پیشنهاد سردبیرنقد و بررسی

بررسی موتور سیکلت سوزوکی GSX1400 شاهزاده ژاپنی

اخبار خودرو

قبل از معرفی موتورسیکلت Suzuki GSX1400 (سوزوکی GSX 1400) بهتر است با کمپانی معتبر سوزوکی که یک شرکت چند ملیتی ژاپنی است که در منطقه مینامی-کو، هاماماتسو، ژاپن مستقر است آشنا شوید این برند تولید کننده انواع خودرو، موتورسیکلت، موتور چهار چرخ (ATV)، انجین‌های وسایل نقلیه دریایی، ویلچر و انواع دیگر انجین‌های کوچک درون سوز است. این کمپانی در سال 2016 در جایگاه یازدهمین تولید کننده خودرو بزرگ جهان قرار گرفته بود.

شرکت سوزوکی بیش از 45 هزار کارمند در 23 کشور دارد و دارای 35 واحد تولیدی (کارخانه) در 192 کشور به همراه 133 نمایندگی است. از نظر حجم فروش جهانی، خودروهای این شرکت جایگاه دهم میان بزرگترین تولید کنندگان خوردو در جهان دارد و در حوزه موتورسیکلت در ژاپن سوین تولید کننده بزرگ موتور در این کشور است.

بررسی موتور سیکلت سوزوکی GSX1400 شاهزاده ژاپنی

موتورسیکلت سوزوکی GSX 1400

موتورسیکلت سوزوکی GSX 1400 در سال‌های 2001 تا 2008 تولید می‌شده و یک نسخه سریع‌تر و قویتر از مدل بندیت 1200 سوزوکی (Suzuki Bandit 1200) است و این هیولای ژاپنی در بین علاقه مندان به موتورسیکلت به “شاهزاده” شناخته می‌شود.

GSX1400 برای طی کردن مسافت‌های بین شهری و استفاده شخصی در شهر مناسب بوده و با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این موتور راکب آن می‍‌تواند ۳٫۲ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت است.

بررسی موتور سیکلت سوزوکی GSX1400 شاهزاده ژاپنی
بررسی موتور سیکلت سوزوکی GSX1400 شاهزاده ژاپنی
بررسی موتور سیکلت سوزوکی GSX1400 شاهزاده ژاپنی
بررسی موتور سیکلت سوزوکی GSX1400 شاهزاده ژاپنی
بررسی موتور سیکلت سوزوکی GSX1400 شاهزاده ژاپنی

طراحی ظاهری

سوزوکی GSX 1400 با ظاهری عضلانی در نگاه اول حس قدرتند بودن خوبی را به بینندگانش القا می‌کند، این موتورسیکلت در کلاس استاندارد شهری است و توانسته برای خود در دل موتورسواران محبوبیت خاصی ایجاد کند بطوری که بعد از گذشت سال‌ها از توقف تولید آن، همچنان مورد توجه علاقمندان به موتورسیکلت است.

سوزوکی GSX 1400 در رنگ‌های مختلفی از جمله سفید، مشکی، آبی و نارنجی تولید و به بازار عرضه شده است.

بررسی موتور سیکلت سوزوکی GSX1400 شاهزاده ژاپنی

مشخصات فنی انجین سوزوکی GSX 1400

ریز مشخصات فنی موتور سوزوکی GSX1400 به شرح زیر می‌باشد:

ظرفیت باک سوخت این موتورسیکلت 22 لیتر است. مصرف سوخت آن بسته به شرایط رانندگی و سبک رانندگی متفاوت است، اما می‌توانید با توجه به ظرفیت باک سوخت حدودا 320 کیلومتر با آن برانید.

وزن موتور سوزوکی GSX 1400 حدود 230 کیلوگرم و ابعاد آن در طول: ۲٬۱۵۰ میلی‌متر، عرض ۸۰۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱٬۱۱۰ میلی‌متر است.

سیستم تعلیق و ترمز این موتورسیکلت در چرخ جلو تلسکوپی و در جلو و عقب قابل تنظیم است و با توجه به اینکه این مدل از موتورسیکلت در سال‌های 2001 تا 2008 تولید شده است دارای سیستم ضد قفل ترمز abs نیست.

