پیشنهاد سردبیرمشاوره خریدنقد و بررسی

بررسی مزایا و معایب هوندا هورنت 2.0 کبیر موتور

ارزش خرید Honda Hornet 2.0 چقدر است؟

اخبار خودرو

هوندا هورنت 2.0 (Honda Hornet 2.0) که به عنوان نسخه جدید هورنت در بازار هند عرضه شده در غرفه کبیر موتو در چهارمین نمایشگاه بین المللی موتور سیبکلت رویت شده در دسته موتورسیکلت های ۱۸۰ تا ۲۰۰ سی‌سی قرار دارد و 180 سی‌سی حجم دارد.

زمانی که هوندا در سال 2015 و کلاس موتورسیکلت‌های شهری کمتر از 200 سی‌سی، با مدل CB Hornet 160R موفق شد موتورهای محبوبی از رقبای خودش مانند یاماها FZ-S و سوزوکی جیکسر را در حاشیه ببرد تصمیم گرفت با افزایش حجم انجین از این مدل موفق سبد فروش خود را بزرگتر کند.

مقالات مرتبط: هوندا هورنت ۲.۰ در پنج رنگ عرضه می‌شود

در سال 2018 موتور Honda Hornet به‌روزرسانی مختصری را تجربه کرد و به تجهیزات مدرنتری به آن اضافه شد و مجددا در سال 2020 با استاندارد آلایندگی BS6 آپدیت دیگری را تجربه کرد و در بازار هندوستان عرضه شد.

هوندا هورنت 2.0 (Honda Hornet 2.0) کبیر موتور

جزئیات استاندارد BS6

استاندارد BS6 مخفف عبارت Bharat Stage 6 بوده که در آن باید انتشار گازهای گلخانه‌ای از لوله اگزوز به 1.0 گرم در کیلومتر مونوکسید کربن کاهش یابد. سوخت مورد نیاز انجین‌هایی که استاندارد BS6 را دارند باید مقدار کمتری گوگرد داشته و و افزودنی‌های بیشتری جایگزین این گوگرد شده‌اند.
این استاندارد متعلق به هندوستان است و می‌توان معادل آنرا مثلا استاندارد Euro 6 دانست.

منبع: Bharat stage emission standards

طرحی ظاهری هوندا هورنت 2.0

اولین چیزی که با دیدن هورنت 2 بنظر شما را جلب می‌کند دوشاخه طلایی رنگ کمک معکوس چرخ جلو، تایپو گرافی هوندا هورنت 2.0 روی باک آن ظاهر عضلانی باک 12 لیتری بنزینش که آنرا در صورت عرضه بصورت عمده تبدیل به زیباترین موتورسیکلت نیکد زیر 250 سی‌سی در بازار فعلی خواهد کرد. این زیبایی از نسل قبلی آن یعنی هورنت 160 به ارث برده است.

اگر شما جز افرادی هستید که به ظاهر و استایل موتورسیکلت اهمیت می‌دهید قطعا انتخاب این موتورسیکلت شگفت‌انگیز که در چهار رنگ مشکی، خاکستری مات، آبی مات و قرمز مات عرضه می‌شود می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما باشد.

از معایب طراحی ظاهری هورنت 2 می‌توایم اشاره کنیم که ظراهر رینگ چند شاخه آلمینیومی پره‌ای آن بهتر بود امروزی‌تر باشد و یا طراحی چراغ جلوی همچنان قدیمی است ولی در چراغ عقب طرح X که در اغلب مدل‌های هوندا یه یک امضا از این شرکت تبدیل شده را خواهید دید.

هوندا هورنت 2.0 (Honda Hornet 2.0) کبیر موتور

مشخصات فنی هوندا هورنت 2.0

هوندا هورنت 2.0 از یک پیشرانه 184.4 سی‌سی هوا خنک بهره می‌برد که 17.27 اسب بخار در دور موتور 8500 دور در دقیقه و 16.1 نیوتن متر گشتاور را نیز در دور موتور 6000 دور در دقیقه تولید می‌کند و با یک گیربکس 5 سرعته و زنجیر این نیرو به چرخ عقب آن منتقل می‌شود. استفاده از کلاچ لغزنده در این موتور باعث شده تا نیروهای ناگهانیِ داخل گیربکس رو کنترل کاهش یافته و با جلوگیری از آسیب رسیدن به گیربکس قفل شدن در زمان معکوس رانندگی ایمن‌تری داشته باشید. میزان مصرف این انجین کمی بیشتر از 2 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده است.

یکی از معایب هورنت 2 استفاده از دوسوپاپ درپیشرانه آن است که نسبت به رقبای هم رده خود باجاج NS 200 یا آپاچی RTR 200 دارای عملکرد ضعیفتری است.

