اخباراخبار موتورسیکلت

هوندا از نسخه جدید تریل CRF450R رونمایی کرد

اخبار خودرو

شرکت هوندا در نمایشگاه EICMA 2023 از نسخه جدید CRF450R رونمایی کرد. این موتورسیکلت جدید با تغییراتی در طراحی و عملکرد، نسبت به مدل قبلی خود بهبود یافته است.

یکی از مهم‌ترین تغییرات در CRF450R جدید، استفاده از موتور جدید با حجم 450 سی‌سی است. این موتور جدید از تکنولوژی جدید هوندا با نام Unicam بهره می‌برد که باعث بهبود عملکرد و کاهش مصرف سوخت شده است.

علاوه بر موتور جدید، هوندا در طراحی CRF450R جدید نیز تغییراتی ایجاد کرده است. این موتورسیکلت جدید دارای ظاهری تهاجمی‌تر و زاویه‌دارتر است. همچنین، هوندا در این موتورسیکلت از سیستم تعلیق جدیدی استفاده کرده است که باعث بهبود عملکرد در مسیرهای خاکی شده است.

هوندا از نسخه جدید CRF450R رونمایی کرد

CRF450R جدید از اواخر سال 2023 وارد بازار خواهد شد. قیمت این موتورسیکلت هنوز اعلام نشده است.

Honda CRF450R UNICAM ENGINE - انجین یونیکم هوندا

مزایای تکنولوژی UNICAM ENGINE هوندا CRF450R

انجین یونی کم هوندا یک نوع موتور احتراق داخلی است که دارای مزایای مختلفی نسبت به سایر انواع موتورهای هم رده خود است.

یکی از مزایای اصلی انجین Unicam هوندا این است که نسبتاً جمع و جور بوده و به این دلیل است که تنها یک میل بادامک بالای سیلندر وجود دارد، در حالی که موتورهای دیگر معمولاً دارای دو میل بادامک بالای سیلندر هستند. این امر باعث می شود که پیشرانه Unicam فضای کمتری را اشغال کند و وزن آن نیز کاهش پیدا کند.

مزیت دیگر انجین Unicam این است که زاویه سوپاپ آن بسته تر است. این امر باعث شده که محفظه احتراق مسطح‌تر باشد. محفظه احتراق مسطح‌تر باعث شده که شعله احتراق بهتر منتشر شود و امکان استفاده از نسبت تراکم بالاتر را فراهم می‌کند.

نسبت تراکم بالاتر به معنای این است که موتور می‌تواند سوخت بیشتری را در هر سیلندر بسوزاند، که منجر به افزایش قدرت و کارایی می‌شود.

مزیت سوم موتور Unicam هوندا این است که مرکز ثقل آن پایین‌تر از دیگر انجین‌ها است. در نتیجه وسیله نقلیه‌ای که از این انجین استفاده می‌کند پایدارتر و کنترل پذیرتر باشد.

Honda CRF450R UNICAM ENGINE - انجین یونیکم هوندا

تبلیغ پایین مطلب

محمد سعید بهمنی

دنیای موتور و ماشین، دنیای عجیبیه! قبول دارین؟ سوالی داشتین در خدمتم @msaeidb

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!