پیشنهاد سردبیرمشاوره خریدنقد و بررسی

بررسی مزایا و معایب موتورسیکلت آفرود یاماها WR 155

اخبار خودرو

در این مطلب قصد داریم به سراغ موتورسیکلت آفرودی مدل یاماها WR 155 برویم و ارزش خرید، مزایا و معایب آن را در پایگاه خبری تخصصی حوزه موتورسیکلت پلاس موتو بررسی کنیم. اگر جزء علاقه مندان موتورسواری در شرایط آفرودی یا همان اندرو هستید پس برای آشنایی بیشتر و مشخصات فنی WR155 یاماها توسط نیرو موتور در کشور مونتاژ می‌شود را دارید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

پتروتکس تولیدکننده اکتان و مکمل سوخت نانوتکنولوژی تحت لیسانس کشور آلمان، حامی مالی پلاس‌موتو

بررسی مزایا و معایب موتورسیکلت آفرود یاماها WR 155
ارتفاع بلند این موتور سواری برای افراد با قد کوتاه را کمی دشوار کرده است

یاماها WR 155

موتور یاماها WR 155 یکی از جدیدترین محصولاتی دوال اسپرتی است که در اواخر سال 2020 وارد بازار شده و مناسب افرادی قصد موتورسواری در شرایط آفرودی، طبیعت‌گردی و یا سفرهای طولانی را دارند طراحی شده است، اگر از علاقه مندان برند محبوب هوندا هستید رقیب این موتور قطعا هوندا تریل می‌شناسید و در کشور ما به این موتورها؛ موتور تریل شناخته می‌شوند.

این موتور به ظاهری زیبا، مشخصات فنی خوب و امنیتی ستودنی توسط یاماها مجهز شده که موجب می‌شود ارزش خرید بالاتری نسبت به رقبا داشته باشد و در کشور توسط نیرو موتور به بازار عرضه می‌گردد.

مشخصات فنی Yamaha WR 155

ابعاد موتورسیکلت چیزی حدود 2187 در 850 در 1205 سانتی‌متر است. در بخش فناوری‌های به کار رفته در موتورسیکلت یاماها WR 155 به یک نمایشگر ال‌سی‌دی چند منظوره می‌رسیم که می‌تواند تمام اطلاعات مربوط به دستگاه از جمله میزان بنزین، باد لاستیک‌ها (برای تنظیم کشش در شرایط آفرودی) و … را به راننده نشان دهد.

بررسی مزایا و معایب موتورسیکلت آفرود یاماها WR 155

ولتاژ و ظرفیت باطری آن 12 ولت و 4 آمپر بر ساعت اعلام شده است.

در بخش فنی برای یاماها WR 155 می‌توانیم به انجین 155 سی‌سی تک سیلندر 4 زمانه آب خنک یاماها اشاره کنیم که قدرتی برابر با 16.5 اسب‌بخار (معادل 12.93 کیلووات در دور موتور 9017) و گشتاوری برابر با 14.3 نیوتون متر تولید می‌کند. این انجین دارای سیستم سوخت‌رسانی انژکتور الکترونیکی است.

با توجه به آب خنک بودن مشکلی برای استفاده در جاهای خشک و گرم با این انجین نخواهید داشت.

طبق اعلام یاماها حداکثر سرعت این موتورسیکلت برابر با 93 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

علاوه بر این موارد، یک گیربکس شش سرعته دستی قدرت انجین یاماها به وسیله زنجیر به چرخ عقب منتقل می‌کند. حداکثر توان موتور 16.7 پاسکال در 1000 دور در دقیقه برآورد می‌شود. خوب است بدانید که یاماها در بخش تعلیق جلو از نوع کمک‌فنرهای تلسکوپی 41 میلی‌متری ساخت برند KYB و در تعلیق عقب از سیستم مونوشاک بهره برده است که نرمی و سواری استانداردی برای راکب به ارمغان می‌آورد.

از دیگر ویژگی‌های این موتورسیکلت می‌توانیم به روشن‌کننده استارتی و چرخ‌های 21 اینچی جلو و 18 اینچی عقب که کاملا مناسب شرایط آفرودی یا اندرو است اشاره کنیم.

شاید در نگاه اول متوجه اگزوز عجیب این موتور شوید؛ چون برخلاف دیگر مدل‌های دوال اسپرت، اگزوز این محصول از سمت چپ موتورسیکلت تا انتهای آن کشیده شده است. با این وجود، اگزوز به خوبی طراحی شده و هیچ مشکلی برای راننده یا دیگر قسمت‌های موتور به وجود نمی‌آورد.

