پیشنهاد سردبیرمشاوره خریدنقد و بررسی

بررسی اسکوتر برقی iTango سه چرخ کویر موتور از Doohan

اخبار خودرو

اسکوتر برقی iTango (آی تانگو) سه چرخ کویر موتور مونتاژ برند چینی Doohan است و چیدمان این چرخ‌ها بطوری است که دو چرخ در جلو و یک چرخ در عقب قرار دارد. این اسکوتر برای نوجوانان طراحی و ساخته شده است و دارای تنوع رنگ‌های روشن و جذاب است. این اسکوتر مزایایی و معایب خاص خودش را داشته که می‌خواهیم در موتور پلاس به آنها بپردازیم.

بررسی اسکوتر برقی iTango سه چرخ کویر موتور از Doohan اسکوتر آی تانگو کویر موتور

نکته: در این مقاله بررسی بدلیل نبودن تصاویر مناسب و توضیحات کافی (دفترچه راهنما) در سایت کویر موتور، در این بررسی از تصاویر سازنده اصلی آن یعنی Doohan چینی استفاده کرده‌ایم.

به تعریف کویر موتور این اسکوتر برقی از نسل سوم اسکوترهای برقی است که از تکنولوژی‌های روز در آن استفاده شده است.

بررسی اسکوتر برقی iTango سه چرخ کویر موتور از Doohan اسکوتر آی تانگو کویر موتور

بررسی فنی اسکوتر برقی iTango

سه چرخه بودن این اسکوتر با سیستم DDWT-S (فناوری چرخ جلو دوگانه) باعث شده تا هندلینگ و پایداری در زمان رانندگی مخصوصا در زمان پیچیدن بهتر شده باشد و وجود سه دیسک ترمز عملکرد اطمینان بخشی داشته باشد.

وزن خالص iTango حدود 86 کیلوگرم است که با سه ترمز دیسکی (نرم بهینه شده‌) همراه با ABS توقف ایمنی دارد.

این اسکوتر دارای سیستم تعلیق هیدرولیک در جلو و عقب بوده و انعطاف پذیری خوبی به iTango در شرایط مختلف جاده می‌دهد.

سایز دو تایر جلو آن ۱۲” – ۷۰/۹۰ و تایر عقب ۹۰/۷۰ – ۱۲” بوده و لاستیکهای آن تیوبلس است.

بررسی اسکوتر برقی iTango سه چرخ کویر موتور از Doohan اسکوتر آی تانگو کویر موتور

موتور الکتریکی و باتری

موتور الکتریکی اسکوتر برقی iTango کویر در چرخ عقب قرار گرفته و ساخت برند معتبر بوش است. قدرت این موتور الکتریکی 1200 وات با گشتاور 115 نیوتون متر با حداکثر توان ۱.۲۸ کیلووات معادل ۱.۷۴ اسب بخار است که آن را قادر می‌کند تا از شیب 12 درجه به راحتی بالا برود. حداکثر سرعت آی تانگو 25 کیلومتر بر ساعت است. این موتورسیکلت توانایی حمل حداکثر بار 200 کیلوگرم دارد.

دو باتری لیتیومی مورد استفاده در اسکوتر برقی آی تانگو از برند LG یا Panasonic بوده و دارای توان خروجی 26 آمپر بر ساعت با وزن حدود 10.4 کیلوگرم است. شعاع یا برد حرکتی این اسکوتر با باتری فول شارژ در شرایط عادی – 45 -55 کیلومتر است. زمان شارژ پر شدن برای این باتری‌ها ۳ ساعت اعلام شده است.

بررسی اسکوتر برقی iTango سه چرخ کویر موتور از Doohan اسکوتر آی تانگو کویر موتور

از دیگر مزایای باتری لیتیومی و استفاده از آنها در اسکوترهای برقی می‌توان به داشتن قدرت انرژی الکتریکی 3 برابری نسبت به باتری‌های اسیدی و معمولی در ذخیره انرژی و خروجی آنها اشاره کرد.

سیستم هوشمند BMS باتری

باتری‌ها توسط سامانه هوشمند BMS یکپارچه شده‌اند که آنها را در برابر جریان بیش از حد، شارژ بیش از حد، جلوگیری از تخلیه کامل، حفظ تعادل شارژ، اتصال کوتاه، افزایش دما و شوک ناشی از قطع جریان برق محافظت می‌کند.

بررسی اسکوتر برقی iTango سه چرخ کویر موتور از Doohan اسکوتر آی تانگو کویر موتور

طراحی ظاهری آی تانگو

تنوع رنگی این اسکوترباعث شده تا پاسخگو همه سلیقه‌ها باشد. iTango در رنگه‌های آبی, خاکستری, زرد, سفید, صورتی و قرمز موجود است.

چراغ‌های جلو دارای دیلایت و تماما LED در کنار طراحی iTango به روز بوده و با استفاده از عناصر هندسی شکل بدنه اصلی ساده و مدرن بنظر می‌رسد و شخصیت جوان به آن داده است.

تعبیه فضای حمل بار در زیر زین و مناسب برای قرارگیری پاهای راننده را میتوان از نقاط قوت این اسکوتر جمع و جور برشمرد. متاسفانه اندازه زین آن برای سوار شدن همزمان دو راکب کمی کوچک بوده و در این مورد نباید توقع آنچانی از آن داشت.

بررسی اسکوتر برقی iTango سه چرخ کویر موتور از Doohan اسکوتر آی تانگو کویر موتور

دیگر امکانات اسکوتر برقی Doohan iTango 

iTango کویر قابلیت اتصال به تلفن همراه هوشمند از طریق بلوتوث دارد و می‌تواند به سیستم ناوبری جهانی GPS متصل گردد و با اپلیکیشن‌های دیگر ارتباط بگیرد.

باتری با قابلیت جدا سازی با نمایش میزان شارژ روی خود باتری در کنار صفحه کیلومتر دیجیتالی و پورت شارژ USB با کلید قفل فرمان و قفل چرخ جلو (مشابه عملکرد ترمز دستی در خودرو)، جک دوبل از دیگر امکانات این اسکوتر هستند.

بررسی اسکوتر برقی iTango سه چرخ کویر موتور از Doohan اسکوتر آی تانگو کویر موتور

جمع بندی

نداشتن دردسرهای یک موتورسیکلت بنزینی نظیر تعویض روغن، تسمه یا زنجیر، بنزین و … جز مزایای اسکوتر برقی iTango و هزینه بالای باتری را از معایب آن دانست. این اسکوتر بخاطر سهولت در استفاده مناسب سن نوجوان و جوان‌ها و خانم‌ها است.

با توجه به کامنتهایی منفی و فراوانی که کاربران وب سایت پلاس موتو در بررسی‌های مدلهای مختلف موتورسیکلت‌های کویر موتور در وب سایت بابت نبود قطعات یدکی با کیفیت، کیفیت پایین مونتاژ و پاسخگو نبودن مراکز نمایندگی‌های مجاز و … از این شرکت ثبت کرده‌اند نباید انتظار آنچنانی بابت خدمات پس از فروش این شرکت داشته باشید و برای ما واقعا جای تعجب دارد چگونه کویر موتور موفق شده ۸ سال پی در پی کسب مقام اول در خدمات پس از فروش کسب کند.

تبلیغ پایین مطلب

محمدحسین

من عاشق هنر، عکاسی و تکنولوژی و IT هستم، برای دل خودم مینویسم. عاشق موتور و ماشینم. عاشق روندن با ماشین و موتورم هستم و کم کم دارم به حوزه خبرنگاری موتورسیکلت مسلط میشم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!