آموزش و ترفندپیشنهاد سردبیرگوناگون

مزایا و معایب تردد با موتورسیکلت در شهر

اخبار خودرو

موتورسیکلت‌ها، وسایل نقلیه‌ای هستند که امروزه توسط شرکت‌های متعدد در جهان، در انواع مختلف اندازه، شکل، حجم انجین و کلاس‌های مختلف تولید می‌شوند. کلاس‌های موتورسیکلت نیز انواع مختلفی دارند از موتورهای شهری با حجم موتور و قدرت کم گرفته تا موتورهای اسپرت جذاب و موتورهای مخصوص سفر و گشت‌وگذار که همگی برای اهداف متفاوت ساخته شده‌اند. امروزه تردد با موتورسیکلت در شهر بدلیل مزایا زیادی که دارد امری حیاطی برای یک سری افراد شده است.

شاید امروزه شما به این موضوع فکر کرده‌اید که با موتورسیکلت خودتان به سفرهای درون‌شهری یا برون‌شهری کوتاه یا حتی سفرهای طولانی بروید یا اصلا این کار را انجام داده‌اید. اگرچه معایب و عوارض موتور سواری را می‌تواند برای چنین رفت‌وآمدهایی یافت، اما مزایا آن دو برابر ممکن است باشد.

معایب تردد با موتورسیکلت

ابتدا قصد داریم در مورد معایب تردد با موتورسیکلت در شهر صحبت کنیم. اولین چیزی که باید بدانیم این است که با سوارشدن روی موتور و راندن این وسیله نقلیه دوچرخ، خودمان را در معرض انواع و اقسام عناصر طبیعی همچون، نور خورشید، برف و باران، باد، حشرات و دود و آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و پرترافیک قرار بدهیم.

از آنجا که موتور سیکلت همانند خودرو نمیتواند در برابر حوادث رانندگی از راکب خود مراقبت کند و همچنین احتمال اینکه برای موتور، حادثه‌ای رخ دهد بیشتر از خودرو است؛ زیرا نسبت به ماشین 2 چرخ کمتر دارد و هم دیگر خبری از درب‌ها، سپرها، کیسه هوا و امکانات ایمنی دیگر همچون خودرو نیست.

یکی دیگر از معایب سوارشدن روی موتور در مسیرهای درون‌شهری این است که شما تا جای ممکن نمی‌توانید به‌اصطلاح لباس‌های پلوخوری بپوشید. شاید کمی برایتان مشکل به نظر برسد اما در حال حاضر پوشیدن لباس‌های استاندارد و ایمن برای موتورسواری در کنار کلاه ایمنی، می‌تواند بهترین توصیه باشد.

مزایا تردد با موتورسیکلت

از آنجایی که هر وسیله ای دارای معایبی است قطعا مزایای خاص خودش را هم دارد. اولین و مهم‌ترین دلیل برای موتورسواری را می‌تواند هزینه‌های به‌مراتب کمتر آن نسبت به خودرو دانست. با موتور هزینه‌ی سوخت کمتری می‌پردازیم و هم لوازم یدکی آن قیمت پایین‌تری نسبت به ماشین دارند. همچنین موتورهای جدید آلایندگی کمتری دارند.

مزیت دیگر تردد با موتورسیکلت صرفه‌جویی در زمان است. شکی نیست که در ترافیک خسته کننده شهرها و در برخی از مسیرهایی که نمی‌توان با خودرو در آنها تردد کرد، موتورسیکلت حرف اول را می‌زند.

یک دلیل جذاب دیگر نیز این است که رانندگی با موتورسیکلت شبیه تمرین‌های ورزشی است. در حقیقت این دلیل برای کسانی خوب است که می‌خواهند هیکلشان روی فرم باشد. بر اساس تحقیقات، در رانندگی با موتورسیکلت، کالری بیشتری نسبت به زمانی که سوار خودرو هستید سوخته می‌شود. البته این نتایج، کلی بوده و بسته به شرایط و افراد، می‌تواند تغییر کند.

آخرین مزیت برای راندن یک موتورسیکلت می‌تواند احساس لذت و شادی باشد که موتورسوار با راندن وسیله نقلیه دوچرخ آنرا به دست می‌آورد. البته میزان این لذت بردن نیز در افراد، متفاوت است؛ اما هرچه که باشد، این حس سرخوشی و لذت بردن از موتورسواری، می‌تواند با ترشح آدرنالین به آرامش روحی و روانی‌مان، کمک شایانی بکند.

تبلیغ پایین مطلب

محمدحسین

من عاشق هنر، عکاسی و تکنولوژی و IT هستم، برای دل خودم مینویسم. عاشق موتور و ماشینم. عاشق روندن با ماشین و موتورم هستم و کم کم دارم به حوزه خبرنگاری موتورسیکلت مسلط میشم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!