پیشنهاد سردبیرمشاوره خرید

معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری

راهنمای جامع انتخاب موتور برای تمامی مصارف شخصی و کار

اخبار خودرو

از زمانی که قیمت خودرو بدلیل تحریم‌ها و افزایش قیمت دلار بالا رفته، تقاضا برای خرید موتور سیکلت نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرد گویی که موتورسازها از تامین قطعات یدکی و خدمات دهی به این همه مشتری عاجز مانده‌اند. با کمک موتور سیکلت‌های درون شهری براحتی از ترافیک سطح شهر خلاص شده و این وسیله کاربردی می‌تواند گزینه بسیار خوبی در کلان شهرها باشد. اما انتخاب بهترین موتور سیکلت‌های شهری بستگی به فاکتورهای مهمی دارد که در زیر به چند مورد از آنها در پلاس موتو اشاره می‌کنیم.

فاکتورهای مهم برای انتخاب موتور سیکلت درون شهری

میزان مصرف سوخت

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب موتور سیکلت شهری، مقدار مصرف سوخت آن است. ترافیک سنگین، فواصل زیاد و… ، باعث می‌شود که مصرف سوخت بالا برود. در نتیجه باید در انتخاب موتور سیکلت به مقدار مصرف سوخت آن توجه اساسی کرد.

هندلینگ و امنیت

آسان بودن کنترل موتور سیکلت باعث می‌شود که در شرایط بحرانی، موتور را به راحتی تحت هدایت خود قرار دهید. اما سیستم امنیت موتور سیکلت در کنترل کردن آن بسیار مهم است. وجود ترمز ضد قفل ABS یکی از ویژگی‌های تأثیرگذار در انتخاب موتور سیکلت شهری می‌باشد.

قیمت

قیمت یکی از فاکتورهایی است که باید با بودجه شما هم‌خوانی داشته باشد. به‌غیر از قیمت موتور سیکلت، هزینه‌های جانبی آن را هم باید در نظر گرفت. هزینه‌های تعمیر، تعویض قطعات و… .

تامین قطعات و خدمات پس از فروش

در نهایت انتخاب بهترین موتور سیکلت شهری برای هر فرد، بستگی به نیاز و سیلقه آن شخص داشته ولی آخرین فاکتور و یکی از مهمترین آنها تامین قطعات و خدمات پس از فروش شرکت فروشنده است که بسا اکثر سازندگان و مونتاژ کنندگان این وسیله نقلیه در 90 درصد مدلها نمره قابل قبولی حتی در حد متوسط دریافت نمی‌کنند که این مقلوله قطعات در ادامه پرفروش ترین موتور سیکلت‌های کمی بهتر است و مشکل قطعات ندارید ولی مشکل خدمات پس از فروش همچنان پابرجاست.

در نهایت انتخاب بهترین موتور سیکلت شهری برای هر فرد، بستگی به نیاز و سیلقه آن شخص دارد. در ادامه پرفروش ترین موتور سیکلت‌های مناسب برای رانندگی در شهر را معرفی می‌کنیم.

موتور سیکلت طرح هوندا CG و CDI - معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری

موتور سیکلت طرح هوندا CG و CDI

موتور سیکلت طرح هوندا CG و CDI، اولین موتور در لیست پرفروش‌ترین موتور سیکلت‌هاست بطوری که شب و روز شما باید حتما چندتا از این موتورها در خیابان ببنید.

این مدل از موتور هوندا زمانی که وارد ایران شد، با استقبال گرمی روبرو شد و از آن پس تا به امروز، جزء پرفروش‌ترین موتورسیکلت‌ها محسوب می‌شود.

موتور طرح هوندا نسبت به موتورسیکلت‌های دیگر از قیمت مناسب‌تری بهره‌مند است و می‌توان از آن به عنوان بهترین موتور برای کار و پیک موتوری انتخاب کرد. طرح این موتور در ۳ مدل ۱۲۵، ۱۵۰ و ۲۰۰ سی سی با سیستم ترمز معمولی، دیسکی و … توسط شرکت‌های موتورسازی داخلی عرضه می‌شود.

