پیشنهاد سردبیرمشاوره خرید

بهترین موتور برای کار و پیک موتوری

اخبار خودرو

احتمالا هنگامی که در خیابان هستید پیک موتوری‌های زیادی را می‌بینید که علاوه بر جابه‌جایی غذا، وسیله یا انسان نیز حمل می‌کنند، یا شاید خودتان یک پیک موتوری باشید! به هر حال، آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که موتورسیکلتی که به عنوان پیک موتوری استفاده می‌شود باید چه مشخصاتی داشته باشد؟ در ادامه میخواهیم به شما کمک کنیم تا بهترین موتور برای کار و پیک موتوری را به راحتی انتخاب کنید.

بدون شک، همه کارها بسیار سخت و دشوار هستند و به زحمت زیادی نیاز دارند‌. علاوه بر آن، برای دست‌یابی به برخی از آنها باید مدرک معتبر و مهارت فراوان داشته باشید. اما اگر می‌خواهید به عنوان یک پیک موتوری فعالیت کنید، تنها کافی است گواهینامه موتور داشته و یک موتورسیکلت در اختیار داشته باشید. همچنین قوانین رانندگی را نیز رعایت کنید.

 حالا ما در این مطلب می‌خواهیم ویژگی‌های پیک موتوری را بررسی کنیم، پس اگر در این زمینه سوالاتی دارید و دوست دارید بدانید یک موتورسیکلت مخصوص پیک موتوری چه مشخصاتی باید داشته باشد، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

تعریف شغل پیک موتوری و ویژگی‌های موتورهای مخصوص این کار

یکی از شغل‌های پردرآمد در شهرهای بزرگ پیک موتوری است. چرا که جمعیت این شهرها بیشتر است، در نتیجه ترافیک بالا بوده و سریع‌تر انجام شدن تقاضای مشتریان از اهمیت فراوانی برخوردار است. پس انتخاب بهترین موتور برای کار و پیک موتوری نقش مهمی در این شغل سخت دارد.

رستوران‌ها و شرکت‌های حمل و نقل برای ارائه سریع خدمات خود از پیک موتوری استفاده می‌کنند. در هر صورت برای چنین مشاغلی، چه موتوری مناسب است و این موتور باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ پس بیایید آنها را باهم بررسی کنیم.

این مطلب را نیز بخوانید: نحوه صحیح آب بندی موتور سیکلت

این مطلب را نیز بخوانید: تولید انجین موتور سیکلت برای اولین بار در ایران توسط گروه صنعتی نیرو موتور

موتورسیکلت‌هایی که برای پیک موتوری استفاده می‌شوند باید ویژگی‌های خوبی از جمله لوازم یدکی ارزان قیمت، استحکام زیاد، مصرف سوخت کم، قابلیت نصب باکس و … داشته باشند.

اگر بخواهیم به چند نمونه از موتورسیکلت‌های خوب که در این حیطه کاربرد دارند اشاره کنیم، می‌توان موتور سیکلت دینو طرح باکسر، موتور سیکلت TVS HLX150، موتور سیکلت رهرو طرح باکسر و موتور سیکلت‌های هوندا CG125 و طرح هوندا را نام برد. مدل پرواز 125 سی‌سی طرح هوندا قطعات و لوازم یدکی ارزانی دارد و در بازار هم در دسترس است. تمام مدل‌های باربری باید سبک و کارآمد باشند‌.

معرفی بهترین موتور برای کار و پیک موتوری

  • هانی طرح باکسر 200 سی‌سی: این مدل مخصوص استفاده شهری است و مخزن سوخت 12 لیتری دارد. حجم موتور 198 سی‌سی برآورد شده است. این مدل به قابلیت حمل بار مجهز شده و طرفداران زیادی دارد.
  • هانی طرح هوندا 125 سی‌سی: این مدل شهری در هر 100 کیلومتر مخزن سوخت 9 لیتری دارد و حجم موتور آن 125 سی‌سی است.
  • تی‌وی‌اس مدل HLX150: حجم مخزن سوخت این مدل 11 لیتر بوده و حجم موتور نیز 148 سی‌سی برآورد می‌شود‌.
  • دینو طرح باکسر BX200: حجم موتور این محصول 200 سی‌سی است و حجم مخزن سوخت آن نیز 11 لیتر خواهد بود.

