اخباراخبار موتورسیکلت

کاهش حجم ترافیک و تصادفات با ساماندهی موتورسیکلت‌های باربر و مسافرکش

اخبار خودرو

به گزارش پلاس موتو سردار محمدباقر سلیمی، رییس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی کشور، درباره وجود موتورسیکلت‌های باربر و مسافرکش در خیابان‌ها اینچنین اظهار داشت که تردد آنها موجب می‌شود که از حجم ترافیک و تصادفات جاده‌ای کاسته شود.

چرا که این نوع از وسایل نقلیه می‌توانند علاوه بر جایگزین شدن با موتورسیکلت‌های فرسوده، آمار تصادفات را نیز کاهش دهند و بر کاهش میزان آلودگی هوا نیز تاثیرگذار باشند.

بنابراین مسئولان باید به دنبال افزایش جایگزینی موتورسیکلت‌های باربر با معمولی باشند. او در ادامه بیان کرد که باید سامانه‌های هوشمندی برای کنترل استفاده شهروندان از موتورسیکلت‌ها در اختیار نیروی پلیس راهنمایی و رانندگی قرار بگیرد تا راحت‌تر بتوانیم ترافیک را کاهش داده و از آمار تصادفات جاده‌ای بکاهیم.

برای حل مشکلات مربوط به موتورسیکلت‌ها نه تنها پلیس، بلکه دیگر دستگاه‌ها نیز باید در این زمینه پا به پای افراد دیگر پیش بروند. رییس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی کشور در ادامه اینچنین گفت که ساماندهی حمل و نقل بار و مسافر به وسیله موتورسیکلت‌ها زمان می‌برد.

کاهش حجم ترافیک و تصادفات با ساماندهی موتورسیکلت‌های باربر و مسافرکش

او اشاره کرد که وضعیت حمل بار در کشور خوب نیست و شاهد ایجاد ترافیک شهری زیادی که بخاطر این امر به وجود آمده است، هستیم. اگر بتوان موتورسیکلت‌های باربر و مسافرکش را در بافت‌های مرکز شهر بیاوریم و آن را در دستور کار شهرداری‌ها بگذاریم، بیشتر مشکلات در این حوزه حل می‌شوند و شاهد خیابان‌هایی خلوت‌تر خواهیم بود.

رییس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی کشور در انتها اشاره داشت که تردد موتورسیکلت‌ها حتما باید با ساماندهی انجام شود؛ چرا که ممکن است افزایش آمار موتورسیکلت‌های باربر در سطح خیابان‌ها به جای کاهش آمار ترافیک، نتیجه برعکسی رقم بزند و منجر به افزایش ترافیک و تصادفات رانندگی شود! علاوه بر آن، با این وضعیت، شرایط آلودگی هوای پایتخت نیز وخیم‌تر خواهد شد.

طرح موتور یار یکی از طرح‌های کنترلی پلیس برای کاهش جرائم رانندگان موتورسیکلت و اجرای قانون توسط راکبین با هدف فرهنگ سازی و درک شرایط راکبان بابت تخلفات رانندگان و آموزش آنها بوده و طرح ساماندهی موتورسواران باربر نیز می‌تواند مانند آن به شرایط ترافیکی و کاهش حوادث کمک کند.

اخبار و مطالب مرتبط:

تبلیغ پایین مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!