پیشنهاد سردبیرمشاوره خریدنقد و بررسی

بررسی تخصصی موتورسیکلت زونتس Z2 150 U1 کویر موتور

اخبار خودرو

زونتس – zontes یک برند موتورسیکلت چینی است که در سال 2003 تاسیس و در حال حاضر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان موتورسیکلت در این کشور می‌باشد که محصولاتش را به بیش از 50 کشور در سراسر جهان صادر می‌کند. زونتس Z2 150 U1 یکی از محصولات این برند بوده و موتورسیکلتی در کلاس نیکد شهری است که در سال 2022 معرفی شد. این موتورسیکلت از یک پیشرانه تک سیلندر 155 سی سی با قدرت ۱۱.۳۲ کیلووات (۱۵.۱۸ اسب بخار) در ۸۹۸۱ دور در دقیقه بهره می‌برد.

پتروتکس تولیدکننده اکتان و مکمل سوخت نانوتکنولوژی تحت لیسانس کشور آلمان، حامی مالی پلاس‌موتو

در این مقاله از سایت پلاس موتو به بررسی تخصصی موتورسیکلت زونتس Z2 150 U1 کویرموتور می‌پردازیم. در این بررسی به موضوعاتی مانند تاریخچه برند زونتس، معرفی مدل این مدل مونتاژی کویرموتور، مشخصات فنی موتورسیکلت، بررسی ظاهری، بررسی فنی، بررسی سواری، مزایا و معایب و در نهایت نتیجه گیری برای انتخاب آن خواهیم پرداخت.

این موتور در وب سایت زونتس با یک انجین 125 سی‌سی با نام دقیق ZT125-U1 و قدرتی معادل 14.4 اسب بخار و همین ظاهر مدل عرضه شده کویر موتور نمایش داده شده و خوشبختانه کویر موتور نسخه‌ای با پیشرانه قوی‌تر را برای فروش در ایران انتخاب کرده و بنظر می‌رسد برای رقابت با انجین‌های 180 سی‌سی کمی محتاط عمل کرده و آیا این موتور موفق می‌شود در بازار ایران جایگاهی کسب کند؟

بررسی ظاهری زونتس Z2 150 U1 کویر

زونتس Z2 150 U1 دارای طراحی مدرن و جذابی است. این موتورسیکلت از یک بدنه باریک با طراحی اسپرت بهره می‌برد. چراغ های جلو و عقب موتورسیکلت همانند اکثر موتورهای امروزی از نوع LED بوده و و نور مناسبی را برای دید راکب آن در جلو فراهم می‌کنند.

در طراحی بدنه زونتس Z2 150 U1 از خطوط صاف و منحنی بدرستی استفاده شده و فلاپ‌های پلاستیکی آن از کیفیت قابل قبولی برخوردار می‌باشد. این طراحی باعث شده است که این موتورسیکلت ظاهری یکپارچه و هماهنگ و جذابی داشته باشد.

صندلی موتورسیکلت از نوع دوتکه است و از چرم مصنوعی با کیفیت ساخته شده است. فرمان موتورسیکلت از نوع خمیده است و راننده کنترل نسبتا مناسبی روی موتور داشته و دسته‌های زد 2 150 یو وان زونتس با پوشش لاستیکی نرم و با جنس قابل قبولی پوشیده شده‌ است.

زد 2 زوندس در سه رنگ آبی, زرد و نارنجی در ایران بفروش می‌رسد.

بررسی مشخصات فنی زد 2 150 یو وان زونتس

زونتس Z2 150 U1 از یک پیشرانه تک سیلندر 155 سی‌سی 4 زمانه OHC، چهار سوپاپ با استاندارد آلایندگی EURO 5 و قدرت ۱۱.۳۲ کیلووات (۱۵.۱۸ اسب بخار) در ۸۹۸۱ دور در دقیقه و گشتاوری کمتر از 15 نیوتن متر بهره می برد. این پیشرانه از نوع آب خنک است و به یک جعبه دنده 6 سرعته و فناوری کلاچ لغزنده جهت جلوگیری از قفل چرخ‌ها هنگام معکوس کشیدن با انتقال قدرت زنجیر متصل است.

