اخباراخبار موتورسیکلتپیشنهاد سردبیر

تجمیع گواهینامه‌های رانندگی در یک کارت

اخبار خودرو

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا سردار سید کمال هادیانفر از تجمیع گواهینامه‌های رانندگی در یک کارت خبر داد. البته اگر شما می‌خواهید گواهینامه آسان موتور سیکلت را بگیرید این مورد برای شما در گواهینامه جدیدتان اعمال خواهد شد.

هادیانفر گفت: مدتی است که تمامی گواهینامه‌های رانندگی وسایل نقلیه در یک کارت تجمیع شده است.

بر این اساس دیگر اینطور نیست که یک گواهینامه برای موتور، یک گواهینامه برای خودرو و … صادر شود، اطلاعات تمام گواهینامه‌های رانندگی پشت همان یک کارت گواهینامه درج خواهد شد.

تجمیع گواهینامه‌های رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با بیان اینکه اطلاعات مربوط به تمام گواهینامه‌های افراد در بانک اطلاعاتی پلیس موجود است.

همانطور که مستحضرید و یا اگر جدیدا گواهینامه خود را تحویل یا تمدید کرده باشید مثلا گواهینامه پایه 2 و 3 و گواهینامه موتور یکجا داشته باشید، اطلاعات مربوط به هر نوع گواهینامه نظیر تاریخ اولین صدور گواهینامه، نوع آن و …. در جدول پشت کارت درج خواهد شد.

تجمیع گواهینامه‌های رانندگی در یک کارت

هادیانفر درباره افرادی که ممکن است یک گواهینامه را دریافت کرده و مدتی بعد مثلا گواهینامه موتورسیکلت نیز دریافت کنند، گفت: ما اطلاعات این افراد را در اختیار داریم و زمانی که گواهینامه موتورسیکلت فرد صادر شود، ما این اطلاعات را روی همان گواهینامه فرد وارد می‌کنیم.

به گفته رئیس پلیس راهور فراجا علاوه بر این موارد از طریق کدتصویری (QR) که روی گواهینامه‌ها نصب شده، امکان دسترسی به تمام سوابق رانندگی صاحب گواهینامه و … وجود دارد.

البته این اطلاعات فقط از طریق دست‌افزار‌های پلیس قابل مشاهده شد و دسترسی به آن برای دیگران ممکن نخواهد بود.

تبلیغ پایین مطلب

محمدحسین

من عاشق هنر، عکاسی و تکنولوژی و IT هستم، برای دل خودم مینویسم. عاشق موتور و ماشینم. عاشق روندن با ماشین و موتورم هستم و کم کم دارم به حوزه خبرنگاری موتورسیکلت مسلط میشم.

‫3 دیدگاه ها

  1. ه جای این کارا این قانون که گذاشتید تا ۲سال ازگواهینامه پایه ۲نگذره پایه ۱ نمیتونی ثبت نام کنی بردارید

  2. با سلام و عرض ادب خدمت کارشناسان محترم راهنمایی و رانندگی
    گواهینامه اتومبیل بنده خرداد ماه منقضی میشه و در حال گرفتن گواهینامه موتورسیکلت میباشم آیا موقع صدور گواهینامه موتور سیکلتم گواهینامه ی خودرو هم تمدید میشه بدون اینکه کاری انجام بدم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!