مشاوره خریدنقد و بررسی

طرح یاماها ایروکس بخریم یا نخریم؟

اخبار خودرو

با ورود موتور یاماها ایروکس ۱۵۵ و طراحی کاملا اسپرت و به بازار که در قالب یک اسکوتر با سایز بزرگ با ظاهری جذاب و مدرن تنوعی در خیابان‌های شهر شاهد هستیم. البته در کنار مدل اصلی این موتور واردکنندگان و مونتاژکنندگان موتوسیکلت در ایران برای رقابت با هوندا کلیک و نمونه‌های کپی اقتصادی آن که مثل مور و ملخ داشت در خیابانها تردد می‌کرد اقدام به عرضه طرح یاماها ایروکس در بازار ایران کردند.

راهنمای سرویس و نگهداری طرح ایروکس

طرح یاماها ایروکس بخریم یا نخریم؟ موتور ایروکس طرح ایروکس طرح یاماها

مقایسه طرح کلیک با طرح ایروکس، کدام یک اسکوتر بهتری است؟

یاماها ایروکس یا طرح ایروکس

نکته ای که باید در انتخاب این دو مدل (یاماها ایروکس یا طرح ایروکس) به آن توجه کنید این است که آیا خرید این موتور برای بودجه شما مناسب است یا خیر؟

در بازار ایران موتور یاماها آیروکس در مدل‌ها و رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شود که می‌توان گفت در حالت کلی با دو مدل معمولی و special که بعضی از آنها ساخت کشور تایلند و یکسری از آنها ساخت اندونزی است عرضه می‌شود.

در ایران و حال حاضر یاماها ایروکس در دو نسل مختلف موجوده که خرید و فروش آن در مدلهای قدیمی و مدل فیس لیفت انجام می‌شود.

اگر شک در خرید بین بنلی TNT300s و TNT249s دارید مقایسه این دو مدل را پلاس موتو حتما ببینید.

مدل فیس لیفت همان مدل قبلی این موتورسیکلت است و فقط از لحاظ ظاهری تغییراتی داشته و تغییری در انجین آن نبوده و اگر ظاهر مدل نیو فیس ایروکس رو بخواهیم با نسل قبلی آن مقایسه کنیم این موضوع قطعا توجه شما را جلب خواهد کرد که ظاهر نیوفیس جذاب تر و تو دل برو تر شده است.

مزیت ایروکس و طرح ایروکس نسبت به هوندا کلیک و مدلهای طرح آن

اکثر مدل‌های وارداتی و مونتاژ طرح ایروکس در زمان نگارش این مقاله (پاییز 1401) برگرفته از مدل نیو فیس یاماها ایروکس بوده است.

بنظر میرسد ترمز دیسکی برای چرخ عقب و سیستم ترمز ضد قفل ABS یکی از بزرگترین محاسن این موتور نسبت به رقیب فعلی‌اش در بازار یعنی هوندا کلیک و مدلهای طرح کلیک بحساب می‌آید که هم در بعضی مدل‌های اصلی و فرعی آن موجود است.

انجین موتور ایروکس

یاماها ایروکس اصلی مجهز به انجین ۴ زمانه تک سیلندر با حجم ۱۵۵cc و ۴ سوپاپ sohc است و به کمک یک رادیاتور آب خنک می‌شود و در 8000 دور قدرتی معادل ۱۴/۷ اسب بخار و گشتاوری حدود ۱۳/۷ نیوتن متر در ار پی ام ۶۵۰۰ تولید می‌کند.

اما اینجای داستان زیباست که اغلب مونتاژکنندگان مدل‌های طرح این یاماها جذاب از اعلام قدرت انجین محصول خود به اسب بخار تفره میروند و با عبارت کیلووات قصد دارند میزان قدرت آن را اعلام کنند ولی با تحقیقات میدانی plusmoto قدرت انجین نسبت به نوع تولید کننده بین 8.5 تا 9.5 اسب بخار اعلام می‌شود و برخلاف انجین اورجینال که با آب و رادیاتور خنک می‌شود در پیشرانه انژکتوری تک سیلندر و ۴ زمانه منطبق بر استاندارد آلایندگی EURO 4 با خنک‌کاری از نوع هواخنک است.