خوشبختانه موتورسیکلت یاماها WR 155 به استاندارد آلایندگی EURO 4 مجهز شده و از نظر آلایندگی عملکرد خوبی را به ارمغان می‌آورد.

یاماها درباره ظرفیت باک این موتور اینچنین گفت که با ظرفیت 8.1 لیتری دارد. وزن این موتورسیکلت با باک پر از بنزین و 1.5 لیتر روغن و آب رادیاتور بدون احتساب وزن راکب به 134 کیلوگرم می‌رسد!

بررسی مزایا و معایب موتورسیکلت آفرود یاماها WR 155

جمع بندی و دیگر مزایا WR155

با توجه به ارتفاع آن اگر داری قد بلندی هستید و مشكلی بابت سواری و کنترل آن نداريد و براي طبيعت و گردش در جنگل انتخاب Yamaha WR155 گزینه مناسبی است.

شرکت یاماها سعی کرد که برای افزایش مقاومت و استحکام این موتور سیکلت از قاب پایه نیمه دوبل و سیستم تعلیق مسافرتی طولانی استفاده کند. اگر بخواهیم به چند نمونه از دیگر مزیت‌های خوب این موتور اشاره کنیم، می‌توانیم وزن کم و ترمز‌های جلو و عقب دیسکی آن اشاره کنیم. استفاده از همین دو عامل ساده، کنترل موتور یاماها WR 155 آسان کرده و موجب می‌شوند که وسیله بسیار مناسبی برای رانندگان تازه وارد باشند.

متاسفانه این موتور فقط توسط نیروموتور در کشور وارد می‌شود و بفروش می‌رسد که از جهت خدمات مخصوصا تامین قطعات این برند و دیگر برندهای وارد کننده خیلی ضعیف عمل می‌کنند بطوری که اگر شما به صفحه کلاچ آن نیاز داشته باشید، باید در نوبت بمانید تا قطعه مورد نظر توسط وارد کننده تامین شود.

لازم بذکر است یاماها WR 155 در کشور و بازارهای جهانی فقط در دو رنگ آبی سفید و آبی مشکی بفروش می‎‌رسد.

نظر شما درباره موتور یاماها WR155 چیست؟ آیا آن ارزش خرید دارد؟ اگر سوال یا نظر خاصی در این زمینه دارید می‌توانید آن را در بخش کامنت‌ها با ما و دوستانتان در میان بگذارید؛ همچنین برای اخبار بیشتر در این حوزه با پلاس موتو همراه باشید.

جدول مشخصات فنی YAMAHA WR155

موتورسیکلت اندروYAMAHA WR155
ابعاد موتورسیکلت2187*850*1205 mm
حداکثر سرعت93 (کیلومتر بر ساعت)
نوع باطریآب بندی شده
ولتاژ و ظرفیت باطری12V-4Ah
سیستم انتقال قدرت-تعداد دندهگیربکس- 6
ظرفیت باک بنزین8.1 (لیتر)
حجم انجین155 cc
نوع انجین4 زمانه
استاندارد آلایندگیEURO 4
سیستم راه اندازی انجیناستارتی
سیستم سوخت رسانیانژکتور
حداکثر توان12.93/9017 (kw/rpm)
حداکثر گشتاور14.56/7015 (N.m/rpm)
سایز/سازنده/ مدل تایر جلو2.75-21 45P /IRC/TRAILS GP-21F
سایز/سازنده/ مدل  تایر عقب4.10-18 59P/IRC/TRAILS GP-22R
سیستم ترمزگیری جلودیسکی
سیستم ترمزگیری عقبدیسکی

تبلیغ پایین مطلب

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. وقتی لاوازمش گیرنیاد برای چی بخریم مفتشم گرونه
    بعدقدرتش 155سی سی
    کایو بگیریم 250 لذتش ببر باهمین قیمت حداقل کایو لوازمش حاج عباسی یا افراء فت وفراون

    1. اگه لوازمش گیر نیاد شاید مشگل دار باشه ولی 1 اینکه لوازم اصل حتما برات 10 سال کار میکنه 2 اینکه همون 155 سی سی ژاپنی حتما قویتر از 250 چینیه .چون قدرت این 16 اسب بخاره. ولی قدرت هیچ موتور چینی از 14 اسب بخار بالا نیست.3 اینکه کایو رو درست کردن که براش خوب لوازم بفروشن .با اون کیفیت شاسی قلابیش

  2. ببخشيد ” باد لاستیک‌ها (برای تنظیم کشش در شرایط آفرودی) ” ؟ كجاي lcd نمايش ميده؟ تو كاتالوگش چيزي دراين خصوص ننوشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!