پیشنهاد سردبیرنقد و بررسی

بررسی انتخاب خرید بین KTM DUKE 249 و KTM RC 200

اخبار خودرو

کویرموتور مدت زیادی است که در سبد محصولات خود انواع مدل‌های مختلف برند KTM را در ایران مونتاژ و عرضه می‌کند. قصد داریم در ادامه دو مدل جذاب KTM DUKE 249 و KTM RC 200 با هم در یک دوئل شانه به شانه مقایسه که یکی از آنها در سبک و دسته مسابقه‌ای و ریس است و دیگری در سبک استریت و خیابانی شهری از نظر طراحی، پیشرانه، راحتی، مصرف سوخت، ایمنی، آپشن‌های سفارشی‌سازی و قیمت باهم مقایسه کنیم. بررسی کنیم و به شما در انتخاب و خرید یکی از آن‌ها کمک کنیم. پس برای اطلاعات بیشتر تا انتهای این بررسی همراه ما باشید.

پتروتکس تولیدکننده اکتان و مکمل سوخت نانوتکنولوژی تحت لیسانس کشور آلمان، حامی مالی پلاس‌موتو

مقایسع و بررسی انتخاب خرید بین KTM DUKE 249 و KTM RC 200 - کی تی ام دوک 250 و آرسی 200
مقایسع و بررسی انتخاب خرید بین KTM DUKE 249 و KTM RC 200 - کی تی ام دوک 250 و آرسی 200

مقایسه طراحی بین KTM DUKE 249 و KTM RC 200

در نگاه اول KTM Duke 249 با طراحی جسورانه این حس به بینندگانش می‌دهد که این موتور قدرت و رعایت اصول ارگونومیگی در آن رعایت شده است و از طرفی دوک 249 با طراحی متمایزش با بدنه قدرتمندش و تنوع بالایی که در رنگ‌بندی دارد گزینه‌ی جذابی برای خرید به حساب می‌آید.

در مقابل، در طراحی کی تی ام RC 200 به صراحت میبینیم که از موتورسیکلتهای مسابقه‌ای الهام گرفته شده و بدنه کاملا آیرودینامیکی و نمای اسپرتی دارد. کمپانی KTM اعلام کرده که این موتور می‌تواند پایداری زیادی در سرعت‌های بالا داشته باشد.

مقایسع و بررسی انتخاب خرید بین KTM DUKE 249 و KTM RC 200 - کی تی ام دوک 250 و آرسی 200
مقایسه مشخصات دوک 249 و آرسی 200 کی تی ام

پیشرانه و ایمنی دوک 249 و آر سی 200

کی تی ام در قلب تپنده دوک 250 از یک پیشرانه تک سیلندر 248.8 سی‌سی آب خنک استفاده کرده که 30 اسب بخار قدرت و 24 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. از طرفی آر سی 200 به یک انجین 199.5 سی‌سی آب خنک تک سیلندر با قدرت 25 اسب بخار و گشتاور 19.2 نیوتن متر مجهز شده است.

هر دو نسخه بصورت استاندارد با ترمز ABS دو کاناله و یک جعبه دنده شش سرعته ارائه می‌شوند. سیستم کلاچ لغزنده موجود در Duke 250 می‌تواند در هنگام معکوس کشیدن و کاهش سرعت از قفل شدن چرخ‌ها جلوگیری کرده و همین امر پایداری و ایمنی آنرا افزایش داده است. سیستم تعلیق و ترمز بکار رفته در KTM 250 Duke و RC 200 بسیار مشابه همدیگر است و در جلو کمک فنر هیدرولیک تلسکوپی وارونه Suspension WP و در عقب نکشاخ با شوک گازی برند WP Suspension اتریش انجام می‌شود.

مقایسع و بررسی انتخاب خرید بین KTM DUKE 249 و KTM RC 200 - کی تی ام دوک 250 و آرسی 200
مقایسع و بررسی انتخاب خرید بین KTM DUKE 249 و KTM RC 200 - کی تی ام دوک 250 و آرسی 200

راحتی در سواری دوک 250 و آرسی 200

کی تی ام در ساخت دوک 250 به طرز نشستن راننده و سرنشین وسواس زیادی داشته است که در نتیجه در مسیرهای روزانه و سفرهای طولانی‌تر راکب این موتور خستگی کمتری احساس بکند. در مقابل در موتور سیکلت RC 200 توجه بیشتر طراحان به طراحی اسپرتی برای سواری‌های جسورانه و پیچ‌هایی با ریسک بالا طراحی شده است. بنابراین گزینه اول مدل مناسب‌تری برای رانندگی‌های طولانی مدت خواهد بود.

