پیشنهاد سردبیرمشاوره خریدنقد و بررسی

بررسی رادیسون کویر S1 125 – موتوری اقتصادی از طرح ویو هوندا

اخبار خودرو

رادیسون کویر S1 125 سی‌سی محصولی از کویر موتور (طرح ویو) است که بر اساس هوندا ویو (Honda Wave) ساخته شده است. هوندا ویو اولین بار در سال ۱۹۹۵ روانه بازار شد و با توجه به استمرار استقبال از آن همچنان تولید می‌شود. البته در طول این سال ها، هوندا ویو چندین بار به روز رسانی شده و برای بهینه شدن تغییراتی در آن توسط هوندا صورت گرفته است.

موتور سیکلت هوندا ویو از سال 1995 تولید می‌شود که دارای کیفیت، قدرت، مصرف سوخت و قیمت مناسبی است (البته در خارج از کشور) و موتور سیکلت طرح ویو نیز یک کپی از آن است که توسط شرکت‌های مختلف در ایران و سایر نقاط دنیا تولید می‌شود.

از آنجا که شرکت‌های داخلی رو به مونتاژ موتور کپی چینی از موتورهایی مانند مدل طرح کلیک کویر و طرح ایروکس در کشور کرده‌اند، در این مقاله از سایت موتور پلاس، قصد داریم تفاوت‌های عمده بین طرح هوندا ویو (رادیسون کویر S1) و هوندا ویو را بررسی کرده و نظرات دیگران درباره آن ها را نقل کنیم.

شرکت های مختلفی در ایران طرح هوندا ویو را تولید می‌کنند. برخی از این شرکت ها عبارتند از:

  • کویر موتور با نام رادیسون S1 125
  • پرواز با نام پرواز GLX 125
  • آشیل با نام آشیل 125
  • پیشرو با نام پیشرو پیام 125
  • احسان با نام احسان RD125

البته این لیست شامل بخشی از شرکت‌های تولیدکننده طرح ویو هستند که شرکت‌های دیگری هم به تولید و مونتاژ طرح ویو در ایران می‌پردازند.

کارایی و استفاده طرح ویو – رادیسون کویر S1 125

طرح ویو رادیسون کویر S1 یک موتور سیکلت کم حجم و سبک وزن است که برای رانندگی در شهر کاملا مناسب بوده است.

اما اگر میخواهید یک موتور سیکلت قدرتمند داشته باشید، ممکن است با انتخاب طرح ویو اشتباه بزرگی مرتکب شوید.

البته که باید به این نکته توجه داشته باشید که طرح ویو یک موتور سیکلت اقتصادی بوده و ممکن است کیفیت و قطعات آن با موتور سیکلت‌های برند و مطرح متفاوت باشد.

مزایا و معایب طرح هوندا ویو

به طور خلاصه، مزایا و معایب موتور سیکلت طرح ویو به شرح زیر است:

مزایا رادیسون کویر S1:

  • قیمت پایین نسبت به موتور سیکلت‌های اصلی
  • مصرف کم سوخت
  • حرکت راحت در ترافیک شهری
  • طراحی زیبا و شبیه به هوندا ویو

معایب رادیسون کویر S1:

  • کیفیت پایین قطعات و جوش
  • عدم دسترسی به خدمات پس از فروش مناسب
  • عدم دوام و استحکام بالا
  • عدم قدرت و شتاب مناسب

رقبای این موتور در بازار ایران

بخشی از رقبای موتور سیکلت کویر S1 در بازار ایران عبارتند از:

  • هوندا ویو که مدل اصلی و الگوی طرح ویو است و دارای کیفیت بالا و قدرت بیشتری است.
  • تی وی اس که یک برند هندی است و دارای موتور 135 سی سی و گیربکس چهار دنده است.
  • لیفان که یک برند چینی است و دارای موتور 125 سی سی و گیربکس پنج دنده است.
  • آشیل که یک برند تایوانی است و دارای موتور 125 سی سی و گیربکس پنج دنده است.

