اخباراخبار موتورسیکلت برقیبرترین‌هاپیشنهاد سردبیرنقد و بررسی

موتورسیکلت برقی فراری بزودی در سبد فروش

اخبار خودرو

احتمالا شرکت فراری را بشناسید، کمپانی خودروسازی مشهوری که در طی این سال‌ها محصولات زیادی را به بازار عرضه کرده، موفق شد که در این چند دهه از انواع خودروها رونمایی کند و حالا نیز می‌بینیم که قصد دارد رندر موتورسیکلت‌ برقی جدید خود را معرفی کند. بیشتر شهرت این هیولای ایتالیایی بخاطر ابرخودروهای جذاب و منحصربفرد آن است. ولی اگر بخواهد که در رده محصولاتش، موتورسیکلت‌‌ها را نیز اضافه کند چه؟

کمپانی خودروسازی فراری هیچ وقت در عرصه موتور سیکلت گامی برنداشته است اما حالا به نظر می‌رسد که داستان فرق می‌کند! چرا که با رونمایی از رندر موتور سیکلت برقی علاقمندان به دنیای موتورسیکلت نیز به این برند جذب خواهند شد و از سوی دیگر آمار فروش دیگر محصولاتش افزایش خواهد یافت. بدون شک رونمایی از رندر موتور سیکلت جدید برقی فراری یک گام مثبت در دنیای موتورسیکلت‌ها به شمار می‌رود و می‌تواند رویای همیشگی طرفداران موتور سیکلت را به واقعیت تبدیل کند.

این موتور برقی هیبریدی عملکرد بسیار خوبی دارد و بدون شک می‌تواند در آینده پس از رونمایی آمار فروش بسیار بالایی را کسب کند. اگر شما نیز کنجکاو هستید تا اطلاعات بیشتری درباره این موتور سیکلت جذاب فراری کسب کنید حتما این مطلب را تا انتها بخوانید. چون ما قصد داریم به سراغ رندر فراری برویم و مشخصات مختلف آن را با هم بررسی کنیم. پس بیایید شروع کنیم!

طراحی جذاب و آینده‌نگرانه موتورسیکلت برقی فراری

در ابتدا تصور کنید که فراری موتور سیکلت برقی ساخته است، حالا خوب دقت کنید که در تصورات خود چه چیزی می‌بینید؟ بله، درست است! شما دارید آینده را مشاهده می‌کنید. فراری در طراحی موتور سیکلت برقی جدید خود از همان طراحی آینده نگرانه که در خودروها استفاده می‌کند بهره گرفته است و با سبک طراحی ایتالیایی جذابش توجه علاقمندان زیادی را به آن جلب کرده است.

این مطلب را نیز بخوانید: ۱۰ موتورسیکلت سریع زیر ۱۰.۰۰۰ دلار

بسیاری از افرادی که رندر موتور سیکلت فراری را مشاهده کردند عقیده دارند که سازنده از طراحی فوق العاده جذابی استفاده کرده و بدون شک رویای دوستداران موتور سیکلت را به واقعیت تبدیل کرده است. در این رندر می‌بینیم که فاسیا به چراغ جلوی دو پایه مزین شده و به نظر می‌رسد که از خودروهای قدیمی این شرکت مانند F430 الهام گرفته شده باشد. البته فراری سعی کرد در این بخش از عناصر مدرنی استفاده کند و در کنار آن LED های DRL جدید را نیز قرار دهد.

فیرینگ‌های آیرودینامیکی چراغ‌ها را در آغوش گرفته‌اند. منافذ توخالی برای جریان بهتر هوا و ایجاد نیروی رو به پایین به چشم می‌خورند که عملکرد موتورسیکلت را بهبود می‌بخشند. مخزن و دم متصل به اسپویلر در سوپرموتورها بسیار محبوب هستند. ولی مطمئن هستیم که فراری در موتور سیکلت برقی خود از عناصر جدیدتری استفاده می‌کند و همه علاقمندان خود را شگفت‌زده خواهد کرد.

در بخش کابین به نظر می‌رسد که یک نمایشگر کلاستر TFT حضور داشته باشد که با انواع گیره‌ها ترکیبی خوب را می‌سازد. القای حس ورزشی موجب می‌شود تا فراری مانند همیشه از عناصر اسپرت در محصولاتش استفاده کند. این قضیه برای موتور سیکلت برقی این برند نیز صدق می‌کند چرا که صندلی به صورت اسپرت ساخته شده تا سوارکار حس راحت‌تری را تجربه کند و بتواند طعم سواری هیجان‌انگیز را بچشد.

علاوه بر این‌ها دو رنگ‌بندی برای آن در نظر گرفته شده که شامل آبی و قرمز هستند. در پایین، به سراغ چندین نکته مهم درباره طراحی این موتورسیکلت رفته‌ایم.