امکانات یاماها ایروکس

این اسکوتر اتومات شهری در بحث امکانات تاحدی بالاتر از رقبای هم‌قیمت است.

یکی دیگر از مزایای آن وجود درب باک 5 لیتری در قسمت جلوی موتورسیکلت این امکان را به راکب خود می‌دهد تا هنگام سوختگیری از موتورسیکلت پیاده نشود و به راحتی کار سوختگیری را انجام دهد.

در موتور ایروکس شاهد جلوآمپر دیجیتالی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، استارتر بدون کلید یا هما سیستم کی لس، سیستم استارت برقی و هندل، شارژر USB در محفظه مجزای داشبورد برای شارژ موبایل و پاور بانک، فضای بار زیر زین و در قسمت زیر نشیمنگاه موتور سیکلت، قفل الکتریکی باک و زین، چراغ روشنایی روز، جاپایی تاشو ترکنشین و… هستیم.

اما در همه مدلهای طرح یاماها ایروکس با وجود، ترمزهای دیسکی جلو و عقب شاهد ترمز ABS نیستیم و کمکهای دوبل گازی عقب نیز در بعضی مدلها عرضه نمی‌شود.

ظرفیت باک این اسکوتر اقتصادی و کپی، ۵.۵ لیتر اعلام شده و مصرف سوخت آن در حالت بهینه ۳.۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است که این اعداد و ارقام بالاتر از مدل اورجینال است.

این اسکوتر شهری می‌تواند به حداکثر سرعت ۸۵ کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

سیستم انتقال قدرت

سیستم انتقال قدرت در نمونه‌های طرح یاماها ایروکس از نوع CVT تسمه ای یا به عبارتی دارای جعبه گیربکس اتوماتیک و کلاچ اتومات است.

در کل عملکرد گیربکس CVT این اسکوتر نسبتا خوب و در هماهنگی کامل با پیشرانه خود را دارد.

اگر به مدل بنلی 150 نیوفیس علاقه دارید می‌توانید مقاله آنرا در پلاسموتو بخوانید.

طراحی و ظاهر طرح ایروکس

نمونه‌های طرح این موتور از نظر ظاهری تفاوتی با نمونه اولیه یاماها ایروکس ندارد و می‌بینیم که این اسکوتر براساس نسخه‌های قبل فیس لیفت و بعد فیس لیفت ایروکس به وفور در بازار یافت می‌شوند.

این موتورسیکلت همانند دیگر موتورسیکلت‌های استاندارد و شهری دارای دو جک که یکی در بغل و دیگری در وسط موتور سیکلت قرار دارد است.

از نظر ویژگی‌های ظاهری در بحث رنگ، مدلهای طرح ایروکس تنوع بیشتری را به مشتریان می‌توانید در بازار بخرید.

پرسش و پاسخ‌های رایج در مورد این مقاله:

چه شرکتهایی طرح ایروکس در ایران عرضه می‌کنند؟

طرح ایروکس‌های موجود در بازار ایران توسط این شرکتها عرضه می‌شوند:
گلکسی، کبیر موتور، نیرو موتور، زیگما و هانی

مزایا و معایب طرح ایروکس نیوفیس و معمولی چیست؟

همانطور که در این مقاله اعلام شد. از نظر فنی تفاوت اندکی بین مدلهای نیوفیس و معمولی وجود دارد ولی بزرگریت تفاوت در بازطراحی ظاهر و بدنه آن می‌توانیم بیابید.

ترمز دیسکی عقب و سیستم ترمز ABS و کمکهای گازی در تمامی مدلهای طرح ایروکس موجود است؟

خیر، با توجه به تنوع بالای مدلهای طرح ایروکس در هنگام خرید باید به این موارد در موتورسیکلت دقت فرمائید.

آیا قدرت موتور طرح ایروکس با مدل اورجینال تفاوت دارد؟

بله تقریبا 5 تا 6 اسب بخار در مدلهای طرح قدرت موتور کمتر است.

تبلیغ پایین مطلب

محمدحسین

من عاشق هنر، عکاسی و تکنولوژی و IT هستم، برای دل خودم مینویسم. عاشق موتور و ماشینم. عاشق روندن با ماشین و موتورم هستم و کم کم دارم به حوزه خبرنگاری موتورسیکلت مسلط میشم.