موتور سیکلت هوندا کلیک و طرح کلیک - معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری

موتور سیکلت هوندا کلیک و طرح کلیک

چندسالی است که هوندا کلیک ۱۵۰ به ایران وارد شده است و از همان روزهای نخست این اسکوتر شهری طرفداران بی‌شماری پیدا کرد. هوندا واریو یا همان کلیک و طرح کلیک، یکی از بهترین موتور سیکلت‌های شهری به حساب می‌آید.

این موتور از امنیت و راحتی بالا در حین رانندگی برخوردار است. ظاهر آن جوانپسند و اسپورتی بوده و قدرت و عملکرد مناسبی در نسخه اصلی و قابل قبولی در طرح آن دارد. پیشرانه نسخه اصلی موتور ۱۵۰ سی سی، تک سیلندر، ۴ زمانه، ۲ سوپاپ و آب خنک است. هوندا واریو ۱۵۰ می‌تواند حداکثر قدرتی معادل ۱۳ اسب بخار در ۸۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۳.۴ در ۵۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند و در مورد مدل طرح کلیک فقط اشاره میکنیم که 9 اسب بخار قدرت دارد.

هوندا کلیک در دو مدل ۱۲۵ و ۱۵۰ سی سی ساخته شده است و در حال حاضر مدل ۱۵۰ آن به کشور ما وارد می‌شود. طرح این موتور توسط شرکت‌های داخلی با پیشرانه‌ و ویژگی‌های مختلف به همراه کیفیتی به مراتب کمتر از مدل اصلی عرضه می‌شود.

موتور سیکلت باکسر و طرح باکسر - معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری

موتور سیکلت باکسر و طرح باکسر

موتور سیکلت بعدی که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم، موتور سیکلت Boxer شرکت باجاج است. زمانی که باکسر به عنوان موتور سیکلت شهری و مخصوص کار یا حمل ونقل وارد ایران شد، عملا بازار را در اختیار خود قرار داد. بعد از آنکه Boxer با استقابل گرمی روبرو شد و بدلیل تحریم‌ها باجاج از بازار ایران خارج شد، عمده شرکت‌های چینی و داخلی شروع به تولید طرح این موتور کردند. موتور سیکلت هانی طرح باکسر کبیر KLD و بنلی کی وی سیتی جزء پرفروش ترین موتورهای طرح باکسر می‌باشند.

موتور سیکلت یاماها آیروکس و طرح ایروکس - معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری

موتور سیکلت یاماها آیروکس و طرح ایروکس

بعد از ساخت و عرضه موتور هوندا کلیک، شرکت یاماها ۲ سال بعد موتور اسکوتر آیروکس ۱۵۵ را معرفی کرد. آیروکس در کنار کلیک، یکی از بهترین موتور سیکلت‌های شهری دوران خود شناخته می‌شود.

طراحی این موتور نیز مانند کلیک اسپورت است و با این تفاوت که، آیروکس شباهت بیشتری به موتورهای کلاس استریت دارد. جای پای راننده برخلاف اسکوترهای دیگر جدا است و صندلی ترک نشین آن بالاتر می‌باشد.

پیشرانه این موتور ۱۵۵ سی سی، تک سیلندر و چهار زمانه است. آیروکس ۱۵۵ می‌تواند حداکثر قدرت ۱۴.۷ اسب بخار در ۷۷۵۴ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۳.۸ نیوتون متر در ۵۹۸۸ دور در دقیقه تولید کند.

هم‌اکنون این موتور و طرح ایروکس آن با پیشرانه‌های مختلف و مشخصات فنی مختلفی توسط شرکت‌های داخلی عرضه می‌شود.

موتور سیکلت بنلی ۱۸۰S - معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری

موتور سیکلت بنلی ۱۸۰S

موتور سیکلت بنلی ۱۸۰S، یکی دیگر از موتورهای پرفروش لیست ما می‌باشد. موتورهای بنلی همیشه در لیست موتور سیکلت‌های با کیفیت قرار داشته‌اند. اما همواره این برند چینی مشکلات خودشان را نیز در مقابل رقبای ژاپنی و اروپایی خود دارند.