مقایسه هوندا ویو با طرح آن

این دو موتور در بسیاری از جنبه‌های کیفیت، قدرت، مصرف سوخت و قیمت با هم متفاوت هستند که اصولا این مقایسه اشتباه است ولی برخی از این اختلافات عبارتند از:

کیفیت Honda Wave

در بررسی شاخص کیفیت قطعا هوندا ویو از کیفیت بالاتری برخوردار است و که بدنه آن با لوله‌های فولادی ساخته شده است ولی بدنه رادیسون کویر S1 با ورق پرس شده تولید شده است که در برابر ضربه کمتر مقاوم است.

قدرت Honda Wave

انجین هوندا قدرت بیشتری دارد و در مدل 125 سی سی آن 10.1 اسب بخار تحویل راکب خود میدهد ولی در طرح 125 سی سی آن شما معادل 8.08 اسب بخار در اختیار دارید.

مصرف سوخت Honda Wave

در بحث مصرف سوخت نیز هوندا ویو مصرف کمتری دارد که معادل 1.6 لیتر در 100 کیلومتر است و در مدل طرح آن حدود 2 لیتر در 100 کیلومتر است.

خلاصه مقایسه محصولات به صورت بهینه

هوندا ویو و رادیسون کویر S1 دو موتورسیکلت کاب با انجین 125 سی سی هستند. اما هوندا ویو قدرت، گشتاور، راندمان، امنیت و طول عمر بالاتری دارد. همچنین دارای رینگ اسپرت، چراغ لامپ رشته‌ای، ترمز دیسکی جلو و کلاس موتور Scooter است. گارانتی آن نیز اگر از طرف شرکت معتبر وارد شود حدود 24 ماه است.

کویر S1 از نظر اقتصادی بودن مزیت بالاتری دارد. اما از نظر فنی، ظاهری و گارانتی ضعف‌های زیادی دارد. قدرت، راندمان، امنیت و طول عمر آن پایین‌تر است. همچنین دارای رینگ فولادی ساده، چراغ لامپ عادی، ترمز کاسه‌ای جلو و کلاس موتور Cub است. گارانتی آن با توجه به سابقه بد خدمات پس از فروش کویر موتور قابل اطمینان نیست.

رنگ بندی طرح ویو کویر S1 کویر رادیسون S1

جمع‌بندی در مورد S1 125 کویر

بر اساس مقایسه نقاط قوت و ضعف هر دو محصول از نظر کارایی، امنیت، اقتصادی بودن، راندمان و طول عمر، می‌توان گفت که هوندا ویو گزینه مناسب‌تری برای کسانی است که به دنبال یک موتورسیکلت با کیفیت بالا، قابل اعتماد و با طول عمر زیاد هستند.

این محصول دارای قدرت، راندمان، امنیت و ظاهر بالا است. اما قیمت آن بالا و مصرف سوخت آن متوسط است. پس اگر شما مایل به خرید یک محصول با کارایی، امنیت، راندمان و طول عمر بالا هستید، هوندا ویو را انتخاب کنید.

اما رادیسون کویر گزینه مناسب‌تری برای کسانی است که به دنبال یک موتورسیکلت با قیمت پایین و مصرف سوخت پایین هستند. این محصول دارای کارایی مناسب برای تردد شهری است. اما کیفیت، قدرت، راندمان، امنیت و ظاهر آن پایین بوده و گارانتی آن نامشخص است. پس اگر شما مایل به خرید یک محصول با قیمت پایین‌تر، مصرف سوخت کم‌تر و با کارایی مناسب هستید، کویر S1 را انتخاب کنید.

تبلیغ پایین مطلب

محمدحسین

من عاشق هنر، عکاسی و تکنولوژی و IT هستم، برای دل خودم مینویسم. عاشق موتور و ماشینم. عاشق روندن با ماشین و موتورم هستم و کم کم دارم به حوزه خبرنگاری موتورسیکلت مسلط میشم.

