اخباراخبار موتورسیکلت

موتورسیکلت‌های پلاک مخدوش باید توقیف شوند!

اخبار خودرو

حتما شما هم در خیابان با موتورسیکلت‌هایی با پلاک مخدوش روبرو شده‌اید؛ برخی از آنها حتی پلاک هم ندارند. این امر موجب می‌شود تا درصد سرقت بالاتر برود و کار یافتن سارقین برای پلیس سخت‌تر شود. بسیاری از سارقین نیز وجود دارند که پلاک موتور خود را مخفی می‌کنند.

این افراد معمولا دستگاه‌های تلفن هوشمند شهروندان را در کوچه و خیابان به سرقت می‌برند. حتی اگر پلیس هم بتواند این سارقین را با چنین موتورهایی دستگیر کند، دادگاه‌ها پس از چند مدت آنها را با وثیقه آزاد می‌کنند. همین امر منجر به افزایش آمار دزدی شده است.

مطالب مرتبط:

اثبات جرم موتورسیکلت‌های پلاک مخدوش

معمولا اثبات جرم سارقینی که در هنگام سرقت ماسک بر چهره داشته‌اند و پلاک موتورسیکلت آنها به طور کامل مخدوش شده است، بسیار دشوار است و آنها به دلیل عدم وجود شواهد کافی برای سرقت آزاد می‌شوند. چرا که صدور رای محکومیت به مدارک نیاز دارد که در اینجا اثری از آنها وجود ندارد!

شاید گمان کنید که وجود دوربین‌های مداربسته توانسته باشد از آمار سرقت موبایل شهروندان بکاهد؛ ولی باید گفت که این موضوع کاملا برعکس است و شاهد افزایش سرقت دستگاه‌های هوشمند هستیم. این آمار در چند سال گذشته کمتر بود، چون در آن زمان پلیس موتورسیکلت‌های متخلف را توقیف می‌کرد. بنابراین انتظار داریم که امروز هم با توقیف این افراد از آمار سرقت‌ تلفن همراه کاسته شود.

پس پلیس باید ایستگاه‌های نظارتی ایجاد کرده و موتورسیکلت‌های متخلف را دستگیر کند. با این تفاسیر، حتی اگر پلاک موتورسیکلتی پوشانده شده باشد، سریعا توسط پلیس توقیف خواهد شد. علاوه بر آن، اگر فردی با پلاک خوانا اقدام به دزدی کند، با وجود دوربین‌های مداربسته در سطح شهر به راحتی می‌توان آنها را دستگیر کرد.

به عقیده پلاس موتو بدون شک افرادی که با موتورسیکلت به امرار معاش مشغول هستند، پلاک موتور خود را مخدوش نمی‌کنند! همه افراد انتظار دارند که نیروی پلیس به انجام اقدامات لازم در این زمینه بپردازد و هرچه سریعا موتورسیکلت‌هایی با پلاک مخدوش را توقیف کند.

تبلیغ پایین مطلب

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اون‌ها رو دنبال می‌کردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با پلاس‌موتو آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده پلاس‌موتو حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!