نوشته های مشابه

‫85 دیدگاه ها

  1. شخصا هوندا cdi و هوندا ویو و کاوازاکی gto و کاوازاکی amx به عنوان صاحب و راننده انها تو عمر ۵۰ ساله ام تجربه کردم و دقیقا طرحهای همه اونها وارد بازار شد که تست کردم.
    نتیجه اگه موتور میخواسته باشی داشته باشی با هزینه نگهداری کم و لذت رانندگی بالا فقط اصل. یه چیز تو تمام طرحها مشترک بود و اونم گیربکس اون بود که واقعا تعویض دنده سخت و غیر نرمی دارند نسبت به اصل که همون لحظه حرکت متوجه میشید الباقی ایرادات که کیفیته بالا دوستمون گفت.
    ولی صد افسوس که ۵۰ ملیون یک کلیک طرح الان بسختی بدست میاد چه برسه به ۱۳۰ ملیون اصل.

  2. سلام دوستان عزیز. وام بگیرید موتور هوندا کلیک یا یاماها آروکس اصل بخرید…به هیچ عنوان طرح موتورهارو نخرید که بسیار بی کیفیت هستن.هندا کلیک کارکرده کم کار بخرید..گول قیمت قیمت های پایین نخورید.

    1. سلام دوستان، با کمی مطالعه در سایت های خارجی متوجه میشید که NVX نسخه ارزان شده آیروکس می باشد و هیچ فرقی بین شون از نظر انجین نیست هیچ فرقی ! فقط آیروکس سیستم خنک کننده رادیاتور آب هست و در NVX هوا خنک همین و تمام قطعات بکار رفته در انجین همان قطعات اصلی هست و بزرگترین اشتباه هم اینکه بهش میگن طرح آیروکس که در واقع باید گفت NVX نه چیز دیگری که نسخه چینی NVX رو شرکت کبیر وارد کرده و فرق آنچنانی با آیروکس نداره فقط پول برند یاماها رو میگیره واگر نه ساختمان همون ساختمانه !… یه کم مطالعه کنید متوجه میشید …
      اما در آخر آیروکس هم باید هم قیمت nvx باشه ! اما چون ما توو ایران هستیم و محدود، باید این باشه …

      1. سلام، کاملا این نظر شخصی شماست و محترم ولی تفاوت رادیاتور، قدرت موتور، صدای اگزوز، حجم باک، ترمز abs و ترمزهای دیسکی عقب و …. همه نشان دهنده این است که NVX یک نسخه کپی چینیزه شده کاملا متفاوت از نسخه اورجینال است.

        1. ًسلام.من کلیک اصل خریدم ولی واقعا از کمک هاش راضی نیسام و خیلی ضعیفه.تو کوچکترین دست اندازی کلی ضربه میزنه،کمک پشت هم که افتضاحه.چه موتوری پیشنهاد میکنید که هم قیمتش بالا نباشه هم نرمی و راحتی داشته باشه؟

          1. موتوری ک کمکهاش گازی باشه، چن وقت پیش یک کلیک دیدم تو خیابون کمکشو عوض کرده بود و گازی انداخته بود

      2. سلام من طرح کبیر خریدم پایه آیینه ضعیفه طلق می بندی می شکند و خدمات بعد فروش ضعیفه ۱۲۰۰ کار کردم راضیم البت من ۶۰ ساله هستم

        1. در مورد خدمات پس از فروش “کویرموتور” هم نظر من مثل شما درمورد “کبیرموتور” یکیه
          من خودم 7 ماهی میشه طرح کلیک کویر گرفتم واقعا پشتیبانی زیر صفر هست.

          متاسفانه موتورسازهای داخلی فقط به دنبال فروش هستند و فکری به حال پشتیبانی و خدمات پس از فروش محصولاتشون نمیکنند.

