اخباراخبار دوچرخهاخبار موتورسیکلتپیشنهاد سردبیر

مصاحبه اختصاصی پلاس موتو با مدیرعامل ایران دوچرخ

اخبار خودرو

درجریان برگزاری سومین نمایشگاه موتورسیکلت و دوچرخه تهران که در شهر نمایشگاهی آفتاب در حال برگزاری است، فرصتی دست داد تا با آقای آرمان موسوی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران دوچرخ مصاحبه‌ای در خصوص شرایط فعلی این گروه صنعتی و همچنین برنامه های پیش روی این برند قدیمی داشته باشیم.

مصاحبه اختصاصی پلاس موتو با مدیرعامل ایران دوچرخ

مشروح سوالات از آقای موسوی

سوال: با عرض سلام خدمت شما، لطفا در خصوص نمایشگاه صحبت بفرمایید و آیا اینکه در این دوره از نمایشگاه، برنامه یا محصول خاصی توسط ایران دوچرخ عرضه شده است یا خیر؟

پاسخ: با عرض سلام خدمت شما و همه دنبال کنندگان پایگاه خبری پلاس موتو، بله ایران دوچرخ امسال پس از اینکه در دوره‌های قبلی حضور فعالی در نمایشگاه نداشت، در این دوره تصمیم گرفتیم تا در نمایشگاه موتورسیکلت، اسکوتر و دوچرخه شرکت کنیم.
مستحضر هستید که در سال جاری، ایران دوچرخ در تمامی نمایشگاه‌های مرتبط حمل و نقل و خودرو در کنار سایر زیرمجموعه‌های گروه بهمن حضور فعال داشته و از لحاظ کسب تجربه و بلوغ کافی در خصوص شرکت در نمایشگاه، به جایگاه خوبی رسیده است.
ما برنامه داریم که در سال جاری بازهم نمایشگاه‌های دیگری را شرکت کرده و به نمایش محصولاتمان بپردازیم. البته در این نمایشگاه برخی از مجموعه‌ها حضور ندارند ولی به نسبت دوره‌های قبلی نمایشگاه تکمیل‌تر و پربارتری است.
ما در این دوره 7 مدل موتوربرقی، 2 مدل تریل، مدلهای زیادی اسکوتر و موتورهای خیابانی داریم.
در این نمایشگاه اسکوتر کپتن را داریم که با انجین 150 سی سی هوا خنک و رینگ 16 عرضه شده است. محصولی که مهمترین تمایزش همان رینگ 16 است که باعث قدرت مانور بیشتری برای موتورسوار می‌شود. این محصول با گیربکس اتوماتیک CVT نیز محصول راحت و ایمنی است.

سوال: از لحاظ بحث قیمت، شرایط فروش ویژه و … اگر موضوعی است بفرمایید

پاسخ: قیمت‌های ایران دوچرخ کاملا خوب و منصفانه است؛ محصولات ما حداقل 20 درصد زیر قیمت سایر شرکتهاست و سود ما نیز سود عرف بازار است.
به طور کلی محصولات گروه بهمن حتی در حوزه خودروهای سواری و تجاری، ویژگی‌های قیمتی خوبی داشته و این روند در حوزه محصولات ایران دوچرخ هم وجود داشته و ما نیازی نداریم تا با ترفندهای فروش نمایشگاهی محصولاتمان را به بازار عرضه کنیم و بیشتر در تلاش هستیم تا با حضور در نمایشگاه، برند را به مردم بیشتر معرفی کنیم.

سوال: با توجه به قدیمی بودن برند ایران دوچرخ و کیفیت محصولات، آیا برنامه‌ای برای بحث تبلیغات و برندینگ به صورت گسترده همانند دیگر رقبای خود در حوزه موتورسیکلت و اسکوتر دارید یا خیر؟

پاسخ: بله درسته، ما خیلی در حوزه تبلیغات سنگین فعالیت نداریم، اما خب ویژگی اصلی ما همکاری گسترده و روشن با رسانه هاست.
مورد دوم شروع تبلیغات با نمایشگاه ها و فروشگاه های زنجیره ایست. ما به دنبال تبلیغات هدفمند هستیم و نمیخواهیم با تبلیغات گسترده، محصولی را که شاید روی دستمان مانده باشد به فروش برسانیم.

سوال: بفرمایید برنامه ای برای معرفی دوچرخه یا محصولات دیگری به غیر از موتورسیکلت و اسکوتر دارید یا خیر؟

پاسخ: سوال بسیار خوبی است، ما برنامه داریم که در حوزه دوچرخه و دوچرخه برقی بعد از چند سال دوری، مجددا وارد این بازار شویم و سال 1402 سال پر باری در این حوزه داشته باشیم.
در حوز موتور سیکلت، به جز اسکوتر برقی جدیدمان، ظرف 2 یا 3 ماه آینده یک یا 2 مدل موتورسیکلت تریل و یک مدل موتورسیکلت خیابانی، های اند ایتالیایی خواهیم داشت و یه ماکس اسکوتر 250 سی سی هم خواهیم داشت.
البته مهمترین پروژه ما طراحی یک موتورسیکلت کاملا بومی است که در سال 1402 وارد بازار خواهیم شد.

سوال نهایی: آیا برند جدیدی را برای همکاری انتخاب کرده اید؟

بله با برند معتبر و قدیمی SWM در حال همکاری هستیم و به زودی 2 محصول جدید از این برند ایتالیایی قدیمی وارد بازار خواهیم کرد.

موتورسیکلت Varez - 125  ایران دوچرخ
موتورسیکلت وارز 125 در نمایشگاه

موتورسیکلت Varez – 125 از برند SWM ایتالیا

اما محصولی که گروه بهمن برای عرضه در بازار ایران انتخاب کرده است، موتورسیکلتی به نام Varez 125 است.

این موتورسیکلت تک سیلندر 4 زمانه توان تولید 15 اسب بخار (11 کیلو وات) قدرت داشته و از یک گیربکس 6 سرعته نیز بهره می‌برد.

وارز 125 دارای سیستم استارت الکتریکی و هندلی بوده و سیستم ترمز چرخ‌های جلو و عقب آن نیز دیسکی است.

این موتورسیکلت ایتالیایی-چینی وزنی برابر 136 کیلوگرم داشته و باک بنزین آن ظرفیتی 135 لیتری دارد. 

موتورسیکلت Varez - 125  ایران دوچرخ
موتورسیکلت varez-125

تبلیغ پایین مطلب

محمد سعید بهمنی

دنیای موتور و ماشین، دنیای عجیبیه! قبول دارین؟ سوالی داشتین در خدمتم @msaeidb

یک دیدگاه

  1. جناب آرمان موسوی را از زمانی که در قطعه سازی خودرو بود میشناسم، در وهله اول تسلیت میگوییم به کارکنان ایران دوچرخ، چرا که ایشان تا آنجایی که میتواند حق و حقوق و پاداش پرسنل را کسر میکنند،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!