آموزش و ترفند

چگونه یک موتور سواری ایمن در شب داشته باشیم؟

اخبار خودرو

رانندگی با موتورسیکلت جذابیت خاص خود را داشته و هرکسی که عاشق این وسیله نقلیه دوچرخ است این موضوع را کاملا می‌پذیرد و موتور سواری ایمن در شب یک هنر است.

اما خب همین وسیله جذاب، گاهی و در برخی محیط‌ها، بیشتر از سایر وسایل نقلیه خطرساز می‌شود و به همین دلیل باید به فکر ایمن ساختن هرچه بیشتر آن در شب بود.

یکی از محیط‌های خطرناک برای موتورسیکلت‌ها، هوای تاریک است. موتور سواری در شب و یا محیط‌های تاریک در کنار جذابیت خود خطر زیادی نیز دارد. خب بدیهی است با چند عمل ساده می‌‌توان این خطرات را کاهش داد.

چگونه یک موتور سواری ایمن در شب داشته باشیم؟

برای موتور سواری ایمن چراغ‌ها را تقویت کنید

موتورسیکلت شما در هوای تاریک، یک چراغ جلو بیشتر ندارد! پس شما باید هوای این چراغ را داشته باشید. این روزها انواع و اقسام چراغ‌های پرنور با رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارند که با توجه به موجودی جیب خود می‌توانید به راحتی یکی از آنها را انتخاب کرده و بر روی موتورسیکلت خود نصب کنید.

هدلایت‌ها، چراغ‌های هالوژنی، LED‌های جدید همه و همه مدلهای موجود در بازار هستند.

اما برای انتخاب خوب باید به چند نکته دقت کنید. به طور مثال چراغ‌های هالوژنی به دلیل قدرت بالای خود می‌توانند باعث آسیب به سیم کشی موتور شما شوند؛ پس باید پیش از انتخاب شرایط موتورسیکلت خود را بدانید.

انتخاب لاستیک مناسب برای موتور

در حال حاضر بهترین انتخاب چراغ‌های LED هستند. محصولاتی با نور بسیار بالا و مصرف کمتر انرژی باطری موتور نسبت به سایر مدلهای بازار شما می‌توانید با بهره گیری از یک LED سفید رنگ هم نور بهتر و هم ظاهر بهتری از موتور خود در شب بسازید و یک موتور سواری ایمن در شب داشته باشید.

نصب برچسب و شبرنگ

بله، درست دیدید! فقط با نصب چراغ نمی‌توانید یک موتور سواری ایمن در شب داشته باشید.

با خرید برچسب‌های شب تاب یا شب رنگ و نصب آن در جای جای موتور خود، می‌توانید در شب ایمنی بیشتری ایجاد کنید.

نصب این برچسب‌ها بر روی لباس و یا حتی کلاه شما ایمنی بیشتری برایتان ایجاد می‌کند. پس از آن غافل نشوید!

چگونه یک موتور سواری ایمن در شب داشته باشیم؟

افزودن چراغ‌های بیشتر به موتور

گاهی نیاز می‌شود که با نصب چند چراغ اضافه بر روی موتورسیکلت خود، هم به زیبایی آن بی افزایید و هم ایمنی خود را بیشتر کنید. نصب چراغ در سمت چپ و راست موتور سیکلت در جلو و البته نصب چراغ‌هایی اضافی در پشت موتور برای ایمنی بیشتر در جاده و موتور سواری ایمن در شب واقعا کارساز است!

آهسته برانید و مراقب باشید!

رانندگی در شب و محیط‌های تاریک همیشه خطرناک است حتی اگر تمام موارد ایمنی را نیز رعایت کرده باشید!

پس در کنار رعایت همه این موارد و نصب ملزومات لازم برای رانندگی در شب و محیط‌های تاریک، سعی کنید آهسته برانید.

در شب به دلیل دید کمتر، تصمیم‌گیری برای نگه داشتن موتور سخت تر است، پس اگر آهسته و با احتیاط برانید، در صورت بروز مشکل، سریعتر می‌توانید موتورسیکلت خود را متوقف کنید!

تبلیغ پایین مطلب

محمد سعید بهمنی

دنیای موتور و ماشین، دنیای عجیبیه! قبول دارین؟ سوالی داشتین در خدمتم @msaeidb

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!