آموزش و ترفندپیشنهاد سردبیرگوناگوننقد و بررسی

چرا تردد موتوسیکلت در تونل‌های شهری ممنوع است

اخبار خودرو

چرا تردد موتوسیکلت در تونل‌های شهری ممنوع است؟ از آنجا که موتورسیکلت و استفاده از آن به عنوان یکی از آسیب‌های ترافیکی شهرها شناخته می‌شود و افرادی که قوانین و مقررات را با این وسیله رعایت نمی‌کنند و تخلفات متعدد مرتکب می‌شوند، امنیت دیگر شهروندان را به خطر می‌اندازند.

از معایب این وسیله نقلیه ساختار 2 چرخه بودن و عدم پایداری آن است که با کوچک‌ترین انحراف و ضربه، واژگون می‌شود و از آنجا که دیواره‌های تمامی تونل‌ها از بتن ساخته شده به محض برخورد اعضای حیاتی بدن موتورسواران با آن، موجب حوادث غیرقابل جبران پذیری برای موتورسواران و راکبان آن خواهد شد.

پتروتکس تولیدکننده اکتان و مکمل سوخت نانوتکنولوژی تحت لیسانس کشور آلمان، حامی مالی پلاس‌موتو

آمار و ارقام موتور سیکلت در کشور

طبق آمارهای منتشر شده بیش از ۱۲ میلیون موتورسیکلت در کشور داریم که ۷۵ درصد (برابر 9 میلیون موتور) از این تعداد جزء وسایل نقلیه فرسوده هستند، همچنین باید گفت بیش از پنج میلیون نفر از جمعیت کشور دارای گواهینامه موتور هستند، در شهر تهران بیش از ۲.۵ میلیون دستگاه موتورسیکلت ووجود است.

چرا تردد موتوسیکلت در تونل‌های شهری ممنوع است؟ آمار و ارقام موتور سیکلت در کشور دلیل ممنوعیت تردد موتورسواران در تونل‌های شهری اختلاف زمان تردد بین مسیر داخل تونل و بیرون از تونل ممنوعیت تردد در خطوط اضطرار
تونل توحید شهر تهران بدلیل طول بلند آن و انباشت گازهای سمی، همیشه یکی از خطرناکترین مسیرها برای موتور سواران است

دلیل ممنوعیت تردد موتورسواران در تونل‌های شهری

برابر قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تردد موتورسیکلت در تمام تونل‌های شهری ممنوع است و موتورسواران اجازه ورود به تونل‌های شهری را ندارند، این موضوع دلایل مختلفی دارد که مهم‌ترین آن انباشت گازهای آلاینده در داخل تونل‌ها و احتمال واژگونی ناگهانی موتورسیکلت سوار به دلیل مسمومیت و بی‌هوشی است؛ این موضوع سبب وقوع تصادفات بدون برخورد و همچنین برخورد دیگر وسایل نقلیه با موتورسیکلت می‌شود.

اختلاف زمان تردد بین مسیر داخل تونل و بیرون از تونل

بر اساس تحقیقات میدانی عبور موتورسیکلت از داخل تونل و عبور از مسیر جایگزین یا بالای تونل تنها بین پنج تا ۱۰ دقیقه تفاوت زمانی دارد، این تفاوت زمانی در تونل توحید حدود شش دقیقه است.

سوال اینجا است که چرا موتورسواران جان خود را برای شش دقیقه به خطر می‌اندازند؟

ممنوعیت تردد در خطوط اضطرار

عبور از خط اضطرار و قسمت‌های هاشور خورده (خطوط اضطرار) در تونل‌های شهری، پل‌ها و بزرگراه‌ها ممنوع است و مشمول جریمه می‌شود.

به دلیل انباشت گازهای آلاینده در داخل تونل‌ها و تنفس مستقیم آن توسط راکب احتمال واژگونی ناگهانی موتورسیکلت هنگام تردد از داخل تونل‌ها بالاست و به همین علت نباید راکبین از این مسیرها تردد کنند و باید همواره از کلاه ایمنی استاندارد جهت ترددهای خود استفاده کنند.

تبلیغ پایین مطلب

محمدحسین

من عاشق هنر، عکاسی و تکنولوژی و IT هستم، برای دل خودم مینویسم. عاشق موتور و ماشینم. عاشق روندن با ماشین و موتورم هستم و کم کم دارم به حوزه خبرنگاری موتورسیکلت مسلط میشم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!