سوزوکی اینازوما ۲۵۰ موتورسیکلتی در سبک نیکد شهری از یکی از کمپانیهای کهنهکار ژاپنی به نام Suzuki است که ویژگیهای خاص خود را در این دسته دارد که برای رقبا شرایط رقابت در دسته 250 سیسی سخت کرده است. امروزه این موتور در کشور توسط شرکت تکتاز موتور نماینده رسمی سوزوکی ژاپن در ایران با نام دقیق GW250 Inazuma ABS وارد بازار کشور شده و به فروش میرسد.
Suzuki Inazuma 250 که در برخی از نقاط دنیا با نامهای GW250 و GSR250 نیز شناخته میشود، توسط نیروهای مختلف پلیس در کشورهای چین، ژاپن و ایالاتمتحده استفاده میشود.
پتروتکس تولیدکننده اکتان و مکمل سوخت نانوتکنولوژی تحت لیسانس کشور آلمان، حامی مالی پلاسموتو
این موتور با الهام از طراحی سوزوکی بیکینگ – BKing معروف ساخته شده، در واقع یک مدل اقتصادی از این موتور عامه پسند و مدل کم مصرف آن است که با کیفیت بالا از طرف سوزوکی ساخته و روانه بازار شده است که اتفاقا مورد استقبال هم قرار گرفته که به آن لقب بچه بیکینگ هم میگویند.
طراحی Suzuki Inazuma GW250
از آنجا که ته چهره این موتور شبیه موتور سوزوکی بیکینگ است و از زبان طراحی مشتری از آن به ارث برده بطوری که در قسمتهای چراغ جلو، کیلومتر، باک، راهنما و گلگیر جلو بسیار شبیه به سوزوکی بیکینگ بوده که خود سوزوکی هم به این موضوع اشاره کرده است دارای مزایا و معایبی است.
مزیت این زبان طراحی آشنا، اُبُهت زیاد و البته ایرانی پسند یا سنتی سنگین باز 🙂 در کنار ابعاد بزرگ موتورسیکلت منجر به داشتن فضای بیشتر برای طراحی زین و راحتی راکبین آن شده است که طرفداران خاص خود را دارد.
معایب این طراحی نیز ظاهر نسبتاً قدیمی سوزوکی اینازوما 250 است که در مقابل رقبای مدرن و جدی بروز خودش مثل کاوازاکی Z250، یاماها MT-25، کی تی ام دوک 250 بازی را 3 هیچ باخته است.
در نمای عقب قابل توجهترین بخش طراحی سوزوکی اینازوما 250 دو خروجی اگزو آن است که در طرفین قرار گرفتهاند و ظاهر عضلانی و قُلدرتری به موتورسیکلت نیکد ژاپنی دادهاند. اما باقی بخشهای سوزوکی اینازوما 250 بسیار ساده طراحی شده و آن را کسل کننده کردهاند.
اینازوما GW250 در پنج رنگ مشکی، مشکی قرمز، سفید مشکی، آبی و قرمز مشکی تولید و بفروش میرسد.
مشخصات فنی سوزوکی اینازوما ۲۵۰
اینازوما 250 GW دارای یک پیشرانه با استاندارد آلایندگی یورو 4 و ۲۴۸ سیسی ۲ سیلندر پارالل ۴ زمانه و مجهز به ۴ سوپاپ است (SOHC) با انژکتور شرکت ژاپنی Mikuni است که توانایی تولید ۲۴.۱ اسب بخار (19 کیلووات) قدرت در دور موتور 8500RPM و ۲۲ نیوتونمتر گشتاور در دور موتور 6500RPM را دارد. وزن این موتور معادل ۱۸۳ کیلوگرم دارد و این انجین میتواند GW250 را در حدودا ۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت برساند. ماکسیمم سرعت اینازوما با گیربکس 6 دنده آن به ۱۴۵ کیلومتر در ساعت برآورد میشود.
سیستم ترمز ABS سوزوکی اینازوما ۲۵۰ با کمک یک دیسک با یک کالیپر 2 پیستونه در چرخ جلو و در چرخ عقب نیز 1 دیسک با 1 کالیپر تک پیستونه وظیفه متوقف کردن این موتورسیکلت 183 کیلوگرمی را بر عهده دارند.
