پیشنهاد سردبیرنقد و بررسی

نگاهی به مزایا و معایب باجاج پولسار F250

اخبار خودرو

پولسار F250 باجاج (پالس F250) به عنوان یک موتورسیکلت جدید که از مدل پولسار 220 بازطراحی شده است. در این مقاله، قصد داریم نقاط قوت و ضعف این موتورسیکلت را بررسی کنیم و ببینیم آیا این محصول جدید باجاج می‌تواند به اصطلاح نام و با افتخار پرچم پولسار را بالا نگه داره یا خیر.

نگاهی به مزایا و معایب باجاج پولسار F250
نگاهی به مزایا و معایب باجاج پولسار F250

مشخصات فنی پولسار F250

پولسار F250 باجاج با یک انجین تک سیلند 249 سی‌سی مایع خنک به وسیله روغن دارد که توانایی تولید قدرتی معادل 24.1 اسب‌بخار و 21.5 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. گیربگس پالس F250 به یک جعبه دنده پنج سرعته متصل است و وزن خالص آن حدود 164 کیلوگرم است.

ظرفیت باک بنزین 14 لیتر بوده و میزان مصرف سوخت آن بر اساس ادعای باجاج به ازای حدود هر 1 لیتر بنزین پیمایش حدود 35 کیلومتر دارد است و با یک حساب و کتاب ساده میفهمیم این موتور میتواند با یک باک پر حدود 490 کیلومتر را حرکت کند. البته که این عدد ممکن است در شرایط واقعی رانندگی کمی متفاوت باشد.

نگاهی به مزایا و معایب باجاج پولسار F250
نگاهی به مزایا و معایب باجاج پولسار F250

به گزارش برخی از صاحبان این موتورسیکلت میزان مصرف سوخت آن با هر 1 لیتر چیزی حدود 38 کیلومتر است.

نگاهی به مزایا و معایب باجاج پولسار F250
دیسک ترمز چرخ جلو
نگاهی به مزایا و معایب باجاج پولسار F250
دیسک ترمز چرخ عقب

خلاصه مشخصات فنی پولسار F250

  • انجین: تک سیلندر، چهار زمانه، SOHC، دو سوپاپ، مایع خنک با روغن
  • حجم انجین: 249.07 سی‌سی
  • قدرت: 24.5 اسب‌بخار در 8750 دور در دقیقه
  • گشتاور: 21.5 نیوتن‌متر در 6500 دور در دقیقه
  • گیربکس: پنج سرعته دستی
  • سیستم تعلیق جلو: فورک تلسکوپی با قطر 37 میلی‌متر
  • سیسم تعلیق عقب: مونوشاک با قابلیت تنظیم پیش‌بار
  • ترمز جلو: دیسکی 300 میلی‌متری مجهز به ABS دو کاناله
  • ترمز عقب: دیسک 230 میلی‌متری مجهز به ABS دو کاناله
  • حجم باک بنزین: 14 لیتر
نگاهی به مزایا و معایب باجاج پولسار F250

طراحی ظاهری پالس F250

طراحی این موتورسیکلت همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم از مدل پالس 220 الهام گرفته و طراحان باجاج آنرا کمی مدرنتر کرده‌اند. این موتور دارای یک نیمه فیرینگ (semi fairing) است که قاب تعبیه شده میان باک و چراغ جلو را در بر گرفته و ظاهری تهاجمی به این موتور بر خلاف دیگر semi fairing ها بخشیده است.

چراغ جلو پولسار F250 تمام LED بوده و دو دیلایت در دو طرف آن به شکل بومرانگ معکوس روی آن سوار شده است و در بخش عقب آن، چراغ استپ ترمز LED به شکل حرف X طراحی شده که با خطوط تیز و زاویه‌دار بدنه این موتور کاملا همخوانی دارد. البته چراغ‌های راهنما آن نیز LED هستند.

نگاهی به مزایا و معایب باجاج پولسار F250
اگزوز دوبل و کوتاه اسپرتی
نگاهی به مزایا و معایب باجاج پولسار F250
نگاهی به مزایا و معایب باجاج پولسار F250

صفحه کیلومتر نیمه‌دیجیتال (آنالوگ – دیجیتال) اطلاعات لازم را به راننده نشان می‌دهد. این صفحه کیلومتر شامل یک تاکومتر آنالوگ و یک صفحه دیجیتال است.