          1. سلام ارادتمند دوستان کسی درباری زیگما ۱۸۰اطلاعاتی داره اگه راهنمایی کنین ممنون نیشم

      3. سلام،
        خب انجينهايي كه بازده بالايي دارند و داغ هم ميشوند رادياتور براي خنك كردن اين موتورها لازم هست. NVX موتور هوا خنك با بازده پايين تري هست نسبت به آيروكس اصلي. مسلما كيفيت Material پوسته موتور و ديگر قطعات موتور نيز بايد بالاتر باشد تا در دماي بالاتر مشكلدار نباشد.
        دوست من NVX داره و ميگه وقتي يك مدت با موتور حركت ميكنه قدرت موتور يك مقدار كمتر ميشه!! خب من آيروكس اصل تايلندي دارم چنين چيزي را در آن نديدم.

  3. با این قیمت ها، یک کارگر و یک کارمند، حقوق بگیر چجوری می تواند ۶۵ تا ۱۲۰ میلیون بدهد، مثلا یک موتورسیکلت طرح ایروکس یا طرح هوندا یا اصل بگیرد!؟
    دیگه با این شکل و شمایل، با رنگ خوشی، خدا حافظی کرد!!!!!!!!

    1. بله حق با شماست و شرایط سختی وحود دارد به شخصه همیشه من اعتقادم امید به درست کردن آینده با تلاش و کوشش هست و شکر میکنم خداوند با توجه به تلاشم کمک یارم بوده

    2. سلام، من فقط عرض کنم که بر عکس تبلیغاتی که من در مرود نیرو موتور شنیده بودم، هم قطعات بی کیفیت و هم خدمات غیر متعهدانه داره، پولتون را دور نریزید

    3. سلام دوستان،من میخوام nvxبگیرم،از کدوم شرکت بگیرم بهتره،نیرو موتور کبیر گلکسی زیگما کویر،الان قیمت شده ۱۱۵میلیون

      1. سلام . مدل گلکسی ۱۵۵ار رادیات دار بهترین نسخه طرح هست . زیگما ۱۸۰ هوا خنک و کبیر هم کیفیت خوبی دارن

  4. باسلام من طرح خریدم گلکسی 155خیلی هم ازش راضیم توآب بندی هم تا 110کیلومتر باهاش رفتم جهت اطلاع دوست عزیزمون که نوشته 80تابیشترنمیره، شتابشم حرف نداره خیلی هم از قطعات باکیفیتی استفاده کردن
    من که 75تومن هزینه کردم
    داشته باشی 200تومن بدی ایروکس اصلی بحثش جداست

    1. ممنون از راهنمایی های که کردید. ما ماکسیمم سرعت اعلام شده توسط فروشندکان و کاتالوگ محصولات اعلام کردیم

      ولی رعایت شرایط ایمنی و جان افراد با سرعت مطمئنه قطعا اهمیت ویژه ای داره و باید طوری رانندگی کنیم تا حداقل آسیب به خودمون و عزیزانمون برسه 🙂

      1. درود . وزن این موتور چقدره ؟
        من قد ۱۵۹ و وزن ۶۰ دارم ! . میشه براحتی با هندلینگ و کنترل ابن موتور کنار اومد ؟❤️

  5. درود برشما من هم ی طرح ایروکس شرکت کبیر گرفتم و کاملا ازش راضیم واقعا هم نرم هم پرشتاب خوش رخ ترمزا عالی واقعا با وجود اینکه میتونستم اصلیشو بخرم این موتور نسبت ب پول و موتورای هم رده و این رنج قیمت سره

    1. بدون شک نیرو موتور / خدمات و گارانتی بسیار بهتری داره و تفاوت کیفیت قابل توجهی در همه بخشهای موتور و بدنه / البته اگر بتونید تایرهاشو خارجی کنید که دیگه بهتر هم میه / لاستیکهای ایران یاسا دوام و سواری ضعیف تری دارند

      1. در موتورهای مونتاژ و اورجینال آره خدمات بهتری دارن ولی موتورهایی ک حکم پراید دارن و زیاد میفروشن خدماتشون صفر هست

  6. با سلام
    یکی از بهترین اسکوترهای موجود در ایران لاکی 180(sym) تایوان است که از بعضی لحاظ از کلیک اصلی و ایروکس یاماها بهتر است.
    در مورد نقد و بررسی موتور خودتان سرچ کنید.

