تاریخچه

از پیراهن رنگین کمان دوچرخه‌سواران چه می‎‌دانید (Rainbow jersey)

اخبار خودرو

پیراهن رنگین کمان Rainbow jersey طبق یک سنت قدیمی از سال 1927 توسط قهرمانان رشته دوچرخه سواری در مسابقات پوشیده می‌شود و در پلاس موتور قصد داریم تاریخچه این پراهن را برایتان شرح دهیم.

رنگ‌های این پیراهن از پایین به بالا سبز، زرد، سیاه، قرمز و آبی است. این رنگ‌ها دقیقا همان رنگ‌هایی که در حلقه‌های پرچم المپیک دیده می شود.

در رشته دوچرخه سواری سنت پوشیدن این پیراهن در همه رشته‌ها دیده می‌شود.

پوشیدن پیراهن رنگین کمان یا همان Rainbow jersey برای فرد یا تیمی که در رشته، رده و تخصصی خود شرکت و در آن قهرمان شده مجاز است. به عنوان مثال، قهرمان مسابقات جاده‌ای جهان این لباس را در حین رقابت در مسابقات مرحله‌ای (به استثنای مراحل تایم تریل) و مسابقات یک روزه می پوشد، اما حق پوشیدن آن را در طول زمان آزمایشی ندارد.

در مسابقه انفرادی این پیراهن توسط قهرمان پوشیده می‌شود و مسابقات تیمی توسط کل اعضای تیم استفاده می‌شود. و پوشیدن اولویت آن با قهرمان تیم است و اگر در مسابقه الزام باشد نپوشیدن آن جریمه دارد.

همچنین مرسوم است که در طول مسابقات آتی یقه لباس قهرمان به رنگبندی این طرح‌ها استفاده میکنند.

از پیراهن رنگین کمان دوچرخه سواران چه میدانید Rainbow jersey
پوشیدن این پیراهن، افتخاری بالا برای دوچرخه سواران حرفه‌ای است.

نفرین پیراهن رنگین کمان

نفرین قهرمانان پیراهن رنگین کمان اینگونه رایج شده که در سال بعد آنها با آسیب مواجه میشوند. البته اکثر آسیب‌های رخ داده بخاطر بی احتیاطی خود سوارکار بوده است.

طراحی لباس

در گذشته هر رشته برای خود یک روی پیراهن یک نماد اختصاصی داشت.

بعد از سال 2016 پوشیدن پیراهن کلاسیک بدون نماد (که قبلاً برای مسابقه خاص دوچرخه سواری در نظر گرفته شده بود) در همه رشته‌ها مرسوم شد.

استفاده در رشته‌های ورزشی دیگر

به طور غیر رسمی رنگ‌ بندی پیراهن رنگین کمان توسط قهرمانان سه گانه، اسکیت سرعت و … استفاده شده است.

آیا شما در مورد این مدل پیراهن در رشته دوچرخه سواری چیزی شنیده اید؟

منبع
ویکی‌پدیا
تبلیغ پایین مطلب

محمدحسین

من عاشق هنر، عکاسی و تکنولوژی و IT هستم، برای دل خودم مینویسم. عاشق موتور و ماشینم. عاشق روندن با ماشین و موتورم هستم و کم کم دارم به حوزه خبرنگاری موتورسیکلت مسلط میشم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!