نمایشگر کیلومتر دیجیتال مواردی همچون سرعت، سطح بنزین موجود در باک، وضعیت دنده، میزان مصرف سوخت، فاصله حدودی تا خالی شدن باک و سایر اطلاعات در اختیار راکب آن قرار می‌دهد.

رنگ بدنه باجاج پولسار F250 تناسب و ترکیب خوب و قابل قبولی دارد و به نظر من، طراحی این موتورسیکلت اسپرت جذاب و مدرن بوده که با هر سلیقه بازار ایران و رقبای خود سازگار است.

نگاهی به مزایا و معایب باجاج پولسار F250

تبلیغ پایین مطلب

محمدحسین

من عاشق هنر، عکاسی و تکنولوژی و IT هستم، برای دل خودم مینویسم. عاشق موتور و ماشینم. عاشق روندن با ماشین و موتورم هستم و کم کم دارم به حوزه خبرنگاری موتورسیکلت مسلط میشم.

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. سلام، این موتور ایران اومده یا هنوز قراره بیاد؟ یا شایدم مث آپاچی سیصد نیاد اصلا؟
    چون مکنه ندیدمش جایی!
    ۲۲۰ مدل ۹۵ پا ب صفرش تو دیوار آگهی کردن ۱۴۸ میلیون!
    خیلی دوس دارم ی ترتمیزش با قیمت مناسب بخرم ولی کو؟ اینجا ایرانه آرزو بر جوانان عیب نیست, حرامه!

    1. سلام من یه ۲۲۰ مدل ۹۵ تمیز دارم کلا ۱۶ تا کار کرده و انجین پلمپه ب محض اینکه این بیاد تو بازار ردش میکنم یدونه ازینا میگیرم

  2. چرا جلو واردات انحصاری رو نمی گیره لابد کبیر موتور و امثال آنها پارتی چیزی دارند
    بعد چرا ان اس ده میلیونی شده ۲۲۰ میلیون
    که دویست سی سی بیشتر نیست

    یعنی چه دیگه خجالت بکشید

  3. واقعا موتور خوبیه اما اینکه رادیات روغن گذاشتن جای رادیات آب یه جور پست رفت محسوب میشه.بطور کلی موتور های هندی از چینی خیلی بهتره حالا چه شرکت باجاج باشه چه تی وی اس،همشون نرم و پرشتاب هستن،اما جای تاسف داره واقعا خرید موتور برای خیلی از جوانهای این دوره مبدل به حسرت شده!این قیمتها در کار نبود،یادمه ۹۴ رفتم نمایندگی آپاچی۲۰۰رو میداد۸۷۰۰ و بنلی تازه مد شده بود تک سیلندرش تو مایه های ۱۸تومن بود دو سیلندرش حدود۲۵تومن،ان اس۲۰۰هم ۹و۵۰۰بود وان اس۱۶۰ و آپاچی۱۵۰سبز رنگ رو که کسی نگاهم نمیکرد،همه میگفتن موتورهای جدید و بهتر توی راهه،که واقعا قرارداد هم بسته بودن و اما یکدفه قیمتها مثل برق و باد رفت بالا،الآن طرح هوندای آشغال انژکتور رو میدن ۶۰ به بالا! دیگه موتورای هندی و خلاصه موتورایی که اسمشون رو بردم قیمتهاشون شده هم قیمت ماشین…واقعااین وضع گرانی حق جوان ایرانی نیست.خدالعنت کنه باعث و بانی این تورم و گرونی رو.ما میگیم ایشالله درست میشه شمام بگین ایشالله بلکه فرجی شد..

  4. حالا چه فایده وقتی توی این زمانه کمتر کسی پول خرید این موتورها رو داره؟
    حالا شما بگو ۱۰۰۰تا سرعت میره و فلان است و فلان..

  5. چیه این چقدر زشته. ان اس ۲۰۰ خیلی خوبه این نه قیافه داره نه قدرتی بهش اضافه شده همون ۲۴ اسب اناس ۲۰۰. ان اس خدایی ی چیز دیگست. من ی srk گرفتم ۲۵۰ جفت سیلند. یجورایی بنلی جفت جدیده. خیلی خوشگله سواری و شاسی و متورم که بنلی جفته فقط ظاهرش عوض شده و ای بی اس هم اضافه شده

  6. من تعجب میکنم بااین پولا برید اس آر کی بخرید قیمت وقدرت خوبی داره و فوق العاده جذابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!