مشاوره خریدنقد و بررسی

بررسی خرید انواع دوچرخه‌ برای تردد در شهر

اخبار خودرو

ما قصد داریم در این مطلب به سراغ انواع مختلفی از دوچرخه‌های شهری برویم و به شما نشان دهیم که بر حسب نیاز خود از کدام یک از دوچرخه‌های موجود در این رده استفاده کنید. دوچرخه‌ها در سبک‌های مختلفی ساخته می‌شوند که دوچرخه‌های شهری یکی از این سبک‌ها است. این محصولات برای تردد در شهر بسیار کاربردی هستند و با توجه به ویژگی‌هایی که دارند در طول مسیر‌های طولانی نیز از رکاب زدن خسته نخواهید شد.

برای استفاده شهری ما به شما توصیه می‌کنیم که از بین پنج سبک دوچرخه موجود با توجه به نیاز و اولویت‌های خود یکی از آنها را انتخاب کنید. این سبک‌ها شامل دوچرخه شهری، دوچرخه تاشو، هیبریدی، برقی، اسپرت یا کوهستانی می‌شوند.

پتروتکس تولیدکننده اکتان و مکمل سوخت نانوتکنولوژی تحت لیسانس کشور آلمان، حامی مالی پلاس‌موتو

ما در ادامه به بررسی این سبک دوچرخه‌ها خواهیم پرداخت. بنابراین بیایید برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به ادامه مطلب برویم. با ما همراه باشید.

دوچرخه‌های شهری یا Urban

اولین سبک دوچرخه‌ای که می‌خواهیم در اینجا به سراغ بررسی آن برویم دوچرخه‌های شهری هستند. این نوع دوچرخه به عنوان یکی از قدیمی‌ترین سبک‌های صنعت دوچرخه‌سازی شناخته می‌شود و با ظهور فناوری‌های جدید ارتقا یافته‌اند. این دوچرخه‌ها معمولاً به دنده مجهز شدند البته شما می‌توانید از نسخه تک سرعته آن یعنی بدون دنده نیز استفاده کنید.

البته آنها می‌توانند دنده اتوماتیک نیز داشته باشند. امروزه در بازار دوچرخه‌ها طرح‌های کلاسیک علاوه بر سبک‌های جدید نیز به چشم می‌خورند. دوچرخه‌های شهری برای تردد در شهر ساخته شده‌اند در نتیجه در هنگام سواری‌های طولانی احساس خستگی نخواهید کرد چرا که نوع طراحی فرمان طوری است که نیازی نیست برای گرفتن آن خیلی خم شوید. پس بدن دوچرخه سوار خیلی خمیده نشده و در نتیجه دچار مشکلات فیزیکی متعدد نخواهد شد.

این مطلب را نیز بخوانید: معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری

زین پهن یکی دیگر از عواملی است که موجب راحتی این نوع از دوچرخه‌ها شده است. چرا که لگن دوچرخه سوار به صورت عمودی روی زین قرار می‌گیرد در نتیجه وزن بدن او روی دوچرخه تقسیم خواهد شد. علاوه بر آن چیدمان دنده‌ها، اهرم‌های ترمز و طراحی فرمان از دیگر مواردی هستند که در طراحی دوچرخه‌های شهری زیاد به آن توجه می‌شود. پس اگر قصد دارید برای تردد در شهر به سراغ یکی از سبک‌های دوچرخه بروید دوچرخه‌های شهری انتخاب بسیار مناسبی خواهند بود.

دوچرخه‌های تاشو

دوچرخه‌های تاشو دومین سبک دوچرخه‌های موجود در این مقاله هستند که می‌خواهیم اکنون به آنها بپردازیم. همانطور که از نام این دوچرخه‌ها نیز پیداست، شما با یکی از راحت‌ترین و جمع و جورترین دوچرخه‌ها طرف هستید. چون به راحتی می‌توانید دوچرخه را تا کرده و در مترو، اتوبوس و یا محل کار آن را با خود حمل کنید.

بنابراین اگر در شهر تردد می‌کنید و در بین مسیر خود مجبور هستید که از مترو یا وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید به شما توصیه می‌کنیم که به سراغ خریداری دوچرخه‌های تاشو بروید. این سبک از دوچرخه‌ها برای جابجایی در شهر طراحی شدند و راحتی فراوانی را در اختیار دوچرخه‌سواران قرار می‌دهند.

