراد را به این محصول جلب کند.

قدرت 205 اسب بخاری تولید شده توسط پیشرانه 999 سی‌سی چهار سیلندر می‌‌تواند توسط گیربکس ۶ سرعته به چرخ‌ها منتقل شود. علاقمندان قادر خواهند بود که لوازم جانبی پیشرفته اختیاری زیادی مانند انواع کیت بدنه را برای سفارشی‌سازی بیشتر در این محصول خریداری کنند.

مشخصات فنی BMW S1000RR

قیمت18295 دلار
انجینپیشرانه 999 سی‌سی چهار سیلندر خطی
حداکثر قدرت205 اسب بخار
حداکثر گشتاور83 پوند فوت
گیربکس6 سرعته
شتاب 0-60 مایل در ساعت3.1 ثانیه

Aprilia RSV4 1100

حداکثر سرعت:  307.38 کیلومتر بر ساعت

آپریلیا RSV4 1100 به پیشرانه ۱۱۰۰ سی سی مجهز شده که نسبت به مدل قبلی خود ۱۰۰ سی‌سی بیشتر است. سازنده سعی کرده است که با استفاده از اجزای با کیفیت عملکرد موتور را افزایش دهد در نتیجه با یکی از قدرتمندترین موتورسیکلت‌های موجود در این رده روبرو هستیم. پیشرانه این موتور می‌تواند ۲۱۷ اسب بخار قدرت تولید کند که نسبت به مدل قبلی آن ۶ اسب بخار بیشتر است.

Aprilia RSV4 1100

گیربکس ۶ سرعته آپریلیا این قدرت را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. وجود فیرینگ دابل یکپارچه و بدنه سبک شتاب موتور را افزایش داده‌اند و با افزایش کارایی آیرودینامیکی عملکرد و پایداری آن را نیز بهبود بخشیدند. بنابراین با کاهش وزن، شاهد افزایش پایداری در هنگام شتاب‌گیری موتور خواهیم بود. سازنده برای بهبود سواری از ارگونومی و طراحی جدیدی استفاده کرد تا راحتی را برای سوارکار به ارمغان بیاورد.

برای همین است که اکنون ارتفاع صندلی و جا پایی کمتر شده است. تنها ۳.۲ ثانیه زمان لازم است تا موتور به شتاب صفر تا ۶۰ مایل در ساعت برسد. در نهایت، اگر به دنبال موتورسیکلتی سریع با قیمتی کمتر از 20000 دلار هستید، این مدل انتخابی خوب برای شماست.

مشخصات فنی Aprilia RSV4 1100

قیمت18999 دلار
انجینپیشرانه V4 طولی 65 درجه خنک کننده مایع
حداکثر قدرت217 اسب بخار
حداکثر گشتاور91.19 پوند فوت
گیربکس6 سرعته با شیفت سریع آپریلیا
شتاب 0-60 مایل در ساعت3.2 ثانیه

Buell Hammerhead 1190

حداکثر سرعت: بیش از 305.78 کیلومتر بر ساعت

به آخرین و گران‌ترین موتورسیکلت این لیست رسیدیم. Buell Hammerhead 1190 برای سوارکارانی تهیه شده که به دنبال یک محصول قدرتمند، با طراحی آمریکایی و فناوری‌های پیشرفته هستند. فیبر کربن قرار گرفته در همه جای این محصول آیرودینامیک آن را بهبود بخشیده و با کاهش وزن، موجب افزایش سرعت در شتاب‌گیری شده است.

Buell Hammerhead 1190

 قاب و فریم آلومینیومی و یک محافظ کمربند فیبر کربنی حضور دارند تا عملکرد موتور را بهبود بخشند. با این تفاسیر، وزن موتور به 419 اسب بخار می‌رسد که واقعا برای محصولات آمریکایی کم بنظر می‌رسد و در رده خود عالی است. هنوز مشخص نیست که شتاب ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت آن چقدر خواهد بود ولی با توجه به عالی بودن دیگر مشخصات آن، انتظار داریم با رقمی استثنایی در بخش شتاب روبرو شویم.

این مطلب را نیز بخوانید: ۱۰ مدل از قدرتمندترین موتورهای سوزوکی

پیشرانه قدرتمند آن قادر است 185 اسب بخار قدرت تولید کند و آن را به وسیله گیربکس ۶ سرعته به چرخ‌ها بفرستد. ترمز جلو تک دیسکی برای کنترل سرعت در هنگام سواری با سرعت‌ بالا کاربردی خواهد بود. اگر ۲۰۰۰۰ دلار بودجه برای خریداری یک موتورسیکلت اسپرت کنار گذاشته‌اید، بدون هیچ شکی به سراغ Buell Hammerhead 1190 آمریکایی بروید.

مشخصات فنی Buell Hammerhead 1190

قیمت19995 دلار
انجینپیشرانه 72 درجه V-twin مجهز به سیستم خنک‌کننده مایع
حداکثر قدرت185 اسب بخار
حداکثر گشتاور101.6 پوند فوت
گیربکس6 سرعته
شتاب 0-60 مایل در ساعتنامشخص

تبلیغ پایین مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!