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. چون خودم ویو اصل دارم البته مدل حدود ۲۰ سال پیش به جرات میگم بی دردسرترین موتور موجود در ایرانه.قطعاتش به وفور پیدا میشه البته لزوما نیاز نیست یه تیکه فلاپ شکسته حتما اصلشو خرید و منظور از فراوانی چون طرح اون زیاده .ایرادات الکی برنمیداره و هرکی داره ازش راضیه.اما توی طرحها بهترین همین کویر رادیسونه با قیمت مناسب.اما همینجا به دوستانی که قصد خرید هر کلاس موتوری دارند پیشنهاد میکنم عوض خرید نو طرح با همون مبلغ دست دوم اصل اونو از بازار تهیه کنند.

  2. سلام من موتورویواصلی دارم ارسال 85تا حالاسوارم به جرات میتونم بگم تاحالا غیراز پنچری تو خیابون من نداشته واقعا حکم برادرو پدر برگردنم داره اونهایی که موتورایرانی سوارند نمی‌دونن که ویو ژاپن چیه متاسفانه اجناسش گرونه و کمیاب باید مراقب باشید براش پدری کنید

  3. دوستانی که سی دی ای ژاپنی داشتن میدونندکه خود ویو اصلی هم تویه هنداها اسباب بازی محسوب میشه ،چه رسدبه کویر

    1. در مقابل موتورهای کلاس اسپرت ملیاردی شاید ضعیف باشه ولی همین اسباب بازی ۲۰۰ ملیونه و در کلاس خودش حرف اولو میزنه

  4. هوندا ویو اصلی که یه چیز دیگس و طبیعیه که هیچ گرونی برای وسایل ژاپنی بی دلیل نیست. اما در مورد طرح ویوها بهترینشون کویر رادیسون (دقت کنید کویر رادیسون نه کویر زمرد یا رکورد که ضعیفه) و سپس متین انجین بزرگ بوده و هست. چون این دو مدل دقیقاً از روی هوندا ویو اصلی کپی برداری شدند. خودم یه رادیسون دارم البته کاربراتوری مدل 90 که هفت سال کارکرده بود موقعی خریدمش و الانم 5ساله دست خودمه. خداوکیلی حرف نداره. این قبیل موتورها اولاً برخلاف موتورهای معمولی 125 بوبین یعنی سیم پیچ مولد برقشون در روغن شناوره و باعث میشه موتور دیرتر گرم بشه و از بین بره. ثانیاً برخلاف اکثره موتورها زنجیرتایم هستند به جای دنده تایم و باعث میشه تعادل بسیار خوب و لرزش بسیار کمی داشته باشند. از تمام اینها گذشته مصرفشون نسبت به سایر موتورها کمتره…صدای اگزوزشون بسیار کمه و باعث میشه وقتی نصف شبی باهاش میای خونه همسایه ها بیدار نشن…سبد جلو دارند و می تونی وسایل خرید و… هم توش بذاری…زیر زین هم مقداری جا هست…بدون کلاچ هستند و مثل سایر موتورها نیستن که سیم کلاچ بریده بشه چون اصلا کلاچ ندارند. کلاً موتوره بسیار مناسبی برای داخل شهر هستند. اما معایبی هم دارند. اینکه حجم باکشون کمه(3.5 لیتره)…کیفیت روغنشون بسیار مهمه و اگه روغن تقلبی توش بریزین زود خراب میشه چون تمام انجین موتور و حتی مولد برقشون در روغن شناوره…خیلی باید حواستون به لاکها و فلاپ هاش باشه…زود صفحه کلاچشون تموم میشه(معمولاً بین 3500 الی 4500 کیلومتر) چون کلاچ ندارند…قطعاتشون نسبت به موتور 125 معمولی کمی گرون ترند.

  5. خودم از سال ۹۷ رادینسون دارم بی کلاج هست بی خطر هست مثلا کلاچ از دستت در بره بپره .
    بعد عشق سرعت رو تحربک نمیکنه که بخوای ویراژ بدی . تا حالا مشکل نداشتم البته کمک رو کمی سفت کردم تا عقب زباد. بالا پایین نکنه .
    زیر پایی عالیه . از تهران تا کرج براش زیاده اما تک راحت میره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!