پیشنهاد سردبیرمشاوره خریدنقد و بررسی

سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!

اخبار خودرو

سوزوکی اینازوما ۲۵۰ موتورسیکلتی در سبک نیکد شهری از یکی از کمپانی‌های کهنه‌کار ژاپنی به نام Suzuki است که ویژگی‌های خاص خود را در این دسته دارد که برای رقبا شرایط رقابت در دسته 250 سی‌سی سخت کرده است. امروزه این موتور در کشور توسط شرکت تکتاز موتور نماینده رسمی سوزوکی‌ ژاپن در ایران با نام دقیق GW250 Inazuma ABS وارد بازار کشور شده و به فروش می‌رسد.

Suzuki Inazuma 250 که در برخی از نقاط دنیا با نام‌های GW250 و GSR250 نیز شناخته می‌شود، توسط نیروهای مختلف پلیس‌ در کشورهای چین، ژاپن و ایالات‌متحده استفاده می‌شود.

این موتور با الهام از طراحی سوزوکی بیکینگ – BKing معروف ساخته شده، در واقع یک مدل اقتصادی از این موتور عامه پسند و مدل کم مصرف آن است که با کیفیت بالا از طرف سوزوکی ساخته و روانه بازار شده است که اتفاقا مورد استقبال هم قرار گرفته که به آن لقب بچه بیکینگ هم می‌گویند.

طراحی Suzuki Inazuma GW250

از آنجا که ته چهره این موتور شبیه موتور سوزوکی بی‌کینگ است و از زبان طراحی مشتری از آن به ارث برده بطوری که در قسمت‌های چراغ جلو، کیلومتر، باک، راهنما و گلگیر جلو بسیار شبیه به سوزوکی بی‌کینگ بوده که خود سوزوکی هم به این موضوع اشاره کرده است دارای مزایا و معایبی است.

مزیت این زبان طراحی آشنا، اُبُهت زیاد و البته ایرانی پسند یا سنتی سنگین باز 🙂 در کنار ابعاد بزرگ موتورسیکلت منجر به داشتن فضای بیشتر برای طراحی زین و راحتی راکبین آن شده است که طرفداران خاص خود را دارد.

معایب این طراحی نیز ظاهر نسبتاً قدیمی سوزوکی اینازوما 250 است که در مقابل رقبای مدرن و جدی بروز خودش مثل کاوازاکی Z250، یاماها MT-25، کی تی ام دوک 250 بازی را 3 هیچ باخته است.

در نمای عقب قابل توجه‌ترین بخش طراحی سوزوکی اینازوما 250 دو خروجی اگزو آن است که در طرفین قرار گرفته‌اند و ظاهر عضلانی و قُلدرتری به موتورسیکلت نیکد ژاپنی داده‌اند. اما باقی بخش‌های سوزوکی اینازوما 250 بسیار ساده طراحی شده و آن را کسل کننده کرده‌اند.

اینازوما GW250 در پنج رنگ مشکی، مشکی قرمز، سفید مشکی، آبی و قرمز مشکی تولید و بفروش می‎‌رسد.

سوزوکی اینازوما 250 - Suzuki Inazuma GW250

مشخصات فنی سوزوکی اینازوما ۲۵۰

اینازوما 250 GW دارای یک پیشرانه با استاندارد آلایندگی یورو 4 و ۲۴۸ سی‌سی ۲ سیلندر پارالل ۴ زمانه و مجهز به ۴ سوپاپ است (SOHC) با انژکتور شرکت ژاپنی Mikuni است که توانایی تولید ۲۴.۱ اسب بخار (19 کیلووات) قدرت در دور موتور 8500RPM و ۲۲ نیوتون‌متر گشتاور در دور موتور 6500RPM را دارد. وزن این موتور معادل ۱۸۳ کیلوگرم دارد و این انجین می‌تواند GW250 را در حدودا ۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت برساند. ماکسیمم سرعت اینازوما با گیربکس 6 دنده آن به ۱۴۵ کیلومتر در ساعت برآورد می‌شود.

سیستم ترمز ABS سوزوکی اینازوما ۲۵۰ با کمک یک دیسک با یک کالیپر 2 پیستونه در چرخ جلو و در چرخ عقب نیز 1 دیسک با 1 کالیپر تک پیستونه وظیفه متوقف کردن این موتورسیکلت 183 کیلوگرمی را بر عهده دارند.

