اخباراخبار موتورسیکلتپیشنهاد سردبیر

استون مارتین AMB 001 پرو؛ موتور سیکلتی با ۲۲۵ اسب بخار قدرت

اخبار خودرو

یکی از قدرتمندترین و اقتصادی‌ترین ابر موتور سیکلت‌ها استون مارتین AMB 001 پرو است که می‌تواند با بیش از ۲۲۵ اسب بخار قدرت علاقمندان را شگفت زده کند. این موتور سیکلت قطعات بسیار باکیفیتی دارد و البته تعداد کمی از آن نیز تاکنون تولید و به بازار عرضه شده است. استون مارتین اولین بار در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ رونمایی شد سپس برخی از نسخه‌های آن در بعضی از ایالت‌های آمریکا عرضه شدند.

ما در این مطلب به سراغ بررسی این ابر موتور سیکلت رفته‌ایم و قصد داریم علاوه بر معرفی قیمت آن به سراغ بررسی مشخصات و ویژگی‌های استون مارتین AMB 001 پرو برویم. بنابراین اگر درباره این موتور سیکلت سوالاتی دارید و کنجکاو هستید که اطلاعات بیشتری درباره آن کسب کنید حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

استون مارتین AMB 001 پرو

قیمت استون مارتین AMB 001

هنگامی که نسخه اول استون مارتین AMB 001 عرضه شد، گفته می‌شد که با قیمتی معادل 120000 دلار به بازار خواهد آمد‌. سپس با ورود AMB 001 Pro به بازار، قیمت آن چیزی حدود 187625 دلار برآورد شد. این موتورسیکلت بدون هیچ گونه لوازم جانبی یا گزینه‌های سفارشی سازی خاصی با این قیمت فروخته خواهد شد.

 از این مدل تنها 88 دستگاه ساخته شده که توسط مهندسان در فرانسه به صورت دست‌ساز طراحی شده است. خریداران برای انتخاب این مدل دو حق انتخاب دارند که شامل استون مارتین Verdant Jade با Photon Lime یا آستون مارتین مسابقه‌ای گرین Lime Essence هستند. گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی در هر یک از مدل‌ها قرار می‌گیرد که علاقمندان می‌توانند طبق سلیقه خود از آنها استفاده کنند. خوب است بدانید که کمپانی برای ساخت استون مارتین ریسینگ از ماشین مسابقه فرمول 1 AMR این شرکت الهام گرفت.

استون مارتین AMB 001 پرو

با این قیمت، این موتورسیکلت از هر موتورسیکلت دیگری در آمریکا گران‌تر است و از Arch 1S 128000 دلاری یا Indian Challenger RR 92999 دلاری قیمت بالاتری خواهد داشت. به بیانی دیگر، با این پول می‌‌توانید چهار دستگاه دوکاتی پانیگال V4 Rs را خریداری کنید و باز هم پولی برای خریداری وسیله‌ای دیگر مانند کاوازاکی نینجا 500 کنار بگذارید.

مشخصات فنی استون مارتین AMB 001 پرو

بدون شک کمپانی هزینه زیادی برای ساخت این موتورسیکلت‌ کرده و قابلیت‌های فراوانی را در آن قرار داده است. پس مطمئن باشید که با پرداخت 187625 دلار صاحب یک موتورسیکلت بسیار سریع با قدرت بالا خواهید شد. اما این قدرت از چه نوع پیشرانه‌ای نشئت گرفته است؟

 یک انجین دو سیلندر 997 سی سی سفارشی در استون مارتین قرار گرفته تا 225 اسب بخار نیرو تولید کند. این در حالی است که وزن موتور سیکلت به چیزی حدود 396 پوند می‌رسد. وزن کم محصول به دلیل استفاده از فیبر کربن در اجزای موتور است. از چرخ‌های 17 اینچی گرفته تا طراحی بدنه، در تمام بخش‌ها فیبر کربن به چشم می‌خورد. پیشرانه به خنک‌کننده مایع مجهز شده تا عملکرد انجین بهبود یابد.

استون مارتین AMB 001 پرو

هنوز مشخص نیست که گشتاور این پیشرانه چقدر است ولی قدرت حاصل از این انجین برابر با 225 اسب بخار برآورد می‌شود. گیربکس شش سرعته این موتورسیکلت‌ می‌تواند قدرت مذکور را به چرخ‌ها منتقل کند و عملکرد را بهبود ببخشد.

شاسی آلومینیومی پس از آن به بازی می‌آید تا ترکیب اجزای کربنی را تکمیل کند. در بخش سیستم تعلیق، سازنده از چنگال جلوی Fior/Hossack و یک تک شوک قابل تنظیم استفاده می‌کند تا عملکرد موتور را بیش از پیش بهبود بخشد. البته نباید ترمزهای دیسکی و روتورهای منحصربفرد abs آنرا را نیز نادیده گرفت. نکته عجیب ماجرا عدم وجود کلاستر ابزار در این محصول است!

تمامی این قابلیت‌ها موجب شده‌اند تا این محصول به یک انتخاب عالی برای علاقمندان به موتورسیکلت‌ شناخته شود. در نهایت در بخش پایین، سایر اطلاعات فنی این موتورسیکلت‌ جذاب و گران‌قیمت را ارائه کرده‌ایم تا با آنها آشنا شوید. بنابراین بیایید آنها را باهم بررسی کنیم.

جدول مشخصات فنی

انجینپیشرانه 997 سی سی، V-twin، مجهز به سیستم خنک‌کننده مایع
قدرت225 اسب بخار
گشتاورنامشخص
گیربکسشش سرعته
وزن396 پوند
نسبت قدرت به وزن0.56 پوند
جدول مشخصات فنی استون مارتین AMB 001 پرو

تبلیغ پایین مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!