  7. توی طرحها گلکسی ایروکس از همه قویتر و کم مصرف تر هست مصرفش 2.3لیتره و توانش 9.3 کیلووات هست

  8. سلام، من گلکسی طرح آیروکس گرفتم باید بگم خدمات پس از فروش عالیه و اینکه موتور عملکرد خوبی داره و بسیار نرم تر از کلیک هست ولی خوب قدرت و شتاب قطعا به هوندا نمیرسه چون تو قع بیجا هست ، در کل راضیم، قیمتش هم فعلا مناسبه.
    موفق باشید

  9. کدوم طرح ایروکس بهتره؟صداش مثل طرح کیلیک نیست؟صدای تراکتور میدن میترسم از طرح لطفا راهنمایی کنید

    1. نمونه های طرح تنها فرقش توی موناتاژ کنندشه که چ شرکتی مونتاژش میکنه و طرح ها هیچ فرقی با هم ندارن

  10. من گلکسی طرح آیروکس دارم، سرعت بالای ۶۰ تا فرمون موتور شروع به لرزش میکنه، هر جا که رفتم میگن که جلوبندی این موتور ها ضعیفه باید باهاش نرم حرکت کنی و مدارا کنی

  11. سلام دوست من
    شما چرا اینقدر اصرار داری که هیچ فرقی ندارن؟
    فرق دارن. گلکسی آیروکس R155 که نیرو موتور داره میفروشه خودش رو بهتر نشون داده نسبت به NVX کبیر موتور. درضمن این رو هم بگم خدمت دوستان که NVX برای کبیر هستش و VVA برای نیروموتور.
    موفق باشید

    1. اتفاقا ما گفتیم فرقشون از زمین تا آسمونه یکیش یاماها اصله (نیرو موتور) یکیش طرح یاماها هست و تقلبی

      1. دوستان من یه هوندا کویر ۹۵ کاربرات دارم می‌خوام عوض کنم اسکوتر بگیرم تا ۱۵۰ تومان می خوام هزینه کنم زیادم سردر نمیارم
        یه راهنمایی کنید
        اکثرا میگن که طرح ایروکس نیرو موتور خیلی خوبه حالا کسی بیشتر می‌دونه بگه

  12. درسته میگن بعد از ده هزار کیلومتر موتور خراب میشه و مشکلاتی براش پیش میاد دردسره من میخوام بخرم ۸هزار کیلومتر کارکرد. داره قیمتش ولی مناسبه بخرم یا برم ۳۰میلیون دیگه بدم ۱۴۰۱ صفر بگیرم

  13. سلام خدمت دوستان عزیز بنده شاید ۵۰ساله با انواع موتور سرو کار داشتم یه مدته طرح ایروکس گلکسی نیرو موتور گرفتم از نظر قدرت شتاب سرعت که تا۱۱۰رو راحت دو ترکه پر کردم و از نظر ارزش و سر و صدا بسیار عالی و کم صدا کمک های نرم و خوب روی هم رفته موتور قابل قبوله منتهی از نظر ترمز عقب چون کاسه ای هست یه ایراده و هنگام رانندگی زانو با فرمان درگیر میشه دایم باید خودتو عقب بکشی ولی در کل راضی هستم

  14. ولی از این بهتر sym 180 هست یا همان لاکی 180 ولی مبلغ بیشتری باید هزینه کنی یاماها ایروکس اصل مسلما خوبه ولی مبلغش دیگه فضایی شده ولی توی طرح ها گلکسی نیرو موتور

  15. سلام
    وقت بخیر ، دوستان بنظرتان تو این موتورهای طرح آیروکس کدومشون بهتره؟
    یه دوستی میگفت موتورهای ثاقب از بقیه طرح ها بهتره ، البته قیمتشون هم تقریبا 15 درصد بیشستر از بقیه طرح ها مثل گلکسی و زیگما و nvx هست
    لطفا اگر کسی تجربه ای تو این موضوع داره اطلاع رسانی کنه
    ممونو

  16. سلام دوستان خیلی گیرم جواب بدید موتورم طرح ایروکس 155 وقتی دو ترکه میکنم موتور جک دو پاگیر میکنه سرجاش سفت میشه موتور خفه میکنه و باز فشار میدم جکو موتور از حالت خفگی در میاد

