اخباراخبار موتورسیکلتپیشنهاد سردبیر

موتور سیکلت لیفان V16، غول چینی 2 سیلندر محصول جدید شاهین موتور؟!

اخبار خودرو

موتور سیکلت لیفان V16، غول چینی 2 سیلندر محصول جدید شاهین موتور؟! کمپانی لیفان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان چینی محسوب می‌شود که در سال 1992 تاسیس و در سال 2021 با عنوان گروه فناوری‌های لیفان توسعه یافته و به سمت تولید و توسعه محصولات برقی و فناوری محور رفته است. این شرکت که دست در تولید خودرو دارد، زیر مجموعه‌هایی را نیز داشته که به تولید محصولات موتوری و موتورسیکلت مشغول هستند.

پتروتکس تولیدکننده اکتان و مکمل سوخت نانوتکنولوژی تحت لیسانس کشور آلمان، حامی مالی پلاس‌موتو

در واقع تولید موتورسیکلت یکی از مهمترین تجارت‌های این مجموعه بزرگ است. به طور کلی لیفان هم اکنون بیش از 30 سال است که در تولید موتورسیکلت و صادرات آن به نقاط مختلف دنیا دستی بر آتش دارد. این برند چینی هم اکنون دارای هفت سری مدل و بیش از 60 محصول است.

از مهمترین سری های موتورسیکلت لیفان می‌توان به KP ,KPV ,v16 ,v16s ,k19 ,SS3 ,BLINK ,X-PECT,E4 و … نام برد.

جالب است بدانیم که محصولات موتوری لیفان که توسط یکی از زیرمجموعه خود یعنی گروه CHONGQING LIFAN INDUSTRY تولید می‌شود، هم اکنون در بیش از 117 کشور جهان از جمله ایران به فروش می‌رسد.

برند لیفان در ایران

اما برند لیفان در کشور ایران توسط شرکت تولیدی شاهین موتور مونتاژ و به بازار عرضه می‌گردد. این گروه تولیدی از سال 1390 نمایندگی موتور سیکلت‌های لیفان را در ایران در اختیار دارد.

موتور سیکلت V16 محصول جدید لیفان در ایران

موتور سیکلت v16 لیفان با نام کامل LF250-E یکی از موتورهای جذابی است که طراحی آن در دسته کروزر چاپر یا تفریحی قرار میگیرد.

این محصول خاص و جذاب دارای موتوری قدرتمند است که می‌تواند جذابیت‌های زیادی برای علاقه مندان به این حوزه داشته باشد.

بیایید تا نگاهی به این موتورسیکلت داشته باشیم.

موتورسیکلت v16 لیفان – LF250-E

موتور V16 لیفان با یک پیشرانه دو قلوی 2 سیلندر V شکل به بازار عرضه می‌شود. هریک از سیلندرهای این پیشرانه 4 سوپاپ داشته و خنک کنندگی آن نیز با آب صورت می‌گیرد.

این موتورسیکلت با نسبت تراکم 10:1 می‌تواند 14 کیلووات قدرت و 19نیوتن متر گشتاور تولید کند. قدرت حاصل از پیشرانه توسط یک گیربکس دستی 5 سرعته با کلاچ دستی به چرخ منتقل خواهد شد.

فاصله محور این موتور برابر 1520 میلیمتر بوده و وزن آن برابر 165 کیلوگرم است. فضای مناسب سرنشین یا زین وی 16 لیفان برابر 700 میلیمتر بوده و ظرفیت باک بنزین آن نیز معادل 14 لیتر است.

ترمزهای جلو و عقب این موتورسیکلت از نوع دیسکی بوده و جنس ربنگ در چرخ‌ها نیز آلمینیومی است.

اندازه رینگ جلوی V16 فقط 18 اینچ و رینگ عقب 15 اینچی است. حداکثر سرعت این موتورسیکلت در سایت رسمی لیفان برابر 120 کیلومتر در ساعت ذکر شده مصرف سوخت این محصول معادل 2.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

این غول دو چرخ چینی در سه رنگ جذاب سفید، مشکی و آبی در بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

V16 محصول جدید شاین موتور؟

حال با توجه به تازه ترین اخبار به دست آمده توسط پایگاه خبری پلاس موتور، این محصول جذاب در راه بازار ایران و است با توجه به نمایندگی پیشین شاهین موتور، احتمال اینکه این محصول توسط این شرکت ایرانی  به بازار عرضه شود بسیار زیاد است؛ هرچند ممکن است که شرکت دیگری همانند ایران دوچرخ مسئولیت عرضه این محصولات جدید لیفان در ایران را بر عهده گیرد.

