آموزش و ترفند

چگونه از اشتباهات خود در موتور سواری درس بگیریم؟!

اخبار خودرو

در مورد موتورسواران، مَثَل، جمله و روایت بسیار است؛ اما یکی از جالب ترین آنها این است که در جهان 2 نوع موتور سوار داریم، یکی آنهایی که تجربه حادثه داشته و دیگری گروهی که به زودی حادثه ای را تجربه خواهند کرد!

این جمله که نگاهی واقع گرایانه را پیش روی خواننده میگذارد، حکایت از آن دارد که یک راکب موتورسوار هیچ گاه نمیتواند خود را از حادثه بر روی موتور مصون بدارد! خیلی ساده تر بگوییم که این یعنی شما هم روزی حادثه ای را تجربه خواهید کرد.

اما، در این مطلب میخواهیم نگاهی کوتاه به این حادثه ها داشته باشیم.

طبیعتا باید سعی کنیم که از اتفاقات و اشتباهاتمان درس بگیریم، درسی که می‌تواند در زندگی ما به عنوان تجربه به کار رود؛ اما واکنش ما به آن درس و آن اشتباه، اهمیت بالایی دارد. پیگیری سوالاتی همچون چرا؟ چگونه؟ چه طور و … میتواند بسیار کمک کند.

اما اگر حادثه ای رخ داد، می توانیم با چند سوال این موضوع را برای خود بررسی کنیم.

سوال اول؛ چه شد؟

حادثه همیشه ناگهانی رخ می‌دهد و هیچ حادثه ای از قبل خبر نمیدهد! اما وقتی قرار است سوار وسیله ای چون موتورسیکلت شویم، باید سعی کنیم که اطلاعاتی کافی را از اطرافمان کسب کنیم. پیش بینی آب و هوا، الگوهای ترافیکی، محل رانندگی، زمان رانندگی و چک کردن مواردی از این قبیل به شما کمک میکند تا در صورت رخ دادن حادثه حداقل از پیش آماده باشیم. پس هیچگاه با این پیش فرض که من راننده ای حرفه ای هستم نباید سوار موتور شویم.

سوال دوم؛ چرا شد؟

ممکن است هنگام رانندگی در جاده ای جنگی، ناگهان سنجابی به وسط جاده بیاید، خب اگر مثلا سیستم ترمز موتورسیکلت شما ایراد داشته و یا حتی چراغ شما نور درستی نداشته باشد، همین رویداد می تواند باعث حادثه بزرگی برای شما شود. کم بودن باد لاستیک، ایراد در دیسک ترمز ، تمام شدن لنت، همه و همه میتواند باعث بروز مشکل شود. پس همیشه موتورسیکلت خود را درست و حسابی چک کنید.

سوال سوم؛ چه طور مواظب خودم باشم؟

حتما شما هم هنگام گذاشتن کلاه ایمنی بر سر خود، کمی غر غر میکنید! اما نبود این کلاه، می تواند به راحتی شما را راهی آسمانها کند! پس همین کلاه ساده ولی بسیار مفید را فراموش نکنید؛ زمستان یا تابستان فرقی ندارد؛ این کلاه حافظ جان شماست!

شما در این خصوص چه نظری دارید؟

 

تبلیغ پایین مطلب

محمد سعید بهمنی

دنیای موتور و ماشین، دنیای عجیبیه! قبول دارین؟ سوالی داشتین در خدمتم @msaeidb

‫3 دیدگاه ها

  1. باسلام و عرض ادب
    بنظر بنده حقیر موتور یک وسیله برای جابحایی انسان میباشد و هر کسی بایستی با توجه به فیزیک و اندام خود موتوری را انتخاب کند که قادر به کنترلش باشد، رعایت نکات ایمنی از همه چی واجبتره. مراقب خودتون باشین، امیدوارم خوش بگذره بهتون. درپناه حق تعالی

  2. زانوبند و کلاه ایمنی.مطمئنن بعد از واژگونی موتورسیکلت اولین چیزی که ضربه میخوره زانوهاست،چه بخواید چه نخواید حادثه اتفاق می افته از عقب تصادف میکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!