متاسفانه یکی از معایب اینازوما عملکرد سیستم ترمز آن با توجه به وزن بالای آن است که زیاد عالی نیست اما با توجه به وجود ترمز ضد قفل یا همان ABS و همچنین به شرط استفاده از هر دو ترمز در زمان رانندگی امتیاز مناسبی به آن داد.

سیستم تعلیق موتورسیکلت GW250 توسط شرکت KYB ژاپن ساخته شده که متشکل از دو کمک فنر روغنی تلسکوپی معمولی در جلوی موتورسیکلت که قابلیت تنظیم شدن ندارد و در قسمت عقب هم با کمک یک کمک فنر روغنی 7 حالت مختلف تنظیم در کنار کیفیت مناسب زین حس خوبی را در زمان سواری با این موتور داشته باشید.

همانند عملکرد مجموعه پیشرانه و ارگونومی سوزوکی اینازوما 250، سواری آن نیز دقیقا همان چیزی است که برای لذت بردن از یک سفر طولانی و توام با آرامش نیاز دارید؛ سیستم تعلیق سوزوکی اینازوما 250 در جذب ضربات ناشی از انواع دست‌اندازها بسیار خوب عمل می‌کند و موقعیت چالش برانگیزی را تجربه نخواهد کرد. وزن بالای سوزوکی اینازوما 250 تنها مشکل آن در سواری‌‌های شهری است که کنترلش را کمی سخت می‌کند، اما با افزایش سرعت وضعیت تغییر می‌کند و واکنش‌های سریع فرمان باعث می‌شود که بلافاصله این وزن بالا را فراموش کنید.

حجم باک بنزین این موتور 13.3 لیتری است که شما می‌توانید با آن حدود 370 کیلومتر را در شرایط استاندارد برانید.

سوزوکی اینازوما 250 - Suzuki Inazuma GW250

امکانات جانبی

کیفیت ساخت مناسب ژاپنی و قطعات مستحکم و با کیفیت با رینگ‌های ۱۷ اینچی آلمینیومی در کنار صفحع کیلومتر ترکیبی آنالوگی و دیجیتالی کوچکی که علاوه بر سرعت اطلاعاتی نظیر میزان سوخت، ساعت و شماره دنده را در کنار نشانگر آنالوگ دور موتور نمایش می‌دهد، از جمله ویژگی‌های قابل ذکر سوزوکی اینازوما 250 هستند.

جدول مشخصات فنی سوزوکی اینازوما ۲۵۰

حجم موتور۲۴۸ سی سی
سوپاپ۴ سوپاپ – هر سیلند ۲ تا
طرح موتوردوقلو موازی
جزئیات موتوررادیاتور خنک کننده مایع، ۸ ولت، SOHC
قدرت۲۴ اسب بخار (۱۹ کیلووات) در ۸۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور۱۷.۷ پوند فوت (۲۴ نیوتن متر) در ۶۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت۱۴۵ کیلومتر در ساعت (تخمینی)
انتقال۶ سرعته
صفر تا صد۹ ثانیه
اندازه باک بنزین۱۳.۳ لیتر
موتور۴ زمانه
شاسیقاب فولاد
سیستم تعلیق جلوچنگال های معمولی
تنظیم تعلیق جلوغیر قابل تنظیم
سیستم تعلیق عقبمونوشاک
تنظیم تعلیق عقبپیش بار فنر قابل تنظیم
ترمز جلو۱ عدد دیسک، کلیپر دو پیستون (abs در مدلهای جدید)
ترمز عقبتک دیسک، کلیپر تک پیستونی (abs در مدلهای جدید)
لاستیک جلو۱۱۰/۸۰ – MC17
لاستیک عقب۱۴۰/۷۰ – MC17
Rake/Trail۲۶ درجه / ۱۰۴ میلی متر
ابعاد۲۱۴۵mm x 760mm 1075mm (LxWxH)
فاصله بین دو محور۱۴۳۰ میلی متر
ارتفاع صندلی۷۸۰ میلی متر
وزن خشک۱۸۲ کیلوگرم
Suzuki Inazuma GW250

تبلیغ پایین مطلب

محمدحسین

من عاشق هنر، عکاسی و تکنولوژی و IT هستم، برای دل خودم مینویسم. عاشق موتور و ماشینم. عاشق روندن با ماشین و موتورم هستم و کم کم دارم به حوزه خبرنگاری موتورسیکلت مسلط میشم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. الان ۱ ماهه به هرسایتی یا به هرکی التماس کردم کمکم نکرد یه مرد یه با خدا وجود نداره یعنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!