برترین‌هاپیشنهاد سردبیرتاریخچهنقد و بررسی

نگاهی به 15 موتورسیکلت برتر تاریخ یاماها – بخش سوم و پایانی

اخبار خودرو

از آنجایی که هر شروعی یک پایانی داره بالاخره به بخش سوم و پایانی بررسی 15 موتورسیکلت برتر تاریخ یاماها رسیدیم. اگر مقالات قبلی مطالعه نکردید پیشنهاد میکنم آنرا در لینک زیر ببینید.

معرفی بخش سوم و پایانی بررسی ۱۵ موتورسیکلت برتر تاریخ یاماها

نگاهی به 15 موتورسیکلت برتر تاریخ یاماها - سال 1999 موتور Yamaha YZF-R6

سال 1999 موتور Yamaha YZF-R6

موتور یاماها YZF-R6 یک موتورسیکلت مسابقه‌ای بود که برای نخستین بار در سال 1999 معرفی شد.

این موتور با طراحی شبیه به R1 و با وزن بسیار سبک، برای رانندگان حرفه‌ای و مسابقه‌های رانندگی طراحی شده بود.

این موتور تا حد امکان سبک طراحی شده بود و وزن کلی آن 372 پوند معادل 168.74 کیلوگرم بود، که برای یک موتور مسابقه‌ای فوق العاده سبک وزن است، توان خروجی Yamaha YZF-R6 معادل 120 اسب بخار و سیستم تعلیق قابل تنظیم بوده و ترمز‌ها بسیار قدرتمند داشت.

مهمترین ویژگی موتور R6 این بود که یاماها آن را تا سال 2000 آنرا به‌روزرسانی کرد و این مدل را در ذهن مشتریان علاقه‌مند به موتورسیکلت‌های سبک در صدر لیست انتخابشان قرار داد.

در نهایت، با تغییر در قوانین و مقررات زیست محیطی، کلاس ۶۰۰ سی‌سی به شدت تحت تاثیر این قوانین قرار گرفت و این موتور به مرور زمان از بازار حذف شدند.

نگاهی به 15 موتورسیکلت برتر تاریخ یاماها - سال 1999 موتور Yamaha YZF-R7 OW-02

سال 1999 موتور Yamaha YZF-R7 OW-02

از موتور یاماها مدل Yamaha YZF-R7 OW-02 تنها 50 دستگاه تولید شده و فقط در بازار ایالات متحده توزیع شده است، که همین مقوله آنرا به یکی از کمیاب‌ترین موتورسیکلت‌هایی دنیا و برند یاماها تبدیل کرده است.

در سال 1999 یاماها با YZF-R7 OW-02 در دوران خود و مسابقات با آن پادشاهی می‌کرد.

نسخه پایه آن می‌توانست 106 اسب بخار تولید کند، اما با تهیه کیت مسابقه‌ای آن  شما به انژکتورها اضافی آن دسترسی پیدا می‌کردید و قدرت آن به ۱۳۵ اسب بخار بالا ارتقاء پیدا می‌کرد.

این میزان قدرت برای آن کافی است تا هر موتور R1 معاصر را به اصطلاح خودمان سوسک بکند.

متاسفانه این یک حقیقت تلخ است که موتور سیکلت یاماها YZF-R7 OW-02 مدل 1999 به منظور تأمین نیازهای مسابقات جهانی تولید شده بود.

این موتورسیکلت توسط بخش مسابقات یاماها، یعنی شرکت Yamaha Racing Corporation (YRC) طراحی و با مشارکت بهترین رانندگان زمان خود تولید شده بود.

یاماها YZF-R7 OW-02، یک موتور سوپربایک بود که با تمرکز بر راندمان و قابلیت شرکت در مسابقات جهانی سوپربایک (WSBK) ساخته شده بود.

همچنین به تجهیزاتی همچون سیستم تزریق سوخت الکترونیکی، ترمز جلو با دو کالیپر پیستونی و دو کالیپر پیستونی عقب، سیستم کنترل کشش و سیستم تعلیق Ohlins مجهز و برای افزایش سرعت و کنترل بهتر، این موتور دارای سیستم کنترل کننده دستی ارتفاع و کمک فنر بود.

موتور سیکلت Yamaha YZF-R7 OW-02 رتبه دوازدهم لیست برترین‌های سایت موتو پلاس از کمپانی یاماها از بدو تاسیس را به خود اختصاص داده است.

نگاهی به 15 موتورسیکلت برتر تاریخ یاماها - سال 2014 موتور یاماها MT-09

سال 2014 موتور یاماها MT-09

به همان شکلی که بحران مالی سال ۲۰۰۸ بر سایر تولیدکنندگان ایجاد شده بود بر یاماها نیز تأثیرگذار و نتیجه آن عدم دسترسی به منابع مالی برای بازسازی خط تولید قدیمی و برخی از مدل‌هایی که دیگر تولید نمی‌شدند که در بازار هیچ جایگزین مناسبی برایشان نبود.

یاماها دوباره ساختار خود را گروه‌بندی مجدد کرد و اولین موتورسیکلتی که روانه بازار کرد یاماها MT-09 با ۱۱۵ اسب بخار و در یک طراحی خاص بود.

Yamaha MT-09 دارای گشتاور پایین و میانه‌ای بود که شتاب‌دهی در هر دنده و هر سرعتی را فراهم می‌کرد. در نتیجه موتور یاماها MT-09 شما را به فکر فرو می‌برد که چرا به یک موتورسیکلت با انجین بزرگتر و قدرتمندتر نیاز دارید.