  17. سلام من طرح ایروکس دارم واس چی نباید آب به کیلومتر و جای سوییچ و سنسور کیلومتر روی لاستیک جلو بخوره ؟؟
    پس چجوری بشوریم ؟

  18. سلام دوستان نظرتون راجب طرحای 180cc آروکس مثل زیگما و دینو چیه, از نظر قدرت و کیفیت تفاوت چشمگیری با گلکسی و nvx دارن یا نه؟

      1. طرح بدرد نمیخوره، اول و آخر همشون یکی هست و نهایتش رنگ و لعابشون با هم فرق بکنه وگرنه دل و جیگر همشون از یه جا و اونم کشور چین میاد

  19. سلام کسی اطلاعی داره در مورد اینکه طرح آیروکس آب خنک بهتره یا هواخنک؟ چون یسریا میگن آب خنک طرحها بدرد نمیخوره واشر میزنه، ولی از یطرفم صدای موتور انگار کمتره توی آب خنک

  20. سلام دوستان ممنون میشم راهنمایی کنید سر در نمیارم از موتور….موتور تریل ایرانی چی بخرم ؟ کلا تریل دوست دارم

  21. من طرح ایروکس از نیرو موتور خریدم خداییش از هر لحاظ عالیه و خدمات پس از فروش بی نظیره .نهایت تشکر رو از نیرو موتور شعبه اندرزگو رو دارم

    1. سلام دوستان
      لطفأ اگر اطلاعاتی دارین، بفرمائید.
      بین موتورهای طرح آیروکس هوا خنک، کدوم شرکت بهتره؟
      مثلأ زیگما ۱۸۰ سی سی
      نیرو موتور
      و گلکسی
      کدوم بهتره؟

  22. سلام وقت همه بخیر
    180 طرح ایروکس واقعا تفاوت چشگیری از نظر قدرت و سرعت و نرمی با 150داره
    خیلی موتور خوبیه و من چند مدته دارمش واقعا حرف نداره
    قبلش 150داشتم اونم خیلی خوب بود ولی به پای 180نمیرسه قبلش هم طرح کلیک داشتم که با ضرر فروختمش واقعا ارزش طرح کلیک که هیچ کلیک اصلی هم ارزش خرید نداره.
    یه موتور بسیار خشک کم جون که واقعا هیچ لذتی و ویژگی خوبی نداره

  23. سلام بنده الان ۶ماهه طرح ایروکس گلکسی اب خنک گرفتم موتور خوبیه خدماتش یکم نسبت ب طرح کلیک ضعیفتره چون تازه اومده ولی در کل سواریش خوبه فعلا ک ۵۰۰۰تا راه رفتم راضی ام حالا تا بعدش ببینیم چی میشه

  24. در واقع نسخه های 180 سی سی اون ضعف قدرت انجین نسخه های کپی 150 رابرطرف کردن که قدرتشون به انجین اورجینال یاماها ایروکس اصلی نزدیک کردن

  25. سلام بعد از 1200 کیلومتر و حدودا 3 ماه استفاده از nvx 170 کبیر موتور این نظر دارم که :
    1- موتور بسیار پر شتاب و با سرعت معقول و خوش رخیه
    2-پایه نگه دارنده آینه ضعیفه و بعد از بستن طلق میشکنه(که البته با 140 هزار جنس نشکنش تو گمرک هست ، طلق فروش میگفت تقریبا همه مدلها حتی اصلی آیروکس و کلیک هم با بستن طلق پایه میشکنه)
    3-چراغ بنزین چشمک بزنه بیشتر از 6 لیتر نتونستم بزنم و با باک پر حدود 160 تا 170 کیلومتر میره تا دوباره چراغ بنزین چشمک بزنه.
    4-رفیقم 150 نیرو موتور آب خنک داره که صداش از موتور من که 170 هوا خنک کمتره ولی موتور من پر شتاب تره و کیلومتر شبیه همن ولی برای کبیر رنگیه ولی نیرو تک رنگ آبیه ، ترمز 170 من هر دو دیسک و جلو abs هست ولی نیرو abs نیست.
    5-سایت کبیر موتور بسیار ضعیف و اصلا هیچ راهنمایی در مورد شرایط گارانتی و کیلومترهایی که باید موارد مصرفی تعویض ها انجام بشه نداره و هیچ کاتالوگ pdf هم نداره.
    6- تنها ضعفی که من دیدم تا حالا یکی کمک ها با اینکه گازی هستند اما نرم نیستند و دوم اینکه لنت با دیسک همیشه یه درگیری کوجیک داره(البته دیدم که بعد تعویض لنت این مشکل حل شده)
    7-چرخ عقب موتور هم روی خیسی و رنگ متاسفانه میره و باید خیلی حواستون باشه (البته این میتونه به خاطر نوع لاستیک ایرانی موتور من یا به خاطر شتاب زیاد موتور باشه). البته شاید هم من با موتور قبلی که طراحی آلمانی بود و کمک وسط بود مقایسه میکنم میگم تو خیسی مواظب باشید.