زونتس زد 2 150 یو وان دارای سیستم سوخت رسانی انژکتور الکترونیک (EFI) بهره می‌برد که باعث شده مصرف سوخت مناسبی داشته باشد.

گنجایش مخزن سوخت ۱۳ لیتر زد 2 زونتس نیز برای یک موتور 150 سی‌سی تقریبا قابل قبول و معقول برای یک موتورسیکلت شهری مناسب است.

بررسی تخصصی موتورسیکلت زونتس Z2 150 U1 کویرموتور zontes zt155 u1

سیستم تعلیق جلو این موتورسیکلت از نوع تلسکوپی (دو شاخه ۳۷ میلیمتر و کمک فنر با کورس ماکزیمم ۷۵۶ میلیمتر) است و سیستم تعلیق عقب آن از نوع تک کمک فنر (کمک فنر تک مارپیچ با کورس ماکزیمم ۲۸۶ ± ۲ میلیمتر) است. سیستم ترمز جلو و عقب موتورسیکلت زونتس Z2 150 U1 از نوع دیسکی (اندازه دیسک جلو 150میلیمتر و دیسک عقب 115 میلیمتر) با ABS است.

از طرفی ابعاد ۲۰۰۵ * ۸۶۵ * ۱۱۲۰ میلیمتر برای یک موتور شهری خوب و وزن ۱۴۰.۲ کیلوگرم برای زد 2 150 یو وان زونتس کمی زیاد بنظر می‌رسد.

رینگ زونتس 150 یو وان پره‌ای و 17 اینچی بوده و اندازه تایر جلو ۱۷_۱۱۰/۷۰ و برای تایر عقب ۱۷_۱۳۰/۷۰ می باشد. رخ این موتور با نوع گلگیر جلو و لاستیک های عاج دار درشت چیزی بین یک موتور ادونچر و نیکد است.

بررسی کیفیت سواری و هندلینگ

زونتس Z2 150 U1 یک موتورسیکلت چابک و سریع و جمع و جور بوده که برای تردد در شهر و مسافت‌های کوتاه در جاده مناسب است.

هندلینگ موتورسیکلت قابل قبول و در پیچ‌ها یا استفاده از لاستیک‌های با کیفیت پایداری مناسبی دارد. شتاب و سرعت موتورسیکلت نیز با توجه به کلاس و حجم انجینش رضایت بخش است.

راحتی سواری موتورسیکلت نیز خوب است و برای رانندگی های طولانی مدت مناسب است. صدای موتورسیکلت نیز نسبتاً کم است.

بر اساس بررسی های انجام شده، زونتس Z2150 U1 یک موتورسیکلت با سواری لذت بخش و ایمن است. این موتورسیکلت برای افرادی که به دنبال یک موتورسیکلت نیکد شهری با عملکرد خوب هستند، گزینه مناسبی است.

از طرفی تجربه سواری در راحتی صندلی به همراه موقعیت قرارگیری راکب در زمان سواری در حداقل‌های یک موتور شهری استاندارد نیکد را خواهید داشت.

امکانات جانبی

صفحه کیلومتر دیجیتالی، کلید کی لس، استارتر برقی، حالت سواری اکو و اسپرت، قفل درب باک و صندلی برقی و بدون نیاز به کلید و سیستم ترمز ضد قفل بوش به همراه باتری ۱۲ ولت، ۱۰ آمپر ساعت، لاستیک‎‌های آفرودی و جاده و اگزوز استیل کوتاه، زین دو تیکه، دو پورت شارژ USB، گارد محافظ دست و آب خنک بودن از امکانات جانبی زونتس Z2 150 U1 بشمار می‌رود.