متاسفانه یکی از معایب اینازوما عملکرد سیستم ترمز آن با توجه به وزن بالای آن است که زیاد عالی نیست اما با توجه به وجود ترمز ضد قفل یا همان ABS و همچنین به شرط استفاده از هر دو ترمز در زمان رانندگی امتیاز مناسبی به آن داد.
سیستم تعلیق موتورسیکلت GW250 توسط شرکت KYB ژاپن ساخته شده که متشکل از دو کمک فنر روغنی تلسکوپی معمولی در جلوی موتورسیکلت که قابلیت تنظیم شدن ندارد و در قسمت عقب هم با کمک یک کمک فنر روغنی 7 حالت مختلف تنظیم در کنار کیفیت مناسب زین حس خوبی را در زمان سواری با این موتور داشته باشید.
همانند عملکرد مجموعه پیشرانه و ارگونومی سوزوکی اینازوما 250، سواری آن نیز دقیقا همان چیزی است که برای لذت بردن از یک سفر طولانی و توام با آرامش نیاز دارید؛ سیستم تعلیق سوزوکی اینازوما 250 در جذب ضربات ناشی از انواع دستاندازها بسیار خوب عمل میکند و موقعیت چالش برانگیزی را تجربه نخواهد کرد. وزن بالای سوزوکی اینازوما 250 تنها مشکل آن در سواریهای شهری است که کنترلش را کمی سخت میکند، اما با افزایش سرعت وضعیت تغییر میکند و واکنشهای سریع فرمان باعث میشود که بلافاصله این وزن بالا را فراموش کنید.
حجم باک بنزین این موتور 13.3 لیتری است که شما میتوانید با آن حدود 370 کیلومتر را در شرایط استاندارد برانید.
امکانات جانبی
کیفیت ساخت مناسب ژاپنی و قطعات مستحکم و با کیفیت با رینگهای ۱۷ اینچی آلمینیومی در کنار صفحع کیلومتر ترکیبی آنالوگی و دیجیتالی کوچکی که علاوه بر سرعت اطلاعاتی نظیر میزان سوخت، ساعت و شماره دنده را در کنار نشانگر آنالوگ دور موتور نمایش میدهد، از جمله ویژگیهای قابل ذکر سوزوکی اینازوما 250 هستند.
جدول مشخصات فنی سوزوکی اینازوما ۲۵۰
حجم موتور | ۲۴۸ سی سی |
سوپاپ | ۴ سوپاپ – هر سیلند ۲ تا |
طرح موتور | دوقلو موازی |
جزئیات موتور | رادیاتور خنک کننده مایع، ۸ ولت، SOHC |
قدرت | ۲۴ اسب بخار (۱۹ کیلووات) در ۸۵۰۰ دور در دقیقه |
گشتاور | ۱۷.۷ پوند فوت (۲۴ نیوتن متر) در ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر سرعت | ۱۴۵ کیلومتر در ساعت (تخمینی) |
انتقال | ۶ سرعته |
صفر تا صد | ۹ ثانیه |
اندازه باک بنزین | ۱۳.۳ لیتر |
موتور | ۴ زمانه |
شاسی | قاب فولاد |
سیستم تعلیق جلو | چنگال های معمولی |
تنظیم تعلیق جلو | غیر قابل تنظیم |
سیستم تعلیق عقب | مونوشاک |
تنظیم تعلیق عقب | پیش بار فنر قابل تنظیم |
ترمز جلو | ۱ عدد دیسک، کلیپر دو پیستون (abs در مدلهای جدید) |
ترمز عقب | تک دیسک، کلیپر تک پیستونی (abs در مدلهای جدید) |
لاستیک جلو | ۱۱۰/۸۰ – MC17 |
لاستیک عقب | ۱۴۰/۷۰ – MC17 |
Rake/Trail | ۲۶ درجه / ۱۰۴ میلی متر |
ابعاد | ۲۱۴۵mm x 760mm 1075mm (LxWxH) |
فاصله بین دو محور | ۱۴۳۰ میلی متر |
ارتفاع صندلی | ۷۸۰ میلی متر |
وزن خشک | ۱۸۲ کیلوگرم |
الان ۱ ماهه به هرسایتی یا به هرکی التماس کردم کمکم نکرد یه مرد یه با خدا وجود نداره یعنی