در سیستم تعلیق هورنت کمک فنرهای جلو هوندا از نوع دوشاخه معکوس USD است که قابلیت هدایت و هندلینگ این موتورسیکلت را افزایش داده است و کمک فنر عقب آن نیز تک مونوشوک است که در کنار وزن 142 کیلوگرم آن مانورپذیری آنرا برای استفاده در شهر به عنوان یک موتور سیکلت شهری بیشتر کرده است.

اندازه دیسک ترمز جلو 276 میلیمتر و برای چرخ عقب 220 میلی‌متر موتورسیکلت هوندا هورنت 2 بوده و از ترمز ABS تک کاناله در چرخ جلو بهره می‌برد که از لیز خوردن و قفل شدن در زمان توقف آن جلوگیری می‌کند.

امکانات Honda Hornet 2.0

از مهمترین امکانات مورد استفاده در هوندا هورنت می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم که شامل مزایای آن می‌شود عبارتند از:

  • استانداردهای آلایندگی BS6
  • صفحه کیلومتر دیجیتال
  • ترمز دیسکی با فناوری ABS در هر دو چرخ
  • سوئیچ فلاشر
  • لاستیک پهن 140 میلی متر چرخ عقب
  • باک کلید دار
  • چراغ‌های LED در جلو و عقب
  • کلاچ لغزنده
  • صندلی اسپرت اسپلیت

جمع بندی

اگر کبیر موتور بتواند این Honda Hornet 2.0 که یک موتوری است که مخصوص عرضه در بازار هندوستان است همانند وسپاهای هندی که بنام ایتالیایی وارد و به فروش می‌رساند احتمالا بتواند جایگاه محصولات محبوبی که دیگر در ایران بفروش نمی‌رسند مانند باجاج NS 200 یا آپاچی RTR 200 بخوبی پر کند. در مورد رقبای فعلی هم مدلهای چینی مثل بنلی 180 و سی اف هستند و برند تایوانی SYM محصول نیروموتور Galaxy NA 180 را این موتور دارد. و قطعا برند هوندا اعتباری برای فروش این موتور خواهد بود.

تبلیغ پایین مطلب

محمدحسین

من عاشق هنر، عکاسی و تکنولوژی و IT هستم، برای دل خودم مینویسم. عاشق موتور و ماشینم. عاشق روندن با ماشین و موتورم هستم و کم کم دارم به حوزه خبرنگاری موتورسیکلت مسلط میشم.

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. متاسفانه کبیر موتور هیچ خدمات پس از فروشی ندارد. بعنوان مثال در شهری همچون شیراز هیچ نمایندگی خدمات پس از فروش ندارد. بنابراین خیلی مواظب باشید در خرید کردن از این شرکت

  2. به نظر من کبیر موتور فقط جنساشو تا دسته به مردم قالب می‌کنه بدون کیفیت بدون خدامت پس از فروش و بدون نمایندگی و از تماااام قطعات ها از توش میزنه.از نظر من کبیر موتور یک شرکت کلاهبرداره مردم عزیز قبل از اینکه گول این شرکت پوچو بخورید حتما حتما تحقیق کنید خودتون میفهمید.من خودم یکی از تعمه این شرکت عوضی شدم.خدا پشت و پناهتون

    1. عزیز شرکت کبیر زیر مجموعه شرکت سایپا هست دیگه توقعی نباید داشته باشی
      کیفیت مهم نیست سود مافیاها مهمه که.
      اشغالهاشونو چند صد برابر قیمت بفروشن

  3. باسلام خدمت دوستان کبیر موتور. و نیرو موتور. هیچکدام خدمات پس از فروش ندارند و تو سایت و اینترنت. دو. سه تا آدرس فیک دارن که هیچ اطلاعی از نحوه و تعمیرگاه موتورسیکلت ندارند و تو بازار قیمت لازم یدکی خیلی خیلی بالاست و روغن موتوری که تو سایتهای مختلف تبلیغ می کنند تا لیتری ۹۵۰ تومان تو بازار فروش میره قیمت خود موتورها هم تو رنج خیلی گرونی بطور اقساطی بفروش میرسه ……..

  4. هوندا با معرفی این آشغال بتمام معنی آبروی اسم معظم هورنت رو ریخت تو توالت. این یک هورنت نیست. بلکه یک یونیکورن است که هوندا با استفاده کاملا نابحا و مضحک خواسته فروش این موتور رو بالا ببره. 180 سی سی هوا خنک/هورنت؟؟؟؟؟؟؟ مسخره است

  5. درود به همه وقتی به قول شما دوستان موتورهاگرون هستن وقیمتشون چندبرابر امابازم مردم میخرن چه توقعی بایدداشت از شرکتها که فقط به فکرسودشخصی هستن همه مردم معترض هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!