      1. شرکت ایروکس اصلی از پدرتونه که هر کی هر چی میگه میگی ایروکس اصلی ، اینو که هر خری میدون یاماها چیکار داره به طرح ، ولی مردم نگاه به جیبشون میکنند و نظر ومیدن خرید میکنند

        1. خب حقیقته، این کجا و آن کجا!!! متاسفانه بخاط شرایط ارز و … مردم دسترسی به مدل اصلی بخاطر قیمت بالاش کم دارند و هر طرح ایروکس هم معایبی داره و ما به عنوان یک رسانه بیطرف باید معایب حتی مدل اصلی بگیم چ برسه به طرح آن و نگفتنش حقیقتیو پنهان نمیکنه

  26. سلام دوستان من ایروکس شرکت لیفان شاهین موتور خریدم چطوره؟میشه توضیح بدید در موردش برام؟؟تجربه ای هم دارید ازش بگید عزیزان ممنونم

  27. سلام وقت بخیر میخوام گلگسی طرح ایروکس بخرم از لحاظ بودجه این مدل به پولم میخوره خیلی برام مهمه که از لحاظ فنی کمترین خرابی و خرج رو دستم بذاره بنظرتون این مدل برای خریداری خوب هست ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. مبدا تمامی طرح ها یک کشور هست (چین) فقط مونتاژ کننده آن در ایران شرکتهای متفاوت هستند. بنابراین فرق آنچنانی نمیکند از چ شرکتی بخرید. چون خدمات پس از فروش همه شرکتهای ایرانی هم زیر صفر هست

  28. طرحذایروکس کبیر155 ، دیسک جلو بعد 2ماهرتاب برداشت، بردم شرکت عوض کرد، دوباره سر دوماه همونجور شد، نهرقفل به دیسکش زدم نهراب روش ریختم، نمیدونم چکار کتم حالا؟

  29. سلام دوستان قصد خرید طرح آیروکس دارم ب نظرتون بین کبیر و بلنتا و بهرو کدوم رو خرید کنم که کیفیت و خدمات بهتری رو داشته باشه
    راهنمایی کنید ممنون میشم ??

    1. دوست عزیز من بهرو برداشتم اصلا کیفیت نداره و خدمات نداره و تهیه لوازم یدکیش تو بازار مخصوصا بدنه مشکل و غیر ممکنه اگر آیروکس اصلی میتونید بخرید اگرنه این چینیهای بی کیفیت مفت گرونه

  30. سلام و وقت بخیر بین طرح آیروکس آب خنک گلکسی و nvx ۱۷۰ موندم و نمی‌دونم کدوم رو بخرم و آب خنک ۱۵ تومن گرون تره ولی می‌خواستم بپرسم ببینم به نظر شما و کسایی که دارند و استفاده کردند کدوم مورد کیفیت و ارزش خرید بالاتری داره ممنون میشم نظراتتون باهام به اشتراک بزارید

    1. از آنجایی که آب و هوای کشور ما رو به گرم شدن رفته طبیعتا آب خنک بودن باعث شده تا کارایی انحین در هر آب و هوایی بهینه باشد ولی هوا خنک در زمان گرما ار کارایی انجینش کاسته و به آن فشار وارد میکند. اگر بینید همه خودروها آب خنک هستند و اگر این روش بد بود به موتورسیکلت ها راه پیدا نمیکرد. ضمن اینکه قدرت توان آب خنک این موتور سیکلت بالاتر مدل معمولی آن است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!