دوچرخه‌های هیبریدی

دوچرخه‌های هیبریدی معمولا از ترکیب چند دوچرخه ساخته شده‌اند. همین امر کارایی آنها را افزایش می‌دهد و موجب می‌شود که بتوانید از آن برای مصارف مختلف استفاده کنید. مهندسان برای طراحی این سبک از دوچرخه‌ها سه سبک دوچرخه شهری، کوهستان و جاده‌ای را با هم ترکیب کردند و در نهایت دوچرخه‌های هیبریدی را ساختند.

شما می‌توانید با توجه به شرایطی که در آن دوچرخه سواری می‌کنید، یکی از این سبک‌ها را انتخاب کرده و سپس به سواری ادامه دهید. پس اگر به دنبال خریداری یک دوچرخه همه‌فن‌حریف هستید که بتوانید در سطح شهر از آن استفاده کنید، دوچرخه‌های هیبریدی را فراموش نکنید.

جالب است بدانید که این سبک از دوچرخه‌ها خیلی در ایران طرفدار ندارند ولی این امر در اروپا کاملا برعکس است و بیشتر افرادی که در کشورهای اروپایی زندگی می‌کنند به دنبال خریداری این گونه از دوچرخه‌ها هستند.

دوچرخه‌های الکتریکی

 دوچرخه‌های برقی یا الکتریکی که به عنوان E-bike نیز شناخته می‌شوند، برخلاف سبک‌های بالا به یک موتور الکتریکی کوچک مجهز می‌شوند تا پدال زدن را برای دوچرخه‌سوار آسان‌تر کنند.

تاکنون انواع مختلفی از آن ساخته شده، از مدل‌های مجهز به موتور برقی کوچک گرفته تا مدل‌هایی که کارایی مشابه موتورسیکلت دارند، همگی در این سبک به چشم می‌خورند. حداکثر سرعت این دوچرخه‌ها بین 25 تا 50 کیلومتر بر ساعت است و با باتری قابل شارژ خود می‌توانند مسافت زیادی با آنها سواری کرد.

با توجه به کیفیت باتری، شرایط جاده‌ای که در آن هستید، دمای هوا و کیفیت دوچرخه و در صورتی که باتری به صورت کامل شارژ شده باشد، بدون نگرانی می‌‌توانید از 25 تا 70 کیلومتر را طی کنید. یکی از نکات مهم این است که شما می‌توانید یک دوچرخه برقی در سبک تاشو، هیبریدی و … خریداری کنید.

دوچرخه کوهستانی و اسپرت

این نوع از دوچرخه‌ها قابلیت‌های فراوانی دارند و از انواع گران‌قیمت تا ارزان‌قیمت همگی در این سبک ساخته می‌شوند. سبک کوهستانی طراحی خاصی دارد و شما می‌توانید علاوه بر سطح شهرها، در کوهستان و شرایط جاده‌ای نامناسب نیز از آن استفاده کنید.

بنابراین تعجبی ندارد که شاهد افزایش محبوبیت این نوع از دوچرخه‌ها در بین خریداران هستیم. پس اگر به دنبال خریداری یک دوچرخه شهری هستید که بتوانید علاوه بر تردد در سطح شهر، با آن به مسیرهای خاکی و جنگلی بروید و در پارک‌های کوهستانی از آن استفاده کنید، دوچرخه‌های اسپرت یا کوهستانی انتخاب خوبی خواهند بود.

این مطلب را نیز بخوانید: بهترین موتور برای کار و پیک موتوری

یکی دیگر از مواردی که موجب محبوبیت این سبک از دوچرخه‌ها شده‌اند این است که تنوع آنها در ایران زیاد است و شما می‌توانید با کمی جستجو کردن دوچرخه موردعلاقه خود را با قیمت بسیار مناسبی بیابید. ما سعی کردیم که در این مطلب به سراغ پنج سبک محبوب دوچرخه‌ها در ایران برویم و مدل‌های مختلف و مشخصات هر یک را برای شما معرفی کنیم. نظر شما درباره این سبک از دوچرخه‌ها چیست؟ آیا شما نیز برای تردد در شهر از دوچرخه استفاده می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

تبلیغ پایین مطلب

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اون‌ها رو دنبال می‌کردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با پلاس‌موتو آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده پلاس‌موتو حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!