جمع بندی مزایا و معایب زونتس Z2 150 U1 کویر موتور

از جمله مزایای موتورسیکلت زونتس Z2 150 U1 کویرموتور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی مدرن و جذاب
  • عملکرد فنی خوب
  • هندلینگ مناسب
  • راحتی سواری
  • مصرف سوخت کم

از جمله معایب این موتورسیکلت نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت نسبتاً بالا
  • کیفیت ساخت متوسط در حد یک چینی میان رده بازار
  • کمبود قطعات کمکی
  • پشتیبانی و گارانتی ضعیف کویر موتور
بررسی تخصصی موتورسیکلت زونتس Z2 150 U1 کویرموتور zontes zt155 u1

نتیجه گیری انتخاب برای خرید زونتس Z2 150 U1 کویرموتور

زونتس Z2 150 U1 یک موتورسیکلت با کیفیت نسبتا مناسب و عملکرد خوبی است. اما این موتورسیکلت برای خریدارانی که به دنبال یک موتورسیکلت نیکد شهری با طراحی مدرن و جوان پسند و عملکرد فنی خوب هستند، گزینه مناسبی خواهد بود و هر چند کویر موتور از بازار بکر ایران و نبود برندهای درجه یک جهانی با قیمت مناسب حداکثر سود را با وارد کردن و مونتاژ برندهای چینی برده است با این حال، قیمت نسبتاً بالا و کیفیت ساخت متوسط، کمبود قطعات کمکی و پشتیبانی و گارانتی ضعیف کویرموتور از جمله معایب و مواردی بسیار مهمی است که باید در انتخاب و خرید موتورسیکلت زونتس Z2-150U1 کویرموتور در نظر داشته باشید.

نگاهی به جدول مشخصات فنی

نام موتورسیکلت / کلاسZ2-150U1 / نیکد شهری
برندزونتس
رنگآبی, زرد, نارنجی
نوع انجینتک سیلندر، چهار زمانه، OHC، چهار سوپاپ
حجم سیلندر۱۵۵ سی سی
سیستم خنک کنندهآب خنک
حداکثر توان۱۱.۳۲ کیلووات (۱۵.۱۸ اسب بخار) در ۸۹۸۱ دور در دقیقه
سیستم سوخت رسانیانژکتور الکترونیک (EFI)
انتقال قدرتزنجیر چرخ -۶ سرعته
سیستم استارتاستارت الکتریکی
باتری۱۲ ولت، ۱۰ آمپر ساعت
صفحه کیلومتردیجیتال
سطح آلایندگیEURO 5
روغن انجین پیشنهادیSAE 15W/40 SJ
ترمز جلوسیستم ترمز ضد قفل (ABS), دیسک 150میلیمتر
ترمز عقبسیستم ترمز ضد قفل (ABS), دیسک 115میلیمتر
تایر جلو۱۷_۱۱۰/۷۰
تایر عقب۱۷_۱۳۰/۷۰
چرخ هاجلو: ۱۷اینچ / عقب: ۱۷اینچ
تعلیق جلودو شاخه ۳۷ میلیمتر و کمک فنر با کورس ماکزیمم ۷۵۶ میلیمتر
تعلیق عقبکمک فنر تک مارپیچ با کورس ماکزیمم ۲۸۶ ± ۲ میلیمتر
فاصله محورهای دو چرخ۱۳۷۰ میلیمتر
روشناییLED
ابعاد۲۰۰۵ * ۸۶۵ * ۱۱۲۰میلیمتر
وزن۱۴۰.۲ کیلوگرم
گنجایش مخزن سوخت۱۳ لیتر
جدول مشخصات فنی Zontes Z2 150 U1 مونتاژ شده توسط کویر موتور

تبلیغ پایین مطلب

محمدحسین

من عاشق هنر، عکاسی و تکنولوژی و IT هستم، برای دل خودم مینویسم. عاشق موتور و ماشینم. عاشق روندن با ماشین و موتورم هستم و کم کم دارم به حوزه خبرنگاری موتورسیکلت مسلط میشم.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. دوستان یه تجربه شخصی میخوام بگم بهتون
    اگه شما اهل رفتن توی جاهای پر دست انداز و خاکی و اینجور جاها هستین این موتور مناسب شما نیست چون قطعاتش خیلی سخت گیر میاد کویر موتور هم اصلا پشتیبانی خوبی نمیکنه زونتس مدل‌هایی که متین موتور زنجان وارد میکنه به مراتب از پشتیبانی خیلی بهتری بهره میبره ولی درکل این موتور یه موتور فوق العاده زیبا و چشم گیره و از جدیدترین امکانات به روز استفاده کرده و خیلی موتور پر شتابی هست و من خودم واقعا از داشتش لذت میبرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!