رینگ‌های موتور سوزوکی GSX 1400 آلومینیومی است.

در زیر جدول مشخصات فنی Suzuki GSX 1400 را می‌توانید مشاهده نمایید.

نام و سازنده موتورSuzuki GSX1400
حجم موتور1402cc
نوع موتور و گیربکس4 سیلندر خطی هوا خنک 16 سوپاپ, 6 سرعته
نوع بدنه و شاسیفریم دو لوله‌ای فولادی
حجم باک بنزین22 لیتر
ارتفاع زین790mm
وزن خالص229kg
ترمز جلودوبل، 320mm دیسک
ترمز عقب260mm دیسک
اندازه چرخ جلو120/70/17
اندازه چرخ عقب190/50/17
جدول مشخصات فنی Suzuki GSX1400
حداکثر سرعت و عملکرد انجین
حداکثر توان105 اسب بخار در 6800 دور
حداکثر گشتاور126 نیوتون متر در 5000 دور
حداکثر سرعت230 کیلومتر
شتاب 0 تا 140 کیلومتر11.3 ثانیه
شعاع حدودی حرکتی با هر باک پر320 کیلومتر
جدول مشخصات فنی Suzuki GSX1400
بررسی موتور سیکلت سوزوکی GSX1400 شاهزاده ژاپنی
بررسی موتور سیکلت سوزوکی GSX1400 شاهزاده ژاپنی
بررسی موتور سیکلت سوزوکی GSX1400 شاهزاده ژاپنی
بررسی موتور سیکلت سوزوکی GSX1400 شاهزاده ژاپنی

رقبا و بازار

رقبای اصلی GSX 1400 موتور کاوازاکی ZRX1200R و یاماها XJR1300 است و این موتور در مقابل Honda CB1300 قویتر است.

با این حال، موتورسیکلت Suzuki GSX1400 نسبت به دیگر رقبا بیشترین توجه را به خود در بازارهای جهانی جلب کرده است.

مقایسه سوزوکی GSX 1400 و هوندا CB 1300

مقایسه سوزوکی GSX 1400 و هوندا CB 1300

سوزوکی GSX 1400 و سی بی ۱۳۰۰ دو موتورسیکلت محبوب و قدرتمند در ایران و جهان هستند که در برخی از مشخصات فنی خود با هم تفاوت دارند. GSX1400 یک انجین ۱۴۰۰ سی سی با قدرت ۱۰۶ اسب بخار دارد و در صورتی که موتور cb1300 با انجین ۱۳۰۰ سی سی و قدرت ۱۱۴ اسب بخار است و در مقایسه با هوندا CB 1300، میتوان مزایای این مدل از سوزوکی مواردی چون تورک بالاتر، شتاب بالاتر، حجم بالاتر، وزن کمتر و قابلیت تعمیر و نگهداری آسان‌تر عنوان کرد.

مقایسه GSX1400 و سوزوکی B-King

مقایسه GSX1400 و سوزوکی B-King

GSX1400 نیز در مقابل سوزوکی B-King مشخصات فنی متفاوتی دارد و هر کدام در سبک و دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند. با این حال، برخی از قطعات مورد مصرف در موتور بیکینگ با GSX 1400 یک است.

با مرور مشخصات فنی سوزوکی B-King و مقایسه با جدول مشخصات فنی GSX1400 می‌توانید این تفاوتها را بیشتر مشخص کنید

  • نوع انجین: مایع خنک، چهار زمانه خطی با حجم 1340 سی‌سی؛
  • نسبت فشرده‌سازی 12.5:1
  • تعداد سوپاپ در هر سیلندر 4
  • قدرت حداکثر 183 اسب بخار (136 کیلووات) در 9500 دور در دقیقه
  • گشتاور حداکثر 108 نیوتن-متر (80 پوند-فوت) در 7200 دور در دقیقه
  • جعبه دنده شش دنده، الگوی شفت، کمک‌فنر، کلاچ خشک، کنترل الکترونیکی کلاچ
  • ترمز جلو دو دیسک، ترمز عقب دیسک و دارای سیستم ترمز ABS
  • ابعاد و وزن طول کل 2225 میلی‌متر؛ عرض کل 800 میلی‌متر؛ ارتفاع کل 1085 میلی‌متر؛ ارتفاع صندلی 805 میلی‌متر؛ فاصله بین محور‌ها 1525 میلی‌متر؛ وزن خالص 235 کیلوگرم.

