اخباراخبار موتورسیکلت

هوندا CB1000 هورنت جدید رونمایی شد

اخبار خودرو

در مراسم EICMA 2023 سازندگان زیادی حضور یافتند و از محصولات خود رونمایی کردند. یکی از این محصولات نسخه جدید هوندا CB1000 هورنت است که جایگزین CB1000R Neo Sports Cafe خواهد شد. خوب است بدانید که موتورسیکلت CB1000R Neo Sports Cafe هیچ جایگاهی در فروش جهانی ثبت نکرده بود.

طراحی خاص

به نظر می‌رسد که طراحان هوندا برای نمای ظاهری این محصول از Ducati Streetfighter الهام گرفته باشند. طراحی تهاجمی آن به همراه چراغ‌های تمام LED، تورفتگی مخزن و سوخت و بخش دم یادآور مدل CB1000R 2017 هوندا هستند. شاسی فولادی دوقلوی جدیدی در آن طراحی شده و کلاچ کمکی و دمپایی و سیستم کنترل کشش HSTC هوندا نیز در آن حضور یافته‌اند.

مشخصات فنی هوندا CB1000 هورنت

خوب است بدانید که لاستیک‌های این موتورسیکلت اندازه 17 اینچی دارند. هوندا در زیر بدنه هورنت CB1000 از یک پیشرانه 4 سیلندر خطی 999 سی سی استفاده کرده که قادر است قدرتی معادل 150 اسب بخار و گشتاوری بیش از 73.8 پوند فوت تولید کند. این پیشرانه در CBR1000RR نیز به کار رفته بود و خروجی اگزوز از نوع 4-2-1 است.

سیستم تعلیق جلویی Showa و سیستم تعلیق عقب Pro-Link نیز در موتور ساخته شده‌اند و امکاناتی نظیر سیستم دریچه گاز برقی، صفحه نمایش پنج اینچی TFT، سیستم کنترل گشتاور، پنج حالت سواری و دیگر موارد در آن به چشم می‌خورند. این نمایشگر می‌تواند از طریق اپلیکیشن RoadSync هوندا به تلفن هوشمند متصل شود. این محصول به نورپردازی فول LED استاندارد نیز مجهز می‌شود.

به احتمال زیاد این محصول بتواند با یاماها MT-10، سوزوکی GSX-S1000، بی‌ام‌و S1000R رقابت کند. در هر صورت برای روشن شدن ماجرا باید تا عرضه رسمی آن صبر کنیم.

هنوز اطلاعات دیگری درباره وزن و یا ابعاد این محصول منتشر نشده ولی احتمالا کمپانی هوندا قصد داشته باشد این موتورسیکلت را در سال 2024 به بازارها عرضه کند. بدون شک پس از عرضه رسمی اطلاعات بسیار بیشتری از آن منتشر خواهد شد. بنابراین برای اخبار بیشتر در این زمینه با ما در پایگاه تحلیی و خبری پلاس موتو همراه باشید.

تبلیغ پایین مطلب

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. به اینها میگن موتور،ببین انگار موتور ۲۵۰هست،انقدر زیبا و جمع و جور و با ابهت،و پنج مدل رانندگی!!!کنترل کششی!! تنظیم میزان گشتاور!!!دیگه چی! بخدا اونوقت ماها اینجا توی ایران جوانها سوار بنلی دوسیلندر میشن پلیس میخواد به رنگ کفششون هم گیر بده اگه همه مدارکشون از کلاه و گواهینامه و بیمه و همه چی جور باشه،تازه جوانهای دیگه که پول هندا۱۲۵هم بااین تورم ندارن،خداخیرتون بده اما دیدن این موتورها فقط حسرت جوانها رو چندبرابر میکنه،اماحداقل از دنیای بیرون خبردار میشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!