طراحی سبک رِیس پیشرفته این موتور در قسمت شاسی به سبک ایتالیایی همراه بوده و مشخصات فنی نسبتا خوبش، موتور ۱۸۰S را نسبت به رقیبان متمایز کرده است. این موتور دارای پیشرانه با حجم ۱۷۵ سی سی، تک سیلندر، ۴ زمانه و ۴ سوپاپ می‌باشد. بنلی 180S می‌تواند حداکثر قدرتی معادل ۱۸ اسب بخار در ۹۵۰۰ دور دقیقه و ۱۴ نیوتن متر گشتاور در ۷۰۰۰ دور دقیقه تولید کند.

موتور سیکلت گلکسی NH180 و NA180
- معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری

موتور سیکلت گلکسی NH180 و NA180

موتور سیکلت‌های گلکسی NH180 و NA180 از SYM تایوانی که توسط نیرو موتور مونتاژ می‌شوند در طراحی ظاهری و فنی بسیار به هم شبیه هستند که حدود 60 الی 70 درصد در قطعات با هم مشترکند که یکی از آنها برای استفاده در شهر (نیکد) و دیگری سفرهای بین شهری و آفرودی (ادونچر) ساخته شده توانسته‌اند در بازار ایران بخاطر کیفیت اسم و رسمی بپا کنند.

یک پیشرانه ۱۸۳ سی‌سی تک سیلندر ۴ زمانه و ۴ سوپاپ آب خنک وظیفه تامین نیروی گلکسی را بر عهده دارد. این پیشرانه قدرتی برابر با ۱۸ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۵.۷ نیوتون‌ متر تولید می‌کند.

مقاله مرتبط: بررسی گلکسی SYM NH250 برادر قوی‌تر NH180

موتور سیکلت بنلی ۲۴۹S - معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری

موتور سیکلت بنلی ۲۴۹S

موتور سیکلت بنلی 2 سیلندر ۲۴۹S یکی از محبوب‌ترین موتورهای این لیست می‌باشد. بنلی ۲۴۹S به عنوان موتور سنگین شهری به حساب می‌آید.

این موتور سیکلت در کلاس استریت بوده و TNT ۲۴۹S دارای پیشرانه با حجم ۲۴۹ سی سی، ۲ سیلندر موازی، ۴ زمانه و ۸ سوپاپه می‌باشد. این موتور می‌تواند حداکثر قدرت ۳۱.۵ اسب بخار در ۱۱۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۱.۲ نیوتون متر در ۹۰۰۰ دور دقیقه تولید کند.

این نکته را در نظر داشته باشید اصلا با این موتور قصد کات آف زدن نکنید که بعد آز آن پشیمان خواهید شد و باید انجین 2 سیلندر آنرا به دست تعمیرکار بسپارید.

موتور سیکلت سی اف ۲۵۰ NK - معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری

موتور سیکلت سی اف ۲۵۰ NK

یکی دیگر از موتورهای سنگین شهری که می‌توان نام برد، موتور سیکلت CFMOTO مدل ۲۵۰NK که به سی اف ۲۵۰ مشهور است می‌باشد.

این موتور دارای انجینی با حجم ۲۴۹ سی سی، تک سیلندر، ۴ زمانه و ۴ سوپاپه می‌باشد. حداکثر قدرتی که موتور ۲۵۰NK می‌تواند تولید کند، ۲۸  اسب بخار در ۹۲۰۰ دور در دقیقه با گشتاور ۲۲ نیوتون متر در ۷۲۵۰ دور در دقیقه می‌باشد.

نکته‌ حائز اهمیت در این موتور، ظاهر جذاب و مدرن آن است و با در نظر گرفتن حالت‌های مختلف رانندگی، می‌تواند گزینه مناسبی برای انتخاب دانست.