نگاهی به 15 موتورسیکلت برتر تاریخ یاماها - سال 2014 موتور یاماها MT-09
یاماها ام تی 09

این موتورسیکلت با طراحی مدرن و شیک خودش وزن کمتر از یکصد کیلوگرم دارد، عملکرد فنی آن خیره کننده بوده و با فناوری‌هایی مانند سیستم کنترل پایداری قابل تنظیم، ترمز ABS و کنترل کننده گاز و … امکانات بسیاری ارائه می‌کند.

MT09 یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های یاماهاست که مورد استقبال علاقه‌مندان در سطح جهانی قرار گرفته است.

به جرئت می‌توانیم بگوییم این موتورسیکلت همان قهرمانی است که یاماها را از ورشکستگی نجات داد.

نگاهی به 15 موتورسیکلت برتر تاریخ یاماها - سال 2016 یاماها و موتور Yamaha MT-10

سال 2016 یاماها و موتور Yamaha MT-10

برخلاف مدل‌های MT-07 و MT-09 که به عنوان مدلی کاملاً جدید با موتور و شاسی جدیدی به بازار عرضه شدند، یاماها MT-10 یک موتور R1 بود که با حذف کاور بدنه، به‌عنوان یک موتور نیمه‌کشیده در سبک قدیمی روانه بازار شد.

ظاهر کوتاه و پهن آن شامل یک موتور چهارسیلندر با توان ۱۶۰ اسب‌بخار بود که با تنظیم مجدد، در دامنه گسترده از گشتاور در حد پایین تا متوسط، عملکردی هیجان‌انگیز و صدایی فوق‌العاده ایجاد می‌کرد.

سیستم TCS کنترل چرخش یا کشش و سیستم ترمز ABS قابل پیش بینی بود اما کنترل سرعت به‌عنوان یک ویژگی نو در نظر گرفته شده بود تا مخاطبان یاماها را این موتور برای بار دیگر سوپرایز کند.

نگاهی به 15 موتورسیکلت برتر تاریخ یاماها - سال 2016 یاماها و موتور Yamaha MT-10
Yamaha MT-10

موتور Yamaha MT-10 با موتور R1 هم‌راستاست و در ابتدا در سال ۲۰۱۶ معرفی شد، این موتورسیکلت به یک موتور چهارسیلندر با حجم ۹۹۸ سی سی و قدرت ۱۶۰ اسب بخار مجهز شده که به دلیل تنظیم مجدد انتقال قدرت، این موتور برای بهترین عملکرد در محدوده گشتاور در حد پایین و متوسط بهینه شده است.

علاوه بر این MT-10 دارای حالت‌های رانندگی متنوعی است که امکان سفرهای بلندمدت را می‌دهد.

لبته علاوه بر امکانات گفته شده قابلیت تنظیم ترمز نیز در این مدل وجود دارد که به رانندگان امکان می‌دهد ترمز را به صورت دلخواه تنظیم کنند.

در کل، Yamaha MT-10 یکی از محبوب‌ترین موتورهای نیمه‌کشیده برای استفاده در شهر و خارج از شهر است.

نگاهی به 15 موتورسیکلت برتر تاریخ یاماها - سال 2023 و موتورسیکلت Yamaha Bolt R-Spec

سال 2023 و موتورسیکلت Yamaha Bolt R-Spec

موتور سیکلت Yamaha Bolt R-Spec مدل 2023 شبیه به یک موتور کلاسیک دنیای سینمایی به نظر می‌رسد.

بسیاری از علاقمندان به موتور سیکلت آرزوی داشتن یک Harley-Davidson را دارند، اما نمی توانند هزینه آن را پرداخت کنند یا رانندگی با آن برایشان سخت است.

Bolt شبیه به یک Hog قدیمی است، ولی هنر یاماها آن را بیشتر شبیه به یک موتور سیکلت امروزی کرده و بدون هیچ تکنولوژی جدیدی برای پایین نگه داشتن قیمت آنرا ارائه کرده است.

این موتور سیکلت با موتور دو سیلندر وی شکل همراه است که می تواند تا 65 اسب بخار و 59.3 پوند فوت گشتاور تولید کند.

موتور سیکلت Yamaha Bolt R-Spec مدل سال 2023 دارای یک گیربکس شش سرعته است که باعث بهره‌وری در میزان مصرف سوختش می‌شود.

همچنین یاماها Bolt R دارای یک شاسی فولادی بسیار مستحکم است که برای استفاده در شهر و جاده‌های بزرگ صورت اختصاصی طراحی شده است.

برای راحتی بیشتر در طول سفر صندلی این موتور سیکلت از چرم مصنوعی طراحی شده است. همچنین، دارای سیستم ترمز دیسکی در هر دو چرخ است و به عنوان یک آپشن با سیستم ترمز ABS نیز قابل سفارش است.

در کل این موتور سیکلت یک گزینه بسیار خوب برای علاقه‌مندان به موتور سیکلت‌های کلاسیک و استایل خاص و البته در رتبه 15 از برترین‌های یاماها در پایگاه خبری و تحلیل پلاس موتو قرار می‌گیرد.

لوگو کمپانی یاماها - بخش موتورسیکلت

پایان

خب به انتهای این مقاله رسیدیم، امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید. سایت موتور پلاس یک منبع جامع از موتورسیکلت و دوچرخه است که مناسببرای علاقه مندان با مشاوره خرید و اخبار روز این صنعت است.

شما می‌توانید با استفاده از بررسی‌های کارشناسان و نظرات مشتریان در بخش کامنت‌ها، در سایت پلاس موتو می‌توانید به صورت کامل با محصولات، کیفیت ساخت، لیست قیمت و کارکردهای موتورسیکلت‌ها آشنا شوید. همچنین، از طریق مقالات و اخباری که در سایت ما منتشر می‌شوند، می‌توانید از به‌روزترین خبرها در صنعت موتورسیکلت خبردار شوید.

تبلیغ پایین مطلب

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!