اخباراخبار موتورسیکلت

کاوازاکی نینجا H2 HySE اولین موتورسیکلت هیدروژنی مسابقه‌ای جهان

اخبار خودرو

به گزارش پلاس موتو یکی از غول‌های موتورسازی دنیا یعنی کاوازاکی ژاپن، اولین موتورسیکلت ورزشی هیدروژنی جهان را با نام کاوازاکی نینجا H2 HySE رونمایی کرد. این موتورسیکلت بر اساس مدل نینجا H2 موجود این شرکت ساخته شده است و از یک انجین هیدروژنی مشتعل کننده مستقیم استفاده می‌کند.

مشخصات فنی کاوازاکی نینجا H2 HySE

نینجا H2 HySE دارای یک انجین چهار سیلندر خطی با حجم 998 سی‌سی است. این پیشرانه از یک سیستم سوخت رسانی هیدروژنی مستقیم استفاده می‌کند که در آن هیدروژن به طور مستقیم به محفظه احتراق تزریق می‌شود. این کار باعث می‌شود که موتور قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به نوع بنزینی تولید کند.

نینجا H2 HySE با کمک یک موتور و سیستم الکتریکی که در آن تعبیه شده می‌تواند در هنگام شتاب گیری یا بالا رفتن از سربالایی‌ها به موتور کمک کند. این سیستم از یک باتری لیتیوم یونی استفاده می‌کند که توسط ژنراتور هیدروژنی شارژ می‌شود.

کاوازاکی H2 HySE هنوز در مرحله نمونه اولیه (کاسنپت) قرار دارد و فعلا مدیان کاوازاکی هیچ برنامه‌ای برای تولید انبوه آن اعلام نکرده است. با این حال، این موتورسیکلت نشان دهنده جهش و پیشرفت کاوازاکی در زمینه فناوری پیشرانه‌های هیدروژنی است.

سخن پایانی

رونمایی از این مدل نینجا یک گام مهم در توسعه موتورسیکلت‌های هیدروژنی است. این موتورسیکلت نشان می‌دهد که موتورسیکلت‌های هیدروژنی نیز می‌توانند قدرت و عملکردی مشابه موتورسیکلت‌های بنزینی داشته باشند. با پیشرفت فناوری هیدروژنی، انتظار می‌رود که موتورسیکلت‌های هیدروژنی در آینده به گزینه‌ای محبوب برای علاقه‌مندان به موتورسیکلت تبدیل شوند.

تبلیغ پایین مطلب

محمد سعید بهمنی

دنیای موتور و ماشین، دنیای عجیبیه! قبول دارین؟ سوالی داشتین در خدمتم @msaeidb

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!