اخباراخبار موتورسیکلتپیشنهاد سردبیرمشاوره خریدنقد و بررسی

هوندا CG125 اصل خارج از ایران چند؟!

اخبار خودرو

امروزه هوندا CG125 یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین موتورسیکلت‌های حال حاضر بازارهای جهانی است.

این طرح یک طرح ماندگار و جذابی برای دنیای موتورسیکلت‌ها است که قدمت آن به حدود ۴ دهه قبل باز می‌گردد و بدلیل محبوبیت بالای آن کپی‌های این موتور سال‌ها است که در ایران و خارج از آن عرضه می‌شود که سهم بالایی از بازار موتورسیکلت‌های اقتصادی را به خود اختصاص داده است.

با این وجود هنوز در جنوب آسیا شرقی، هنوز هوندا سی‌جی‌۱۲۵ اصلی در حال تولید و عرضه است که در ساده ترین نسحه آن یعنی نسخه پایه و تبدیل به پول ایران فقط ۴۰ میلیون تومان قیمت دارد.

جالب اینجاست که این رقم با قیمت کپی‌های ایرانی- چینی این موتور سیکلت در کشورمان قابل رقابت است. یعنی نسخه‌های بی کیفیت داخلی هم اکنون هم قیمت با نسخه اصلی این موتورسیکلت قدیمی در کشورمان به فروش می‌رسند.

امروزه تولیدکنندگان این موتورسیکلت نوستالژیک و در راستای آپدیت ظاهر و کاهش سن آن، نسخه سفارشی و اسپشیال این موتور را با طرح آبی و سفید و قطعات مشکی رنگ تولید کرده‌اند.

آشنایی با تاریخچه هوندا بزرگ‌ترین سازنده موتورسیکلت در جهان

با این ترکیب رنگ آبی و سفید و قطعات مشکی هوندا CG125 اصلی و تولید هندوستان شبیه به موتورسیکلت‌های دهه ۱۹۵۰ میلادی شده است.

هوندا CG125 اصل خارج از ایران چند! هوندا سی‌جی‌ 125 اسپشیال ادیشن هند
نسخه سفارشی و اسپشیال Honda CG125 با طرح آبی و سفید و قطعات مشکی

مشخصات فنی هوندا CG125 (سی‌جی‌۱۲۵)

سیستم تعلیق سی‌جی ۱۲۵ در جلو از نوع تلسکوپی و در عقب از نوع فنر دوگانه با بالشتکی است.

تنه و بدنه این موتور از فولاد سبک ساخته شده است.

ترمز‌های CG125 همچنان که همچنان تغییری نکرده و از نوع کاسه‌ای است و وزن آن حدود ۱۱۳ کیلوگرم است.

قلب محرک یا انجین تک سیلندر هوا خنک و با حجم ۱۲۵ سی سی بوده که حداکثر ۹.۹۲ اسب بخار قدرت و ۹.۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

در آخرین به روز رسانی این پیشرانه به سیستم تزریق سوخت الکترونیکی مجهز و با هر 1 لیتر بنزین حدود ۵۵ کیلومتر را می‌پیماید و ظرفیت باک آن ۸.۲ لیتر است.

چرخ جلو این موتور رینگ ۱۸ اینچ و چرخ عقب آن رینگ ۱۷ اینچی دارد.

عدم عرضه در کشور تولید کننده

نکته جالب در خصوص هوندا سی‌جی‌۱۲۵، عدم عرضه آن در کشور سازنده آن یعنی هندوستان است.

این موتور در قالب دو تیپ استاندارد (معادل ۴۰ میلیون تومان) و سفارشی یا همان اسپشیال (معادل ۴۲ میلیون تومان) توانسته به تازگی در کنار بازارهای جهانی به بازار هند راه پیدا کند.

تبلیغ پایین مطلب

محمدحسین

من عاشق هنر، عکاسی و تکنولوژی و IT هستم، برای دل خودم مینویسم. عاشق موتور و ماشینم. عاشق روندن با ماشین و موتورم هستم و کم کم دارم به حوزه خبرنگاری موتورسیکلت مسلط میشم.

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

    1. تحت لیسانس واقعی باشه خوبه.هندا ویوهای موجود در ایران نمونه تایلندی از کیفیت بالاتری بهره برده تا مالزی.فکر کنید پژو ۲۰۶ فرانسه کجا و ساخت ایران کجا.پس شاید این هندا سی جیهای هندی از طرحهای چینی خوش کیفیتتر باشه اما با نسل ژاپنیش مطمنا فرق داره و ضعیفتره تو قطعات.

  1. تحت لیسانس واقعی باشه خوبه.هندا ویوهای موجود در ایران نمونه تایلندی از کیفیت بالاتری بهره برده تا مالزی.فکر کنید پژو ۲۰۶ فرانسه کجا و ساخت ایران کجا.پس شاید این هندا سی جیهای هندی از طرحهای چینی خوش کیفیتتر باشه اما با نسل ژاپنیش مطمنا فرق داره و ضعیفتره تو قطعات.

  2. تویه ایران قناری رنگ میکنن جاش قناری بهت غالب میکنن آخه سی جی40سال پیش سری14 کجاواین موتوهایه به اصطلاح سی دی آی کجاکیفیت ژاپن باایران عین مثاله صفروهزاره توایران دلالان هرچیروبتونن بچپونن به ملته بخت برگشته کپی میکنن

  3. ای‌بابا کجا بدنیا امدیم‌ موتور بازی‌ عشقه‌. عشق‌ کجا خلاف‌ کجا‌ وقتی‌ نمیزارن‌ عشق‌ بازی‌ کنیم‌

  4. اگه ساخت هیرو هوندا باشه،کیفیتش با هوندا ژاپن مونمیزنه،فقط رینگ ها رو بااگزوز الکی مشکی کردن،کروم قشنگ تره، بعد رینگ عقب رو باریک تولید کردن خیلی جالب در نیومده،رینگ عقب پهن تر با لاستیک پهن میذاشتن برای تعادل و سر نخوردنش بهتر بود.اما الان مارک رهرو و کویر و نیکتاز خیلی دارن خوب تولید میکنن،خصوصا ترمز جلو دیسکی که حرف نداره،خودمونیم قرار نیست همیشه دیگرون رو برتر محسوب کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!