اخباراخبار موتورسیکلت

KTM Rally Replica 450 موتورسیکلتی مخصوص رالی

اخبار خودرو

به گزارش پلاس موتو کی‌تی‌ام یک موتورسیکلت جدید با نام کی تی ام 450 رالی رپلیکا – KTM Rally Replica 450 برای سال ۲۰۲۴ رونمایی کرد. این موتورسیکلت مخصوص مسابقات رالی طراحی شده است و تعداد محدودی از آن تولید خواهد شد. قیمت این موتورسیکلت حدود ۲۰ هزار و ۸۹۹ پوند است.

پتروتکس تولیدکننده اکتان و مکمل سوخت نانوتکنولوژی تحت لیسانس کشور آلمان، حامی مالی پلاس‌موتو

مشخصات KTM Rally Replica 450 – کی تی ام 450 رالی رپلیکا

این موتورسیکلت دارای یک موتور دو سوپاپ با حجم ۴۵۰ سی‌سی است که قدرت ۵۰ اسب بخار را تولید می‌کند. این موتور با سیستم مدیریت موتور کهین (Keihin) و ریمپ بهینه ECU برای شرایط رالی هماهنگ شده است. همچنین، این موتور دارای گیبربکس پانکل (Pankl) است که توسط مهندسان کی‌تی‌ام در مسابقات داکار استفاده می‌شود.

شاسی این موتورسیکلت از جنس فولاد کروم-مولیبدن (chrome-moly steel) ساخته شده است و با تجربه‌های برد در رالی بهبود یافته است. سیستم تعلیق و فنرهای جلو و عقب از نوع WP XACT PRO هستند که قابل تنظیم بوده و به بهترین شکل با ضربات جاده هماهنگ می‌شوند. اگزوز این موتورسیکلت از نوع آکراپووچ (Akrapovič) است که صدای هیجان انگیز فولادین و قدرتمند این موتور از طریق آن شنیده می‌شود.

طراحی این موتورسیکلت بگونه ای است که مخصوص رقابت در مسابقات چند مرحله‌ای رالی سخت و طولانی ساخته شده است. صفحه کیلومتر آن نیز دارای نقشه خوان، نمایش سرعت، زمان و داده‌های دیگر است. باک بنزین آن نیز دارای حجم بالا و شکل مناسب برای نشستن راننده است. لامپ جلو و عقب با LED هستند و نور قوی و پایدار تولید می‌کنند.

این موتورسیکلت به عنوان یک محصول READY TO RACE (آماده برای مسابقه) تعریف شده است و فقط قرار است ۸۰ عدد از آن ساخته شود. کوین بناودز (Kevin Benavides)، قهرمان داکار ۲۰۲۳، در توسعه و بهبود این موتورسیکلت نقش داشته است. او گفته است که این موتورسیکلت بسیار شبیه به موتورسیکلت تیم فکتوری کی‌تی‌ام است و برای رانندگان علاقه‌مند به رالی یک فرصت عالی است.

تبلیغ پایین مطلب

محمد سعید بهمنی

دنیای موتور و ماشین، دنیای عجیبیه! قبول دارین؟ سوالی داشتین در خدمتم @msaeidb

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!