اخباراخبار موتورسیکلتاخبار موتورسیکلت برقی

آمار جالبی از تردد موتورسیکلت‌های برقی اداره پست تهران

اخبار خودرو

در سال ۱۳۹۸، تفاهمنامه چهارجانبه‌ای میان طرف‌های دولتی و شهرداری استان تهران ایجاد شد تا موتورسیکلت‌های شرکت پست برقی شوند. تا ۳ سال بعد، این طرح عملی نشد تا اینکه پارسال شاهد معرفی ۸۶ موتور برقی در بین کارکنان توزیع‌کننده پستی بودیم. حالا ۱۰ ماه از اجرای این طرح می‌گذرد و آمار جالبی ثبت شده است.

سیدمحمد فخار درباره میزان سهم آلودگی هوا توسط موتورسیکلت‌ها گفت که امروزه هر موتورسیکلت کاربراتوری در هر کیلومتر ۱۵ گرم ذرات و گازهای آلاینده تولید می‌کند. اگر همه موتورسیکلت‌ها برقی شوند، آلودگی کاهش می‌یابد و احتمالا به کاهش آلودگی ۲۰۴ تن در سال نیز برسد. بنابراین تنها با برقی ساختن موتورسیکلت‌ها می‌توانیم آلودگی را به صفر برسانیم! علاوه بر آن می‌توان از تردد بیش از حد موتورسیکلت‌هایی که سهم زیادی در آلودگی هوا داشته‌اند، جلوگیری کرد.

این مطلب را نیز بخوانید: مزایا و معایب تردد با موتورسیکلت در شهر

چرا که برخی از آنها در روز ۶۰ کیلومتر در تهران تردد می‌کنند و آلودگی زیادی تولید خواهند کرد. خوب است بدانید که بهمن ماه پارسال، ۸۶ دستگاه موتورسیکلت برقی به شرکت پست تحویل داده شد. این امر منجر به کاهش آلودگی تهران شد، بنابراین اگر تمام ۱۳۵۰ موتورسیکلت کاربراتوری پست برقی شوند، با آمار فوق‌العاده‌ای مواجه می‌شویم و هوای تمیزتری خواهیم داشت.

تبدیل موتورسیکلت‌های بنزینی اداره پست تهران به موتورسیکلت‌های برقی به کجا رسید؟

موتورسیکلت‌های برقی چه تاثیری روی آلودگی هوا می‌گذارند؟

در این پروژه، وام کم بهره و کمک‌های غیرنقدی زیادی برای توسعه آن اعطا شده تا شاهد کاهش موتورسیکلت‌های فرسوده شاغل در حمل بار و کالا باشیم و موتورسیکلت‌های برقی جایگزین آنها شوند. این کمک‌های مالی برای ساخت موتورسیکلت برقی با باتری سواپ و ایستگاه شارژ مفید واقع شده‌اند.

تاکنون ۱۵۶ دستگاه موتورسیکلت برقی به شرکت پست اعطا شده است. جالب است بدانید که شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران ۱۳۵۰ نامه‌رسان دارد، همین آمار نشان از تردد بالای موتورسیکلت‌ها داشته و روزانه حدود ۴۰ کیلومتر در سطح شهر جابه‌جا می‌شوند تا بار و محموله‌های پستی مشتریان را به آنها تحویل بدهند.

جزئیات تردد موتورسیکلت‌های برقی اداره پست

بر اساس اطلاعاتی که تاکنون از حمل مرسولات پستی منتشر شده است، از آغاز پروژه تاکنون ۸۶ دستگاه برقی شرکت پست مجموعا ۷۲۰ هزار کیلومتر را طی کردند، یعنی هر دستگاه موتورسیکلت برقی در ۱۰ ماه گذشته ۸۳۷۲ کیلومتر تردد کرده که بیشترین تردد ۱۶ هزار کیلومتر ثبت شده است. بنابراین با اجرای این طرح از ۱۰ ماه گذشته، شاهد صرفه‌جویی مصرف سوخت به میزان ۱۴ میلیون تومان در سال بوده‌ایم.

با توجه به اطلاعاتی که شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از تحلیل داده‌های دریافتی از سامانه پایش ناوگان موتورسیکلت‌های پست بدست آوردند، در این مدت، ۲۷ مگاوات برق توسط این موتورسیکلت‌ها استفاده شده است.

شهرداری تهران برای تبدیل موتورسیکلت‌های بنزینی به موتورسیکلت‌های برقی (۸۶ دستگاه موتورسیکلت) اداره پست ۴میلیارد تومان وام کم‌بهره بانکی با بازپرداخت ۶۰ماهه به توزیع‌کنندگان شرکت ملی پست اعطا کرده است. در نهایت باید اشاره کنیم که کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که اگر این طرح همچنان ادامه یابد، تا ۵ سال آینده ۶ میلیارد تومان (به قیمت پایه سال ۱۴۰۲) در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

تبلیغ پایین مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!