اخباراخبار موتورسیکلتپیشنهاد سردبیر

نگاهی به داخلی سازی محصولات توسن محرکه شرق؛ تنها 35 درصد + اختصاصی پلاس موتو

اخبار خودرو

حوزه موتورسیکلت در کشورما، بخشی است که علیرغم فروش و گردش مالی بسیار زیاد، به طور کلی از نگاه مسئولین کشور مغفول مانده و تقریبا به حال خود رها شده است.

قیمت های سرسام آور، فروش محصولات نامشخص و بی نام و نشان و کپی های کم کیفیت چینی، همه و همه معضلات و دردسرهای این حوزه است که متاسفانه به نظر می رسد هیچ نظارتی بر روی آن نیست.

میزان داخلی سازی محصولات یکی از جذابت ترین قسمت‌های خبری است که بر اساس آن می توان ماحصل کاری شرکت‌ها پس از سالها کار را متوجه شد.

پتروتکس تولیدکننده اکتان و مکمل سوخت نانوتکنولوژی تحت لیسانس کشور آلمان، حامی مالی پلاس‌موتو

در مطلبی که چندی پیش کار شد، نگاهی به داخلی سازی “نگاهی به میزان داخلی سازی محصولات نیرو موتور؛ اختصاصی پلاس موتو” داشتیم. در این مطلب به سراغ میزان داخلی سازی برخی از محصولات شرکت توسن محرکه شرق خواهیم داشت.

شرکت توسن محرکه شرق

شرکت تولیدی و صنعتی توسن محرکه شرق در سال 1396 با هدف تولید انواع موتورسیکلت‌ها و اسکوترهای برقی و بنزینی فعالیت خود را در کارخانه ای با وسعت بیش از 40000 مترمربع و با ظرفیت تولید سالانه 30000 دستگاه موتورسیکلت که در شهرستان شاهرود واقع است، آغاز کرد.

این شرکت البته در سایت رسمی خود آنچنان اطلاعات درست و حسابی به خریدار نداده و تقریبا سایت ناقص و بسیار نامرتبی دارد. شرکت توسن محرکه شرق، نمایندگی ایتال موتور ایتالیا را نیز دارد.

نگاهی به داخلی سازی محصولات توسن محرکه شرق؛ تنها 35 درصد + اختصاصی پلاس موتو
نگاهی به داخلی سازی محصولات توسن محرکه شرق + اختصاصی پلاس موتو

داخلی سازی برخی محصولات توسن محرکه شرق

این شرکت دارای 3 محصول با عنوان باسل 125، باسل 150 و باسل 200 است که همگی با طرح هوندا CDI تولید می‌شوند. بدیهی است که فکر کنیم محصولاتی با این طراحی و تکنولوژی که مربوط به بیش از 40 سال پیش هستند، قطعا داخلی سازی بالایی داشته و احتمالا به طور کامل در کشور خودمان تولید میشوند؛ اما خب؛ این تفکر کاملا غلط و بیهوده است.

بر اساس اطلاعات واصله به پایگاه خبری پلاس موتو، نهایت داخلی سازی این محصولات 35 تا 40 درصد است.

بر این اساس، موتورسیکلت باسل 125 که مربوط به کمپانی مادر Zhuhai Zhujiang vehicle چین است، تنها 35.31 درصد داخلی سازی دارد و مابقی آن به صورت وارداتی تامین می‌گردد!

موتور سیکلت باسل 150 که آنهم مربوط به کمپانی مادر Zhuhai Zhujiang vehicle چین است، میزان داخلی سازی آن برابر با 35.40 درصد است.

نهایتا قوی‌ترین نسخه این محصول یعنی باسل 200 توسن محرکه شرق که محصولی از Zhuhai Zhujiang vehicle چین است، 35.38 درصد است!

حالا باید این سوال مطرح شود که آیا هنوز پس از بیش از 40 سال واردات، مونتاژ و تولید این موتورسیکلت از رده خارج و قدیمی در کشور، باید بیش از 64 درصد قطعات آن وارداتی بوده و تنها چیزی نزدیک به 35 درصد داخلی سازی صورت گرفته باشد؟!

تا زمانی که شرکت‌های موتورسیکلت سازی، هیچ اعتقادی به پاسخگویی به رسانه‌ها نداشته و وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف کننده نیز، لزومی برای ورود به این حوزه نبیند، نباید امیدی به بهبود اوضاع صنعت موتورسیکلت در کشور داشت!

مقاله مرتبط: بررسی اسکوتر نویا 150 بنزینی و نویا E برقی از ایتال موتو

تبلیغ پایین مطلب

محمد سعید بهمنی

دنیای موتور و ماشین، دنیای عجیبیه! قبول دارین؟ سوالی داشتین در خدمتم @msaeidb

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!