موتور سیکلت گلکسی JT۲۰۰ - معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری

موتور سیکلت گلکسی JT۲۰۰

اگر بخواهیم به یکی از بهترین موتور سیکلت‌های شهری اشاره کنیم، باید موتور سیکلت گلکسی JT200 را نام ببریم. موتور سیکلت JT۲۰۰ شرکت SYM به‌روز شده و فیس لیفت موتور J۲۰۰ این شرکت است.

JT۲۰۰ دارای پیشرانه با حجم ۲۰۰ سی سی، تک سیلندر، ۴ زمانه و ۲ سوپاپه می‌باشد. این موتور می‌تواند قدرتی تا حداکثر ۱۱.۸ اسب بخار در ۸۰۰۰ دور در دقیقه با گشتاور ۱۲.۲ نیوتون متر در ۶۰۰۰ دور در دقیقه را در اختیار شما بگذارد. 

موتور سیکلت تریل روان - معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری

موتور سیکلت تریل روان

یکی دیگر از بهترین موتور سیکلت‌هایی که می‌توان از آن در شهر و جاده‌های ناهموار استفاده کرد، موتور سیکلت تریل روان مدل QM200 است. این موتور در اصل در کلاس دوال اسپورت یا موتورهای دو منظوره قرار دارد. ولی برحسب عادت به آن تریل گفته می‌شود.

تریل روان دارای حجم انجین ۱۹۹ سی سی، تک سیلندر و چهار زمانه است. برای این موتور سیکلت با داشتن پیشرانه ۱۹۹ سی سی، حداکثر قدرت ۱۱.۵ کیلووات در ۸۰۰۰ دور در دقیقه با گشتاور ۱۴.۵ نیوتون متر در ۷۰۰۰ دور در دقیقه محاسبه شده است.

موتور سیکلت هوندا وِیو و طرح ویو - معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری

موتور سیکلت هوندا وِیو و طرح ویو

آخرین موتور در لیست بهترین موتور سیکلت‌های شهری، موتور هوندا وِیو و طرح ویو آن می‌باشد. موتورهای کلاس کاب، موتورهای نیمه اتوماتیک هستند.

Wave یک موتور با حجم ۱۲۵ سی سی است که می‌تواند قدرتی حدود ۹ اسب بخار با گشتاور تقریبی ۱۰.۴ نیوتن متر تولید کند. نسخه اصلی این موتور برای انتقال قدرت از یک جعبه دنده ۴ سرعته با کلاچ اتوماتیک استفاده می‌کند.

یکی از مزیت‌های موتورهای وِیو، مصرف سوخت آنها است که تقریبا ۱.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. بعد از عدم تولید هوندا وِیو و به دلیل استقبال خوبی که از این موتور صورت گرفت، شرکت‌های موتورسازی داخلی و خارجی شروع به ساخت و مونتاژ طرح این موتور کردند. موتور سیکلت TVS مدل راکز ۱۲۵، طرح هوندا وِیو، یکی از موتورهای باکیفیت و مناسب رانندگی در شهر است.

این ۱۴ مدلی که نام بردیم، به عنوان بهترین موتور سیکلت‌های شهری به شمار می‌روند. انتخاب هر کدام از این مدل‌ها با توجه به فاکتورهای خرید، به سلیقه شما برمی‌گردد. فرقی نمی‌کند که شما کدام مدل و یا چه برندی را با توجه به بودجه خود انتخاب کنید.

تبلیغ پایین مطلب

محمدحسین

من عاشق هنر، عکاسی و تکنولوژی و IT هستم، برای دل خودم مینویسم. عاشق موتور و ماشینم. عاشق روندن با ماشین و موتورم هستم و کم کم دارم به حوزه خبرنگاری موتورسیکلت مسلط میشم.

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. کاوازاکی ۱۲۵ سی سی GTo تولید ژاپن موتور نمونه ایست ولی دو زمانه است و روغن بغل میخورد

  2. وگو و راکز شهری نیستن، ولی تریل روان (سرطان) شهریه خخخخخ بنلی جفت شهریه؟؟؟!!!

    1. خخخ میخواستیم از دسته تریل هم یک موتور داشته باشیم، ضمن اینکه وگو با آمدن کلیک و ایروکس و طرح های اونا فروش قبل نداشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!