تبلیغ پایین مطلب

محمدحسین

من عاشق هنر، عکاسی و تکنولوژی و IT هستم، برای دل خودم مینویسم. عاشق موتور و ماشینم. عاشق روندن با ماشین و موتورم هستم و کم کم دارم به حوزه خبرنگاری موتورسیکلت مسلط میشم.

نوشته های مشابه

‫14 دیدگاه ها

  1. با سلام
    GSX1400 در کلاس استریت های بزرگ یا BIG BAD در بین چهار رقیب خود کمترین قدرت و گشتاور رو دارا می باشد.
    این حرف بنده برحسب تست های متداول این موتور روی دستگاه داینو هست که با ریمپ ایسو و اصلاح نقشه سوخت حداکثر توان ۱۰۹ اسب بخار و ۱۱۶ نیوتون گشتاور تونسته به ثبت برسونه ولی برگ برنده این موتور گیربکس ریس با ضرایب کوتاه این موتور هست.
    در مقایسه ای هم که شما با CB1300 انجام دادید باید به شما به گم که CB با ریمپ ایسو حداکثر توان ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲.۱ نیوتون گشتاور رو به ثبت رسونده روی دستگاه داینو ولی متاسفانه به دلیل گیربکسی که دارد (ضرایب بلند) نسبت به رقبا کمی ضعیف عمل می کنه که اونم به خاطر جاده های کوهستانی ژاپن هست، که مهندسین هوندا برای مهار قدرت و گشتاور این کار رو انجام داده اند.
    با تشکر.

  2. آفرین از توضیحی که در این قسمت نظر دادید بسیار عالی بود و احسنت که با فنی موتور انقدر آشنا هستید و این ذوق را دارید

    1. پراید 0 تا 100 حدود 12 ثانیه هست و این موتور 0 تا 140 کیلومتر تو 11 ثانیه میره. یعنی وقتی پراید تازه رسیده به 100 اون داره 140 تا میره و شتاب و سرعت تو دنده های بالاتر و سرعت بالاتر کندتر بالا میره

      1. چرا تو ایران نمیذارن سوار اینا بشیم یاد قدیما بخیر موتور سنگین بی دغدغه جوونا سوار میشدن

  3. محمود دمت گرم با توضیحی ک دادی معلومه آخرشی
    طرف نمیدونه چی ب چیه میگه ۰تا ۱۴۰ رو ۱۱ ثانیه(پراااید) آخه مگه سی جی ۱۲۵ سی سیه که ۱۱ ثانیه چرا میاین نظرات پوچ میدین
    ما ایرانیا فکر می‌کنیم هرچی وسیله نقلیه حجمش بالا تر باشه ینی خدای سرعته درصورتی ک یه موتور هزار سی سی شاید ۱۴۰۰ رو روی کاغذ لوله کنه

  4. با این موتور میرن کنار بزرگ راه در حالت ثابت اتوبوس ها که با سرعت ۱۰۰ تا رد میشن همزمان با رد شدن اتوبوس حرکت میکنن کمتر از ۱۰ ثانیه از اتوبوس جلو میزنه نهایت صفر تا صدش ۵ ثانیه است

  5. تشکر ازتوضیحات عالی..دوست عزیزمون گفتن این مدل سوزوکی نسلت به چهار رقیب خودش پایینتره من هم هندا هم سوزوکی و هم یاماها رو تو این کلاس سوار شدم به جز کاوازاکی ….به نظرم تنها ایرادش گرم کردن تو ترافیکه من همشونو دوسدارم و تعصبی نظر نمیدم هم از شما و تمام دوستانی که با تجربه نظر دادن تشکر میکنم خیلی به اطلاعاتم اضافه شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!