انتخاب بین این دو مدل از KTM تا حد زیادی به سلیقه کاربر بستگی دارد. اگر به دنبال یک موتورسیکلت راحت هستید که در رفت و آمدهای روزانه از آن استفاده کنید، مدل ما دوک 250 پیشنهاد می‌کنیم.

مقایسه و بررسی امکانات جانبی

Duke 249 دارای صفحه کیلومتر دیجیتالی TFT است که اطلاعات ضروری سواری را برای راننده نمایش می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این موتور می‌توانیم به چراغ LED و ترمز ABS دو کاناله آن اشاره کنیم.

در مدل KTM RC 200 علاوه بر موارد بالا ما شاهد سیستم کلاچ لغزنده یا اسلیپر کلاچ (Slipper Clutch) که پایداری موتور در تعویض دنده‌ها در سرعت‌های بالا و توقف در زمان ترمز گرفتن کمک می‌کند.

مزایا و معایب KTM DUKE 250 و KTM RC 200

مزایای KTM Duke 250

  • طراحی خیره‌کننده
  • استفاده راحت برای سفرهای روزانه
  • عملکردی کاربر پسند با انجین قوی‌تر
  • ABS دوکاناله
  • چند صفحه ای غوطه ور در روغن – اسلیپر (slipper)

مزایای KTM RC 200

  • به طراحی اسپرت
  • هندلینگ عالی و سواری هیجان‌انگیز
  • ABS دوکاناله
  • سیستم کلاچ لغزنده یا اسلیپر کلاچ
مقایسع و بررسی انتخاب خرید بین KTM DUKE 249 و KTM RC 200 - کی تی ام دوک 250 و آرسی 200
مقایسع و بررسی انتخاب خرید بین KTM DUKE 249 و KTM RC 200 - کی تی ام دوک 250 و آرسی 200

هزینه نگهداری

KTM Duke 249 هزینه تعمیر و نگهداری نسبتا پایینتری در مقایسه دیگر موتورهای کلاس خودش دارد و از سوی دیگر، محصولات اسپرت معمولا زودتر فرسوده می‌شوند، در نتیجه، هزینه نگهداری KTM RC 200 با توجه به طراحی اسپرت آن کمی بالا است و نیاز به توجه بیشتری دارد.

مصرف سوخت دوک 249 و آر سی 200

اگر به دنبال موتورسیکلتی برای استفاده روزانه خود هستید، بهتر است که مسئله مصرف سوخت را جدی بگیرید. مدل Duke 249 باک بنزین 13.4 لیتری داشته؛ در حالی که مصرف سوخت آن برابر با ۲.۵۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. اما مدل RC 200 اسپرت‌تر باک بنزین کمی بزرگتر حدود 13.7 لیتری دارد و مصرف سوخت آن چیزی برابر با ۲.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برای آن عنوان شده است.

چند نکته قبل از انتخاب و خرید بین KTM DUKE 249 و KTM RC 200

بهتر است قبل از خریدار بین هر یکی از این موتورها شما در تست سواری به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • هندلینگ: کنترل موتور در هنگام پیچیدن و سرعت‌های مختلف
  • راحتی: وضعیت نشستن راکب و ترک سوار
  • شتاب: بهتر است که به قدرت شتاب در هنگام سبقت گرفتن توجه کنید
  • ترمزگیری: توجه به کارایی ترمزها در موقعیت‌های مختلف
  • تعلیق: ارزیابی سیستم تعلیق در مسیرهای مختلف
  • صدا و نویز و لرزش: بررسی صدا و ارتعاشات اجزاء بدنه در سرعت‌های معمولی و بالاتر

مقالات مرتبط:

تبلیغ پایین مطلب
تصویر فاطمه آهنگریان

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اون‌ها رو دنبال می‌کردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با پلاس‌موتو آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده پلاس‌موتو حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!