تبلیغ پایین مطلب

محمد سعید بهمنی

دنیای موتور و ماشین، دنیای عجیبیه! قبول دارین؟ سوالی داشتین در خدمتم @msaeidb

نوشته های مشابه

‫14 دیدگاه ها

  1. کاش هارلی و چاپر دوباره وارد بازار ایران بشه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ سی سی با طرح و رنگهای مختلف تا رنگو بوی جدیدی خیابونا بگیره

  2. این یه موتور فیک هستش.ظاهرش خوبه اما با موتورهای غول های برند های بزرگ اصلا قابل مقایسه نیست

  3. این شرکت لیفان شاهین موتور .تبحرو تخصص ایده الش را در موتورهای سیکلت ۱۲۵ سیسی به اوج رسانده درحدی که بعد از ۴ ماه خرید این محصول . در تعمیرگاههای موتور سیکلت اسیر هزینه های گزاف تعمیراتش هستیم واقعا شرم آوره برای صاحبان این شرکت تقلبی

    1. بله متاسفانه تو بحث تامین قطعات اصلی به مصرف کننده خیلی ضعیف عمل میکنن، شاید مجبور باشی یه انجین کامل جدید بخری

  4. اخه 500 CC چه جنایتی میکنه که 250 سی سی نمیتونه
    خودشون یک قانون بالای ۲۵۰ سی سی ممنوع گذاشتن که شده انداختن سنگ بزرگ نا عاقل تو چاه
    هیچ مرجعی یا سازمانی یا ارگانی پیگیر تخفیف یا برسی یا پیگیری تجدید نظر نیست
    انگار این قانون جزوی از بدنه قانون اساسی است
    در صورتیکه با موتور سنگین وزن بالای ۱۵۰ کیلو و حجیم بحز رانندگی کلاسیک نمیشه جنگولک بازی یا سرقت و آدم زنی کرد .
    حداقل این چنین موتورهای نیمه سنگین را تخفیف بدید .
    اتفاقی نمی افتد

  5. به عنوان یه آدمی که ده ساله بیش از 30 مدل موتور سوارشدم، مشکل اصلیش تامین قطعات یدکی و تعمیرکار ماهر ازطرف نمایندگی وقیمت بالا

  6. تا 1000 سال دیگه هم اینها به همین منوال کالا و خودرو و موتورسیکلاتهای چینی رو واردمیکنن و باچند برابر قیمت به ملت غالب میکنن…چون رانت باعث سود سر شاری براشون هست هیچ وقت بفکر هزینه کردن برای تولید ی کالا یا موتور ساحت ایران نیستن و حتی مخترعین اینجور محصولات حتی خودرو برقی رو هم حمایت نمیکنن تا مردم بتونن از تولید خودمون استفاده کنن وهمه سود ببرن…واقعا تأسف باره این شرایط

  7. ای بابا نسل ما که با یک مشت موتورسیکلت‌های اشغال گذشت دیگه بچه‌های ما باید سوار این آشغالها بشن تا موتورهای ژاپنی هست این نوع موتورها فیک فقط برای پرس شدن خوبه ولاغیر

  8. حدود هفتاد میلیون تومن قیمت بدن شاید ارزش خرید داشته باشه برای تنوع سواری.
    اما خنده داره 250 تو اکویلا هیوسانگ 26 اسب قدرت داره این با تبلیغ قول و هرکول چینی و … 19 اسب خب مشخصه چیه.اون کره ای تو شیب و سرعت بالا ضعفش رو نشون میده این دیگه معلوم نیست چی از اب در بیاد.
    خلایق هرچه لایق
    یکیش خود من

  9. دوستان بنده کی پی اس ۲۵۰ از شاهین و دارم حدود ۲۰ هزار کیلومتر باهاش رفتم تنها مشکل من با این موتور جنس ضعیف قابها واستفاده از متریال ضعیف هست موتور از برندهای دیگه هم داشتم لیفان موتورهایی با استهلاک کم تولید میکنه شاید اون قدرت کافی را نداشته باشه اما از نظر استهلاک بسیار کم استهلاک هست موتورهای این شرکت
    واقعا از لحاظ قیمت از تمام شرکت‌ها در بازار ایران بهتر عمل میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!