نکات مهم درباره طراحی موتور برقی فراری

  • چراغ‌های دوتایی
  •  فیرینگ آیرودینامیک
  • ساخت بخش دم با الهام از یاماها YZF-R1
  • وجود دو رنگ‌بندی آبی و قرمز

قدرت و مشخصات فنی موتورسیکلت برقی فراری

شک نداریم که کمپانی خودروسازی فراری در موتور سیکلت برقی خود نیز مانند خودروهای مختلفش از پیشرانه قدرتمند و سیستم فنی عالی استفاده کرده است. به نظر می‌رسد یک پیشرانه الکتریکی بسیار قدرتمند در این محصول قرار گرفته باشد که می‌تواند حداقل ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ پوند فوت گشتاور تولید کند! این قدرت توسط یک گیربکس تک سرعته به چرخ‌ها می‌رسد. بنابراین تعجبی ندارد که ببینیم حداکثر سرعت این محصول از میزان استاندارد موتورسیکلت‌های برقی نیز فراتر رود.

تجهیزات الکتریکی قرار گرفته در این موتور می‌تواند به سوارکار امکان دهد تا با سرعت بالایی به شتاب فوق العاده دست یابد. البته انتظار می‌رود که در روزهای آینده اطلاعات بیشتری درباره این موتور سیکلت منتشر شود. ولی تاکنون طبق چیزهایی که از این محصول می‌دانیم، ویژگی‌هایی همچون کنترل کشش، کنترل چرخ، اسلاید کنترل، ترمز احیا کننده‌، ترمز ABS و سیستم بالابر چرخ عقب در آن حضور خواهند داشت.

علاوه بر مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم، فراری از رادارهای متفاوتی استفاده کرده تا سواری را بهبود بخشد و عملکرد موتور را نیز افزایش دهد. از جمله آنها می‌توانیم به رادار جلو (برای هشدارهای برخورد و کروز کنترل تطبیقی) ​​و رادار عقب (برای تشخیص نقاط کور و هشدارهای برخورد از عقب) اشاره کنیم. شاسی از نوع آلومینیومی است و سیستم تعلیق نیز به صورت دوشاخه‌ معکوس و سیستم تک شوک ساخته شده است. سیستم تعلیق Ohlins عملکرد بسیار خوبی دارد، سیستم تعلیق جلویی نیز از فیبر کربن ساخته شده است.

چرخ‌های 17 اینچی Marchesini با ترمزهای دیسکی سرامیکی ترکیب جذابی را به ارمغان می‌آورند. با این حال، گفته می‌شود که وزن موتور سیکلت فراری کمتر از ۴۰۰ پوند باشد. به هر حال بیشتر اطلاعاتی که در بالا به آنها اشاره کرده‌ایم احتمالی هستند، بنابراین امکان دارد که پس از عرضه محصول به بازار دستخوش تغییراتی شوند. در ادامه نیز در جدولی مشخصات احتمالی این موتور سیکلت برقی را برایتان ارائه کردیم:

قدرتبیش از ۲۰۰ اسب بخار
گشتاور۲۰۰ پوند فوت
گیربکستک سرعته
شاسیاز جنس آلومینیوم
سیستم تعلیق جلوییدو شاخه Ohlins USD
سیستم تعلیق عقبیتک شوک Ohlins
چرخ‌ها۱۷ اینچی Marchesini
ترمزدیسک‌های کربن سرامیکی
وزنکمتر از ۴۰۰ پوند

رویایی دور ولی دست‌یافتنی

شاید کمتر کسی گمان می‌کرد که کمپانی خودروسازی فراری دست به ساخت یک موتور سیکلت برقی جذاب بزند. چرا که این شرکت از همان ابتدا هیچ علاقه‌ای به موتورسیکلت‌ها نشان نداده بود و خیلی انتظار نمی‌رود که به این زودی‌ها از این محصول رونمایی شود.

این مطلب را نیز بخوانید: ۱۰ تا از سریع‌ترین موتورهای اروپایی ۲۰۲۴

در هر صورت ما و تمام دوستداران موتورسیکلت امیدواریم که این کمپانی بزرگ روزی از رندر جذاب خود رونمایی کند و شاهد یک موتور سیکلت برقی با فناوری‌های منحصر به فرد باشیم. مسلما این محصول همگان را شگفت زده خواهد کرد! نظر شما درباره رندر موتور برقی فراری چیست؟

آیا فراری به این زودی‌ها از این محصول رونمایی خواهد کرد؟ اگر در حوزه موتور سیکلت سوالاتی دارید حتما آنها را از کارشناسان سایت بپرسید، همچنین لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید و برای خواندن مطالب بیشتر در حوزه موتور سیکلت‌ها با پلاس موتو همراه باشید.

تبلیغ پایین مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!