ویژگی‌های موتورسیکلت‌های مخصوص پیک موتوری

  • قابلیت حمل بار و نصب باکس
  • لوازم یدکی ارزان
  • مصرف سوخت پایین
  • استحکام بالا
  • وزن پایین

قابلیت نصب باکس

شاید گمان کنید که همه موتورها برای باربری مناسب هستند، ولی باید گفت که موتورهایی که باکس و لوازم باربری دارند، کیفیت کار پیک موتوری را افزایش می‌دهند و می‌توانند علاوه بر افزایش درآمد فرد، توجه همگان را به خدمات شرکت مربوطه جلب کنند. همچنین مرسوله باید بدون هیچ آسیب‌دیدگی به دست مشتری برسد. در اینجا بهترین نمونه هانی طرح باکسر 200 سی‌سی است.

ارزان بودن لوازم یدکی

از آنجایی که روزانه با موتورسیکلت سروکار دارید، بهتر است که به صورت دوره‌ای نسبت به سرویس لوازم یدکی اقدام کنید. در نتیجه بهتر است که موتوری با لوازم یدکی ارزان قیمت و در دسترس انتخاب کنید. موتورسیکلت پرواز 125 سی‌سی طرح هوندا نیرو موتور یکی از این مدل‌ها است که لوازم آن ارزان است و به راحتی در بازار پیدا می‌شوند.

مصرف سوخت پایین

میزان مصرف سوخت در موتورسیکلت‌های باربری امری مهم و حیاتی است؛ چون این‌ موتورها مسافت زیادی را در روز طی می‌کنند و نباید هزینه زیادی برای راننده آن ایجاد کنند. پیشنهاد ما در اینجا مدل‌های انژکتوری است که به عنوان مثال می‌توانیم به KLD کبیر موتور با سوخت 1.7 لیتر در هر 100 کیلومتر اشاره کنیم.

استحکام بالا

موتور سیکلت هوندا CG125 و طرح هوندا تکتاز 125 سی سی هستند که قدرت و استحکام خوبی دارند و برای باربری مناسب هستند‌. افرادی که با موتورسیکلت کار می‌کنند باید بتوانند در سرعت‌های مختلف تعادل موتور را حفظ کرده و در مواردی که ترافیک زیادی وجود دارد، به راحتی مانور دهند. 

سبک بودن

یکی دیگر از عواملی که در خریداری موتور پیک موتوری باید به آن توجه کنید، سبک بودن آن است. علاوه بر آن بهتر است که موتورسیکلت باربری طراحی پیچیده‌ای نداشته باشد و رانندگی با آن دشوار نباشد.

بهترین موتور برای کار و پیک موتوری

جمع‌بندی برای انتخاب بهترین موتور برای کار و پیک موتوری

ما سعی کردیم در این مطلب تمام ویژگی‌های موتورسیکلت پیک موتوری را بیان کنیم. یک موتورسیکلت مخصوص کار حمل و نقل یا غذا باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد و بتواند مرسوله را بدون آسیب دیدن به مقصد برساند.

فراموش نکنید که این نوع از موتورسیکلت‌ها باید سبک باشند و به لوازم یدکی ارزان، قابلیت نصب باکس و ترک بند مجهز شده باشند، علاوه بر آن استحکام و مصرف سوخت پایینی داشته باشند. همچنین به شرایط گارانتی و بودجه خود نیز توجه کنید.

در نهایت، نظر شما درباره موتور مخصوص پیک موتوری چیست و چه ویژگی‌هایی در خرید موتورسیکلت پیک موتوری بیشترین اهمیت را دارند؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

تبلیغ پایین مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!